Drukkend gevoel aan vagina

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Diana
Berichten van Diana
Onderwerpen van Diana
Menopauzejaar:

Drukkend gevoel aan vagina

Bericht door Diana » zo 04 sep 2005 17:29

Hallo allemaal

Wie van jullie heeft ook last of last gehad van een drukkend gevoel aan de vagina.
Ikzelf heb hier de laatste nogal last van.

Groetjes Diana

Jacqueline48
Berichten van Jacqueline48
Onderwerpen van Jacqueline48
Menopauzejaar: 2004
Leeftijd: 60

Re: Drukkend gevoel aan vagina

Bericht door Jacqueline48 » za 10 sep 2005 15:25

Hallo Annet,

Ik zie dat er nog niemand op jouw vraag heeft gereageerd.
Ik herken het gevoel en inderdaad ik heb dat ook gehad. Het voelde alsof mijn vagina begon te zwellen. Een naar drukkend gevoel. Dit was nooit constant, maar in periodes. Het was het sterkst rondom mijn menopauze. Lopen voelde dan ook niet prettig aan. Ik voelde het vooral rond de tijd dat ik ongesteld had moeten worden. Ik begon daar een regelmaat in te ontdekken. Ik heb er nu al lang geen last meer van. Ik ben dan ook 1 jaar en acht maanden niet meer ongesteld geweest. Wat het is geweest weet ik niet , maar het is bij mij weer over gegaan. Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Groeten,
Jacqueline48

Net
Berichten van Net
Onderwerpen van Net
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Net » vr 30 sep 2005 07:30

Hoi alle dames op dit forum,

Nu al ruim 5 weken last van "blaas"ontstekingen, al maanden een strakke opgezwollen buik - mensen gingen vragen of ik soms zwanger was - wat niet zo was en ruim 6 kilo aangekomen terwijl ik altijd tenger ben geweest en nooit aankwam.......al 4 mega kuren antibioticum achter m'n kiezen, maar niets hielp. Ten einde raad heeft de huisarts binnenwaarts gekeken en hij ontdekte een te grote baarmoeder die zowel op de darmen als op de blaas drukt met als gevolg die ontsteking die maar niet over wil. Hij denkt dat het een verzakking is, waardoor er urine achter blijft die je met geen mogelijkheid weg kan plassen en wat dus blijft ontsteken.
Ik word er helemaal iebelig van, het brandt, jeukt en m'n onderbuik (heel laag) doet fiks pijn en ik heb het gevoel dat ik die buik mee moet zeulen de hele dag........herkent iemand dit?
Volgende week heb ik een afspraak bij de gynaecoloog, dus ben benieuwd wat zij vindt? Maar ik wilde graag dit met jullie delen en eigenlijk "medestanders" vinden met hun ervaringen waar ik wat aan kan hebben. Oh ja, de kweken van het lab (urine en baarmoeder) zijn overigens allemaal oke.....

In ieder geval alvast bedankt voor het lezen, was fijn om het even van me af te schrijven.

Groet
Net

PS: Ik vergat nog erbij te vertellen dat fietsen not done is, zitten moet echt onderuit en lopen is ook niet prettig........

Jet5
Berichten van Jet5
Onderwerpen van Jet5
Menopauzejaar:

Bericht door Jet5 » vr 30 sep 2005 20:17

Hallo allen

Ik heb ook zo'n last van mijn buik, dat schreef ik al in een bericht hier. Maar het verschil met jou is, dat mijn baarmoeder er al UIT is. Dat gevoel van zwanger zijn en die buik meezeulen heb ik dus ook.

Pijn in mijn lage buik en branderig gevoel in mijn urinebuis. Nu zei mijn nieuwe huisarts dat er een blaasontsteking zit en kreeg antibiotica. (Bij mij is al meerdere keren door mijn oude huisarts blaasontsteking geconstateerd, echter zonder bacterie). Nu weer aan de antibiotica, wat volgens mij niet zal helpen als er geen bacteriën zijn. Ik las op internet dat er ook een blaasontsteking bestaat zonder bacterie. En daar herken ik wel veel van.
Misschien ook wel herkenning voor jou.
Maar ik word zo langzamerhand wel moedeloos van dit getob en al die antibiotica.

Jet5

Net
Berichten van Net
Onderwerpen van Net
Menopauzejaar:

Bericht door Net » zo 02 okt 2005 08:01

Hallo Jet,

Na jouw reactie te hebben gelezen,snap ik er helemaal niets meer van....en ben ik gaan denken of al die artsen het wel bij het rechte eind hebben. Een verzakking....jij zegt dat je baarmoeder er al uit is en je hebt nog steeds diezelfde klachten die ik ook ervaar, ik heb op google die naam opgezocht en ik herken heel veel, alleen het enige wat ik niet ervaar is de continue aandrang, daar heb ik helemaal geen last van, dus begrijp je dat ik hiermee een beetje "de weg kwijt ben?".

Oke, een verzakking daar kunnen ze een ring omheen doen of zoiets dergelijks, maar is dat het werkelijke probleem? Dank je wel overigens voor je reactie, want nou ben ik a.s. woensdag extra alert bij de gynaecoloog met jouw verhaal in m'n achterhoofd.

Mijn huisarts had het ook nog over stress......dat zou eerlijk gezegd wel kunnen want ik heb al eerder meegemaakt dat fikse stress je echt ziek kunt maken. Ik ben benieuwd, maar net als jij ben ik dit super zat.

Vriendelijke groet,
Net

Jet5
Berichten van Jet5
Onderwerpen van Jet5
Menopauzejaar:

Bericht door Jet5 » zo 02 okt 2005 16:57

Hallo Net

Ik heb ook geen continue aandrang. 's nachts moet ik er wel uit om een keer te plassen, maar thats it. Dus ja, voor mij blijft het ook een raadsel allemaal. Het gaat sinds gister beter, maar heb een vreselijke week van pijn achter de rug. (Pakte de zetpillen Diclofenac 100, die ik nog in huis had van mijn man zijn niersteenaanvallen en dat hielp wel) Ik hoop dat het ook nooit meer zo terugkomt.

Voor jou hoop ik dat je wijzer word bij de gyn. Je kunt in elk geval een aantal vragen stellen, want hoe meer je weet des te beter kun je vragen.

Ik wens je sterkte,
Groetjes,
Jet5

InekeB
Berichten van InekeB
Onderwerpen van InekeB
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Bericht door InekeB » zo 09 okt 2005 21:29

Hallo dames,

Ik heb al een paar weken last van een branderig en rauw gevoel rond en in mijn vagina!
Zelfs als ik fiets is het pijnlijk ,en met bepaalde kleding irriteert het ook.
Is dit vaginale droogte ,ik ben 56 jaar en 2 jaar zonder menstruatie.
Ook bij seks blijft het lang pijnlijk, wie herkent dit ?

Groetjes InekeB

Krijnie
Berichten van Krijnie
Onderwerpen van Krijnie
Menopauzejaar:

Bericht door Krijnie » zo 23 okt 2005 12:08

Hallo

Ben blij te lezen dat er meerderen zijn die van dit kwaaltje last hebben.
Zou het ook bij overgangsklachten horen, tegenwoordig schuif ik alles onder die mat. Eigenlijk voor het eerst last van en hoop dat het ook net als ik hier las weer een of andere kwaal is de periodiek is.
Echt pijn heb ik dus niet maar is gewoon een gevoel wat ik nooit had
en uiteraard niet fijn.

Ik zal maar eens een maandje aanzien denk ik.

Hartelijke warme groet Krijnie

Magda
Berichten van Magda
Onderwerpen van Magda
Menopauzejaar:

Bericht door Magda » wo 12 apr 2006 20:54

Hallo Annet,

Ook ik heb een raar gevoel in mijn vagina. Net alsof er een tampon inzit die niet meer helemaal op zijn plaats zit.
Ik ben 46 en heb idee dat het met de overgang te maken heeft, al wordt ik nog steeds ongesteld. Het is in ieder geval een heel vervelend gevoel.
Vandaar dat ik op het internet keek of er nog meer vrouwen waren die hetzelfde of iets dergelijks als ik hebben.

Sterkte
Magda44

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Jikkemien » wo 03 mar 2010 19:38

Hallo allemaal,

ik herken dit ook.
Ik heb zelfs een balletje, een soort uitstulping aan het begin van de schede. Ik geloof toch niet dat dat daar thuishoort.
Ik ga morgen meteen naar de huisarts om te vragen of mijn vermoeden klopt, namelijk dat ik een verzakking heb.
Ik heb last van mijn onderbuik, mijn onderrug, een branderige vagina en dan dat gevoel alsof er een bal tussen mijn benen zit en het werkelijk aanwezige bolletje. Ook is mijn buik in de avond opgezet.
Ik zou anders ook niet weten wat het zou kunnen zijn.

allemaal heel veel sterkte
groetjes
Jikkemiene

Donna
Berichten van Donna
Onderwerpen van Donna
Menopauzejaar:

Bericht door Donna » wo 17 mar 2010 17:12

He Jikkemiene,

Hoe is het bij de dokter af gelopen? Ook ik heb het gevoel een verzakking te hebben, doe het bij jou ook zeer tegen de buikwand onder in, zo branderig gevoel, en in de lies voelt het soms een beetje beurs of zo.
Soms net of het uitstraalt naar benen en heupen en net onder de ribben. Ben van de week al mijn urine na laten kijken maar die was goed.
Zijn bij jou de klachten ook het ergst net na de menstruatie, net of alles ruw is van binnen.
Ik hoop op antwoord maak me weer zo ongerust.

Groetjes, Donna.

Jikkemien
Berichten van Jikkemien
Onderwerpen van Jikkemien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Jikkemien » do 13 okt 2011 19:40

Hallo dames,

Sorry dat ik zo laat reageer.
Het is nu ruim een jaar geleden, dat ik geopereerd ben aan een dubbele verzakking en gelukkig had ik na ruim een half jaar mijn energie weer terug.
Na de jaar controle bleek, dat alles goed vast zat en ik ben nog steeds heel voorzichtig, om te voorkomen dat de boel weer verzakt.

Groetjes
Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht