Blaasontsteking

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Dorine42
Berichten van Dorine42
Onderwerpen van Dorine42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Blaasontsteking

Bericht door Dorine42 » vr 21 apr 2006 00:47

Hallo dames,

Wie kan mij geruststellen.
Ik heb nu al twee keer een antibioticum achter de kiezen en nog is mijn blaasontsteking niet weg.
Het is me nog niet eerder gebeurd dat bij een tweede kuur de ontsteking niet weg is

Groeten, Dorine

Martine51
Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 66

Re: Blaasontsteking

Bericht door Martine51 » vr 21 apr 2006 12:58

Dag Dorine,

Ik heb dat ook eens meegemaakt dat een blaasontsteking na een kuurtje niet genezen was, maar toen was ik wel iets te vroeg gestopt met de antibiotica. Dus zeker de kuur uitnemen. Verder ben ik dan beginnen zoeken op internet hoe je best op een natuurlijke manier een blaasontsteking kan vermijden: nu slik ik alle dagen vitamine C, drink twee liter water per dag, en - heel belangrijk- na het vrijen plassen en wassen. :) Dat laatste op advies van mijn huisarts.

Ik hou mijn vingers gekruist maar nu ben ik toch al een jaar vrij van blaasontstekingen.

Misschien moet de dosis iets hoger? Best vragen aan je dokter toch?

groetjes, Martine

Net
Berichten van Net
Onderwerpen van Net
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Net » vr 21 apr 2006 15:08

Hoi Dorine,

Zelf heb ik de afgelopen jaren keer op keer getobd met blaasontstekingen, antibiotica, cranberrysap, spoelen na het plassen/vrijen, ik weet niet wat ik wel niet heb geprobeerd om ervan af te komen.

Uiteindelijk bij een hele sympathieke uroloog terechtgekomen en na diverse pijnlijke onderzoeken (katheters inbrengen terwijl het toch al zo'n zeer doet) waren er wel ontstekingen aangetroffen in de urine en wat bleek............althans bij mij? Het was allemaal onverwerkte stress :shock:

Ik had me nooit gerealiseerd dat stress zo het lichaam kan ontregelen dat je er zelfs urineweg-ontstekingen van krijgt, want na het gesprek met de uroloog besefte ik dat ik de enige was die hier wat aan kan doen en zie hier........................ik ben godzijdank al ruim 1 jaar af van mijn blaasontstekingen, hoe bedoelen we dat het lichaam een ingenieus apparaat is :roll:

Dit is natuurlijk mijn verhaal, maar ik wilde het je toch even vertellen.

Groetjes,
Net

Simone55
Berichten van Simone55
Onderwerpen van Simone55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 69

Bericht door Simone55 » vr 21 apr 2006 20:17

Hallo Dorine,

Vervelend he die blaasontstekingen. Tijdens de overgang kan je daar inderdaad gevoeliger voor zijn. Mijn dochter is uiteraard niet in de overgang maar heeft wel ook ontzettend getobd met blaasontstekingen, vandaar dat ik je dit wil vertellen.
Zij had ook steeds achter elkaar blaasontsteking en kreeg daar ook een kuurtje voor echter het kwam steeds weer terug. Zo heeft ze ongeveer een jaar door gelopen totdat ze het spuugzat was en gevraagd heeft aan de huisarts of hij haar door wilde verwijzen naar uroloog.

Deze arts heeft toen verschillende onderzoeken bij haar gedaan: röntgenfoto's terwijl ze plaste, onderzoek met katheter, bacteriën onderzoek bloed enz enz. Ze hebben toen een bacterie gevonden die zich nestelt in de blaas, die resistent is tegen een korte antibioticakuur. Ze heeft toen 6 maanden lang antibioticum moeten innemen.

Daarna is de ontsteking niet meer terug gekomen.
Hoop voor jou dat je er gauw vanaf komt, vraag anders ook eens aan je huisarts.

Sterkte en groetjes, Tanja

Dorine42
Berichten van Dorine42
Onderwerpen van Dorine42
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Dorine42 » za 22 apr 2006 16:25

Hallo

Ik wil jullie in ieder geval al bedanken voor de reacties dat stelt me tenminste een beetje gerust.
Ik heb op internet zitten kijken en daar was ook een vrouwtje dat al vaak een blaasontsteking had gehad nou dat bleek naderhand blaaskanker te zijn, nou je snapt natuurlijk wel dat ik daar gestrest van raak als hypochonder zijnde.
Ik moet het nu uitzingen tot woensdag dan komt de uitslag van de kweek en hoop ik iets te krijgen, want ik ben wel bang dat het steeds erger wordt nu ik niets kan gebruiken tot woensdag.

Dus drink ik maar veel zure sappen cranberry sappen en cranberry capsules, ik heb nu eigenlijk niet zon pijn gelukkig, maar zou dit normaal zijn een blaasontsteking hebben en dan er maar een beetje iets van merken. Daar ga ik me dan weer druk over maken.

Ik hoop op nog meer reacties die me een beetje gerust kunnen stellen,

Groeten, Dorine

Philie
Berichten van Philie
Onderwerpen van Philie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Philie » za 22 apr 2006 18:44

Hallo Dorine,

Na mijn tweede antibioticum kuur zat ik weer bij de dokter. Mijn dokter zegt dan weet je hoeveel vrouwen er last van hun blaas hebben ?
Met andere woorden niet meer zeuren.
Dan maar weer op deze site kijken. Ja het is weer een typisch overgang probleem zoek maar eens op blaas.

Groet, Philie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht