Vaginale branderigheid en jeuk !

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Ineke9
Berichten van Ineke9
Onderwerpen van Ineke9
Menopauzejaar:

Vaginale branderigheid en jeuk !

Bericht door Ineke9 » vr 13 jul 2007 10:10

Goede morgen,

Ik heb al een hele tijd een branderig en jeuk in mijn vagina.
In de eerste instantie zou het een schimmel zijn, een pil voor geslikt ging niet over.
Geen blaasontsteking, en moet volgende maand naar de gynaecoloog.
Het zijn rare rode vlekken die aan de binnenkant van mijn vagina zitten.
Heeft iemand hier misschien ervaring mee, ik hoor het graag.

Fijne dag, groetjes Ineke

Net
Berichten van Net
Onderwerpen van Net
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Vaginale branderigheid en jeuk !

Bericht door Net » wo 05 dec 2007 14:40

Ineke,

Aangezien ik hier ook al een poos mee loop, het toch een onderwerp vind wat best vervelend is ben ik benieuwd wat de uitslag was van de gynaecoloog.
Bij mij heeft niemand een idee wat het zou kunnen zijn, iets hormonaals wat via de vagina naar buiten komt?

Hoop dat je dit na al die tijd nog leest en me iets wijzer kan maken.

Groet
Net

Sunshine
Berichten van Sunshine
Onderwerpen van Sunshine
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Sunshine » wo 05 dec 2007 16:49

Net schreef:
wo 05 dec 2007 14:40
Bij mij heeft niemand een idee wat het zou kunnen zijn, iets hormonaals wat via de vagina naar buiten komt?
Dat kan best. Van je eigen hormonen kan dat volgens mij ook al. Of als je hormonen of de pil gebruikt bijvoorbeeld heb je daar kans op. Die werken nou eenmaal op slijmvliezen en huid.
Of andere medicijnen, heb al vaak gemerkt dat je in de overgang niet meer verdaagt wat je vroeger kon verdragen, als ik de helft neem van wat wordt gezegd dat is het soms al teveel.

Sunshine

Agatha
Berichten van Agatha
Onderwerpen van Agatha
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Bericht door Agatha » vr 07 dec 2007 10:38

Hallo dames

Ook ik heb dit :?
Het begon van de een op andere dag met opgezette clitoris en zo.
Heel pijnlijk, kreeg van me huisarts een zalf, nu is het weg maar de droogte en schraal gevoel blijft.
Ik terug naar me huisarts, hij dacht aan een soort schimmel, weer pillen gekregen en zalf op basis van vaseline en lidocaine (verdovends).
Vind het niet leuk, het voelt zo uitgedroogd aan.
:|
Dat uitgedroogde had ik toch al steeds vaker, ik denk dat het een hormonen kwestie is.

Ag

Net
Berichten van Net
Onderwerpen van Net
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Net » do 20 dec 2007 15:22

Bedankt voor jullie reacties!

Bij mij kon de gynaecoloog niets vinden, ja een geïrriteerde rand binnen m'n schaamlippen. Waanzinnig schraal, dun, uiterst pijnlijk met plassen, zitten enz.,maar er was geen kruid wat hielp.
Zelf heel wat geprobeerd, van speciale gel tot gewone vaseline, tot wekenlang als ik geplast had spoelen met flesjes bronwater, je kan het zo gek niet noemen.

Totdat ik merkte dat er niets, maar dan ook niets hielp en ben abrupt gestopt met al die middeltjes omdat ik merkte dat het inderdaad iets is wat van binnenuit komt en er klaarblijkelijk uit moet! Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik ongesteld wordt het gelijk veel minder is.....dus blijkbaar heeft dit toch echt met de overgang te maken.

Ik probeer me er nu iets minder druk om te maken, maar dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan, want als iemand er al naar wijst bij wijze van spreken word ik al gek, dus de seks is ook al een tijdje erbij ingeschoten, maar ook mijn man ziet die roodheid en vindt het alleen maar erg voor mij en heeft er godzijdank alle begrip voor.

Wilde toch nog even wat van me laten horen, omdat ik het ongelooflijk aardig vindt dat er vrouwen zijn die dit moeilijke onderwerp toch ook hebben durven aansnijden. Succes allemaal.

Groetjes,
Net

Rian
Berichten van Rian
Onderwerpen van Rian
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Bericht door Rian » do 20 dec 2007 16:27

Net schreef:
do 20 dec 2007 15:22
maar er was geen kruid wat hielp.
Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik ongesteld wordt het gelijk veel minder is.....dus blijkbaar heeft dit toch echt met de overgang te maken.
Hallo Net,

En hormoongebruik dus klaarblijkelijk ook niet. Want juist in de dagen dat je de pil niet slikt en dus een bloeding krijgt, heb je het minder.

Rian

Ellen
Berichten van Ellen
Onderwerpen van Ellen
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Ellen » vr 21 dec 2007 12:39

Hallo Net,

Hormonale middelen kunnen uiteraard ook hormonale verschijnselen geven.
De pil is niet echt een overgangsmiddel.

Ellen

Annechien2
Berichten van Annechien2
Onderwerpen van Annechien2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Annechien2 » za 29 dec 2007 21:35

Hallo dames,

Het begon bij mij ongeveer een half jaar geleden. Het zijn rode vlekken en soms ontstaan er kleine wondjes. Het voelt branderig en het is zeer onplezierig. Het ligt niet aan mijn persoonlijke hygiëne.

Ik denk dat het komt door de verandering in mijn hormonen.

Ik hoop dat dit van tijdelijke aard is en dat wanneer mijn hormonen weer in balans zijn de plekjes ook verdwijnen. Tijdens mijn "menstruatie" heb ik er minder last van.

Veel sterkte.

Annechien

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 64

Bericht door Sunny » zo 30 dec 2007 00:24

Hoi dames,

Zelf heb ik last van een geïrriteerde vagina, droog en schraal, rode vlekjes, branderig en jeuk gevoel.
Heb er zalf voor gekregen, maar het hielp niet echt, het verlicht wel, en nu
ik helemaal niet meer menstrueert lijkt het net of dat sterker word ..... ik denk zelf dat het met de overgang te maken heeft.
Voor die tijd had ik er heel geen last van.

Sterkte
Groet Sonja

Gisela
Berichten van Gisela
Onderwerpen van Gisela
Menopauzejaar:

Bericht door Gisela » vr 11 jan 2008 11:43

Hallo mensen,

Ik heb ook een klacht kamp er al maanden mee, durf niet naar de dok.. wegens schampte.
Ik heb al ruim een half jaar jeuk zonder uitslag in de binnenkant van mijn kleine schaamlippen.
Het jeuken is niet altijd en ik mag er ook niet aan zitten dan begint het juist, dus niet zo leuk voor mijn man. Ik hoor van sommige kanten dat het ook wel kanker kan zijn ik maak me bang

Groetjes Gisela :oops:

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » wo 12 mei 2010 20:02

Hallo dames,

Ik heb dat gevoel van jeuk en branderigheid heel erg op de laatste dag van de menstruatie, en na een paar dagen verdwijnt het vanzelf weer. Het is me opgevallen dat ik dat al heel lang heb altijd aan het eind van menstruatie. Wie herkent dit?

Shivala

Anouk
Berichten van Anouk
Onderwerpen van Anouk
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Anouk » di 18 mei 2010 15:10

Hallo dames,

Jeuk jeuk en nog eens jeuk vooral 's avonds voor mij zo heel erg herkenbaar.

Anouk

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:

Bericht door Shivala » ma 24 mei 2010 09:36

Hallo

Ik denk dat het bij mij ook dat ik nu zo vaak maandverband of inlegkruisjes moet gebruiken,(ongeacht welk merk, want dat heb ik al uitgeprobeerd) en dat gaat schuren en irriteren, vooral bij warm weer.

Shivala

Lynns
Berichten van Lynns
Onderwerpen van Lynns
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Bericht door Lynns » ma 12 sep 2011 15:17

Hallo

fijn om te lezen.
Ik heb er ook last van jeuk en roodheid, vooral als ik eraan zit en 's avonds.
De ene keer is het ook erger dan de andere.
Ik dacht ook al moet ik nu naar de huisarts of niet.
Ik kijk het nog even aan.
Verder geen pijn erbij of zo, ook geen wondjes.

Lynn

Yvonne39
Berichten van Yvonne39
Onderwerpen van Yvonne39
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Yvonne39 » ma 10 okt 2011 21:08

Hallo

Ik heb ook last van brandige jeukende en schrale schaam lippen, word er gek van. Alles geprobeerd, oma's middeltjes van internet gehaald, helpt niet, azijn en brandnetelthee spoelen.
Nu ben ik ongesteld geworden en ik lees dat hoop vrouwen dezelfde klachten hebben, alleen dit is bij mij voor het eerst, en is het begonnen voor mij menstruatie. Ik had het nooit zo erg gehad. Wel dat ik altijd echt 2 dagen ziek ben, ben ik vroeg tijdig in de overgang? Wat kan ik dan nog meer verwachten en word dit erger?

Yvonne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht