Zwaar gevoel buik. Blaasontsteking?

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd nu: 57

Zwaar gevoel buik. Blaasontsteking?

Bericht door Troelaatje » di 27 dec 2016 14:08

Beste meiden...

zijn we weer... hoe weet je nu of je een blaasontsteking hebt... tja naar de huisarts maar zijn er ook andere trucjes... ennuh zijn er ook trucjes om er weer van af te komen zonder antibiotica?

groetjes Troelaatje...

Roseline
Berichten van Roseline
Onderwerpen van Roseline

Re: Zwaar gevoel buik. Blaasontsteking?

Bericht door Roseline » di 27 dec 2016 14:45

Hallo Troelaatje,

Bij een blaasontsteking heb je een branderig gevoel bij het plassen. Je kan hiervoor Monuril innemen. Om blaasontstekingen te voorkomen kan je iedere dag een cranberry supplement nemen.

Groetjes
Line

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » do 29 dec 2016 20:03

Hallo

ik zit ook aan de cranberrypillen en sapjes ...idd met vitames bestrijden, ik wil ook geen ab tenminste als het helpen wil. Weet iemand hoe je die blaasontsteking kunt voorkomen als we. dat nou eens konden.... :oops: Ik heb dit ook wel eens vaker gehad maar toen kwam er niks uit. urine ook nog. op kweek gezet.. nog niks ad hand.. maar had wel de verschijnselen. Heb toen toch ab gehad voor 1 dag. ik heb vooral een zware buik tenminste zo.voelt dat. Ik hoop dat we met onze vitameboost ons kunnen redden....

toi toi,
Troelaatje

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 50

Bericht door Bootje1968 » vr 30 dec 2016 16:51

Hallo dames

Ik had altijd zelf blaasontsteking elke maand nu gebruik ik elke dag vit c en heb nergens meer last van.
Natuurlijk heb ik ook dokters kuurtjes gehad maar dat is ook niet bevorderlijk telkens dus ben ik overgestapt naar vit c 1000 mg en geen last meer. Al 3 jr niet meer gehad. En ik had het echt heel vaak. Op aan raden van iemand anders ben ik dit gaan gebruiken.

Groetjes, Bootje

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » vr 30 dec 2016 21:53

Hallo

dankjewel.voor je tip...maar is dat om blaasontsteking te voorkomen of kun je er met deze boost vanaf komen?
ik heb de vitamines in huis en de eerste ingenomen...nee nig niet aan antibio begonnen ...hoop dat dit het is!! ik was al begonnen met.cranberry en lekker goed drinken...wie weet komt het zo ook goed!!
hoest met jou Madou ?

groetjes, Troelaatje

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Menopauzejaar:

Bericht door Bootje1968 » za 31 dec 2016 18:08

Hallo

Elke dag 1 tablet nemen. Mocht je nog een kuur van de dokter hebben gekregen wel afmaken en dan de vitamine C 1000 elke dag innemen.
Ook veel water drinken. als je 1 vitamine tablet neemt krijgt je niet teveel..
Succes hoop dat het ook werkt bij jou want ik weet hoe vervelend dit kan zijn tja overgang wij zijn er maar mooi klaar mee..

Groetjes, Bootje

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » ma 02 jan 2017 17:08

Goedemiddag allemaal...

allereerst de allerbeste wensen en dat onze klachten dit jaar mogen afnemen...hahaha!!
Vraagje...wanneer weet je dat je blaasontsteking op een natuurlijke manier is opgelost? moet je je urine altijd laten checken of werkt het zo: klachten voorbij ontsteking voorbij?

groetjes, Troelaatje

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd nu: 54

Bericht door Babsi » ma 02 jan 2017 18:53

Hoi,

Ik ben onder behandeling bij de uroloog onder andere voor blaasontsteking. Heb er redelijk wat gehad.
Eerst nam ik AB voor de ontsteking maar dat gebruik ik niet meer. Ik gebruik d-mannose (dit stofje zit ook in cranberry).
D-mannose helpt alleen bij een ontsteking veroorzaakt door de E-coli bacterie. Bijna alle blaasontstekingen worden door deze bacterie veroorzaakt.
Als je d-mannose gaat gebruiken en het betreft inderdaad de E-coli, dan voel je al na 1 a 2 innames dat het beter gaat. Maar bij een fikse ontsteking kan het ook een dag duren. Mijn uroloog staat helemaal achter het gebruik van d-mannose. Puur natuur en onschuldig.
Ik laat nooit mijn plas controleren achteraf. Maar dat is persoonlijk.
Preventief slik ik 2x daags een cranberry capsule. Dat vitamine C helpt, is niet bewezen, het verbeterd je weerstand, dat wel.

Sterkte.

groetjes Babsi

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Menopauzejaar:

Bericht door Bootje1968 » ma 02 jan 2017 20:29

Hallo dames

Blaasontsteking die ik echt elke maand had heb ik weg gekregen met vit c 1000 mg van solgar en die slik ik nog steeds. Elke dag 1 tablet al 3 jaar geen last meer.

Groet, Bo

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » zo 15 jan 2017 16:57

Beste meiden....

Ik heb nog steeds een zwaar buikgevoel druk op anus en vaak plassen...soms is het allemaal weg en gaat het prima en dan is het er weer.....heb geen blaasontsteking. Zou dit te maken kunnen hebben met innerlijke stress of het zenuwstelsel die dit reguleert het door onbalans van hormonen hierop zo reageert....hebben of herkennen jullie dit ook?

Troelaatje

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd nu: 63

Re: Zwaar gevoel buik, druk op anus en blaas

Bericht door Ruchama » zo 15 jan 2017 19:56

Hallo

Herken dit wel, hoor, Heb dan ook een verzakking, de kans hierop stijgt in de overgang. Het behoeft geen probleem te zijn als het in lichte mate is. Heb training gehad van de bekkenfysio, dit hielp.
De huisarts schijnt te kunnen voelen of je een verzakking hebt.

Ruchama

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » zo 15 jan 2017 20:02

Dank voor je reactie...

maaruh heb je dan een blaasverzakking? vlgs mij heb ik dat niet want verlies geen druppel en heb volledige controle betreft toiletbezoek, baarmoeder heb ik niet meer...dus tja...

groetjes!
Troelaatje

Danie1012
Berichten van Danie1012
Onderwerpen van Danie1012
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Bericht door Danie1012 » zo 15 jan 2017 21:42

Hallo

Herken dit ook. Heb net vorige week urine naar ha gebracht maar urine was helemaal schoon. Terwijl ik zeker dacht te weten dat ik blaasontsteking had. Druk op de onderbuik. Gevoel dat ik moest plassen. Druk op de blaas en dan weinig plassen. Heel vervelend. Ben maar veel water gaan drinken en cranberry tabletten gaan slikken. Nu gaat het weer.

Sterkte
Danie1968

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 48

Bericht door Mrsx » ma 16 jan 2017 21:18

Hallo dames

Ik heb het ook bij stress... bij mij zijn het aambeien.. die zijn gevoelig voor stress en veroorzaken het gevoel.... heb soms ook wel eens gedacht dat ik een over gestreste blaas had...

Mrsx

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » za 04 feb 2017 13:09

Goeiemiddag allemaal...

mijn buikklachten waren nog steeds niet zoals het moest en had met regelmaat last van zware onderbuik...nu urine weer laten testen en nu wel een blaasontsteking...van ene kant wel.een opluchting maar van.de andere kant een teleurstelling..
cranberrysap en.pillen mannose... vitamine C

pfft niks heeft geholpen....nu dus aan de antibiotica helaas.. heb nog steeds dezelfde klachten..

Troelaatje

Marti1964
Berichten van Marti1964
Onderwerpen van Marti1964
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Marti1964 » wo 10 jan 2018 14:24

Hoi dames,

Ik heb al aardig wat weken een wat weeïg gevoel van onderen, uitstraling naar mijn rechter bil/bovenbeen en op mijn rechter schaambot. Het is inderdaad net alsof er iets drukt. Ook heb ik het gevoel dat mijn rechter schaamlip aan de buitenkant wat over-geirriteerd is.
Ik twijfel bijna elke dag of ik nu naar de huisarts moet gaan.

Groetjes,
Marti

Troelaatje
Berichten van Troelaatje

Bericht door Troelaatje » wo 10 jan 2018 19:28

Hallo dames

Mijn onderbuik klachten zijn weer weg...2 weken geduurd...net alsof er een bal in mijn onderbuik zit die tegen mijn endeldarm drukt...een vervelend akelig weeig gevoel continu...tis eigenlijk geen pijn...pfft..
Nu weer angstig en piekergedachtes bahbah...

Sterkte meiden
Troelaatje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht