Vaginale wind

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
MariekeMol
Berichten van MariekeMol
Onderwerpen van MariekeMol
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Vaginale wind

Bericht door MariekeMol » za 13 jun 2009 11:09

Hallo vrouwen,

Ik heb een vraag aan jullie. Ik vind het onderwerp een beetje gênant, maar wil deze vraag toch graag op dit forum stellen.

Ik ben sinds zo'n 2 1/2 jaar in de overgang, met alle klachten van dien.
De afgelopen weken is er iets nieuws gaande.
's Morgens, als ik opsta, heb ik het gevoel dat er lucht uit mijn vagina komt. Met name als ik hoest.
Het voelt als een windje laten, maar dan vaginaal. Het ruikt niet, ook heb ik geen afscheiding.

Kan dit iets met de overgang te maken hebben? Herkent iemand dit?
Ik wil met dit verschijnsel niet naar de huisarts/gynaecoloog.
Maar ik vind het raar.

Heel graag zou ik een reactie van jullie krijgen.

Groeten van Marieke

Cookie
Berichten van Cookie
Onderwerpen van Cookie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Re: Vaginale wind

Bericht door Cookie » za 13 jun 2009 23:05

Hoi Marieke,

Zoals in de overgang bij iedereen de wet van de zwaartekracht geld, zal dit denk ik ook gelden voor de wand van de vagina, ik denk doordat de rek daar ook uit gaat net zoals de rek uit onze huid, er misschien lucht ophoopt vanbinnen en bij het hoesten ontsnapt.
Ik zou er geen andere verklaring voor hebben.
maar misschien dat er mensen zijn die dit ook ervaren, bij mij is zoiets nog nooit opgevallen en heb er eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord.
Alleen met de gemeenschap kan er wel eens lucht ontsnappen en gelukkig dat dit niet ruikt.......... :)

Groetjes Cookie

Annac
Berichten van Annac
Onderwerpen van Annac
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 64

Bericht door Annac » zo 14 jun 2009 08:49

Dag vrouwen,

Ik heb zoiets ook wel ervaren dat er windjes uit m´n vagina komen maar ´k zou niet kunnen zeggen op wat voor tijdstip van de dag. De laatste tijd niet meer gemerkt maar 'k vond het wel wat vreemd.

Groetjes Anna

Vlinder
Berichten van Vlinder
Onderwerpen van Vlinder
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Vlinder » zo 14 jun 2009 12:49

Hallo dames

Zou kunnen dat de slijnlaag in de vagina minder is, dat er daardoor meer lucht binnenkomt. De slijmlaag is wat kleverig en daardoor lijkt het erop dat de vagina minder lucht binnenlaat wanneer met ' s nachts op de rug ligt en misschien met de benen gespreid heeft gelegen.

Vlinder

Erna
Berichten van Erna
Onderwerpen van Erna
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Erna » vr 19 jun 2009 11:38

Hoi,

Naarmate we ouder worden verslapt de vagina wand en je bekkenbodem! Je kunt je bekkenbodem trainen en dan kan het zijn dat dat 'windjes' laten minder word of weg blijft.... Moeite van het proberen waard! Als je op je rug ligt kun je proberen je spier rond je anus aan te trekken, als je dit doet voel je ook dat je de rest van je bekkenbodem aanspant. Dit kun je ook zittend doen en als je dit een aantal keer per dag doet kan het de bekkenbodem steviger maken!
Probeer maar es!

Erna

MariekeMol
Berichten van MariekeMol
Onderwerpen van MariekeMol
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door MariekeMol » vr 19 jun 2009 17:22

Dag vrouwen,

Zeer bedankt voor jullie reacties.
Ik vond het zo'n eng, en gênant, onderwerp.
Nu ervaar ik het niet meer als een vreselijk probleem, dankzij jullie bemoedigende reacties.
Raar blijft het wel, en als er andere vrouwen zijn die het verschijnsel herkennen hoor ik het graag.
Maar in ieder geval ben ik niet meer bang voor het ergste (wat dat ook zijn moge).
Ik wil gewoon dat mijn lijf werkt zoals ik dat gewend ben, maar dat zit er voorlopig even niet in, geloof ik.
Balen, maar met jullie steun kom ik deze periode wel te boven!

Groet Marieke

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht