Vaginale klachten

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Sfinx
Berichten van Sfinx
Onderwerpen van Sfinx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Vaginale klachten

Bericht door Sfinx » zo 06 sep 2009 10:49

Hoi allemaal,

sinds dit jaar heb ik, naast allerlei andere klachten, geregeld pijn en/of irritatie in en rond de vaginamond/schaamlippen, de slijmvliezen kunnen dan ook wat rood zien. Jeuk heb ik niet. Ook geen vreemde geur. Het gaat steeds weer over maar komt een tijdje later weer terug. Dit heb ik nooit eerder in m'n leven gehad. Ik dacht dat dit soort klachten pas ontstonden als je al een heel eind in de overgang zit. Weet iemand hier iets van of komt dit bekend voor?

groeten
Sfinx

Hanne
Berichten van Hanne
Onderwerpen van Hanne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Re: Vaginale klachten

Bericht door Hanne » zo 06 sep 2009 11:57

Hallo Sfinx,

Sinds kort heb ik ook geregeld last van een gevoelige vagina. Ik heb ook wel een paar keer per jaar last van blaasontsteking (schijnt ook een overgangsverschijnsel te zijn) maar dit voelt toch anders aan. Het schijnt dat je slijmvliezen wat droger worden en dat dat de irritatie veroorzaakt.

Groeten,
Hanne

Sfinx
Berichten van Sfinx
Onderwerpen van Sfinx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Vaginale klachten

Bericht door Sfinx » zo 06 sep 2009 14:40

Dank je Hanne,

ik dacht dat je zoiets pas kreeg als je al in de menopauze of later bent, maar ik weet inmiddels, mede dankzij dit forum, dat leeftijd totaal niets zegt ;)

Sfinx

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht