Vlak voor menstruatie: Chaos in je hoofd

Multi-tasken lukt niet meer. We kunnen niet meer zoals vroeger aan alles tegelijk denken. Ons concentratie vermogen wordt anders, we vergeten gemakkelijker iets, maken misschien sneller fouten op het werk,
of kunnen niet meer zo snel iemands naam of een woord vinden in ons geheugen
Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Vlak voor menstruatie: Chaos in je hoofd

Bericht door Charamber » di 16 nov 2010 04:51

Hallo dames

Vannacht werd ik wakker omdat ik ineens chaos in mijn hoofd leek te hebben, ik kon geen zinnen meer maken, me niet concentreren onsamenhangende woorden kwamen ineens naar boven, dacht gewoon echt even dat ik een hersenbloeding had gehad of zo. Zweten, hartkloppingen.

Ik moet deze week ongesteld geworden, al zegt het niet zoveel meer tegenwoordig. Ik heb dan sowieso vaak dat ik wat moeite heb met namen of dat ik minder op woorden kan komen, maar dit is weer nieuw die totale chaos en het gevoel dat ik echt nergens meer wat van kan maken even in mijn hoofd.

Herkent iemand dat hier?

Groet van Willemien

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Vlak voor menstruatie: Chaos in je hoofd

Bericht door Lydia1959 » di 16 nov 2010 07:31

Hallo Willemien,

Nee, ik herken het niet maar wat moet het erg voor je geweest zijn om je zo te voelen.
Waarschijnlijk ben je vanuit een hele diepe slaap plotseling wakker geworden en kon je daardoor geen woorden vormen en zo. Ik hoop voor je dat het iets eenmaligs was en laat je niet gek maken. Zoals we hier allemaal zeggen, het zijn gewoon de hormonen.
De hormonen hebben zoveel invloed op alles en gooien eigenlijk alles in de war.

Veel sterkte Willemien

groetjes van Lydia

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » vr 03 dec 2010 09:10

Hallo Willemien,

Ik had vannacht precies hetzelfde! Ik werd wakker eveneens met een complete chaos aan gedachten/zinnen in mijn hoofd.........heel vreemd. De woorden rolden automatisch door mijn hoofd maar raakte kant noch wal. Ik kon zelf niet meer ""normaal"" denken omdat het ook razendsnel ging..het ging in een soort flits zeg maar. Geen idee hoelang het precies duurde..
Ik had wel het besef dat dit niet goed was en voelde een grote angst. Eveneens kreeg ik hartkloppingen daarna.
Daarna niet meer geslapen uiteraard.
Wat dit nu weer is?
Heb jij het nog eens gehad? Ik hoop het niet?

Groetjes, Marie

Charamber
Berichten van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » vr 03 dec 2010 22:06

Hey Marie,

Ik heb het niet meer gehad, maar kon me ineens herinneren dat ik het wel al een keer eerder had gehad, de dag daarna was ik nog helemaal onrustig en dat heeft nog wel even geduurd nu slaap ik gewoon weer makkelijker in. Ik hoop dat het voor jou ook snel overgaat!!

Groet van Willemien

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » vr 03 dec 2010 23:05

Ha Willemien,

Dank voor je reactie; stelt me toch weer iets geruster.
Vandaag was ik ook de hele dag met dit voorval bezig.......bang dat het zich ook overdag zou herhalen.
Liep dus allemaal niet lekker op mijn werk...
Ik heb veel rare klachten maar dit kende ik totaal niet, ik schrok er ook erg van. Heb weleens een rare plof of een zzzz geluid in mijn hoofd gehad maar dit, brr...........leek wel of mijn hersens het even lieten afweten??
Dit zijn dingen die je niet kunt tegenhouden.......best eng...
Ik houd het er maar op dat ik erg vermoeid ben door te weinig slaap van de afgelopen weken en probeer er maar niet meer aan te denken, hoe moeilijk ook...

Eerlijk gezegd vind ik het nu wel genoeg allemaal, die ellende :evil:

Hoop voor jou ook dat dit zich niet herhaalt!

Groetjes,
Marie

Charamber
Berichten van Charamber
Menopauzejaar:

Bericht door Charamber » zo 27 mar 2011 04:16

Hallo dames

De laatste week slaap ik zo ontzettend slecht, ik ben constant wakker soms gewoon letterlijk ieder uur. Ik merk dat ik daar prikkelbaar en moe van wordt momenteel. Vannacht werd ik wakker met een heel warrig hoofd, alsof ik mijn gedachten niet onder controle kreeg. Van alles door elkaar en het leek of er niets kon worden afgemaakt. Kon er ook niet zoveel mee. Kreeg door de schrik hiervan nog buikloop ook. Ik heb wel iets gelezen over slapeloosheid, maar zijn er ook mensen die dit herkennen??

Groet van een veel te wakkere Willemien

Dorothea
Berichten van Dorothea
Onderwerpen van Dorothea
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 62

Bericht door Dorothea » zo 27 mar 2011 10:05

Hoi

Ja zeker, :oops: :evil: jaren gehad, ging de laatste tijd wat beter, maar nu is het weer knudde, het zijn duidelijk periodes.

Sterkte, Dorothea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht