Onstabiel bekken

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 61

Onstabiel bekken

Bericht door Ingmart5860 » za 10 dec 2016 19:43

Goede avond dames,

Wanneer stopt het...de overgangsperikelen? Er komen er alsmaar nieuwe bij, zo lijkt het toch.

Onstabiel bekken, si gewricht, piriformisklachten. En pijn ....vooral pijn.
Ging naar fysio voor behandeling, hij begon mijn bekkenbodemspieren aan zijkant te bewerken en ik kreeg meer klachten. Potvolkoffie...! Nu lijk ik echt een oud dametje. Bij het opstaan moet ik door vreselijke pijnen heen, kronkel ik als een slang om recht te geraken en na 10 minuten lukt het mij terug deftig te stappen. Ook lang liggen...gaat goed tot op een bepaald punt ik niet meer kan omdraaien.

Door mijn onvervalste opvliegers en het plassen 's nachts moet ik er uit...en elke keer weer die martelgang.
In de dag heb ik zolang ik loop of sta of op een harde stoel zit weinig problemen, alleen soms wat uitstraling tot enkel of knie.
Ik had net nieuw werk en na 2 maanden ben ik dus thuis...in ziekteverlof. Dubbel balen!
Ik heb een infiltratie gehad in si gewricht...5 dagen geleden maar geen enkele verbetering.
Nu maandag een echo. Als ik me om mijn middel draai dan doet het pijn diep in de bil in de buurt van heupgewricht.

Nu, ik ben er echt klaar mee...een gans jaar van alsmaar klachten...is dit dus de overgang en moet ik daar nu mee verder tot ik in de kist lig?
Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt tijdens de overgangsperiode?

Greetz
Ingrid

Evirma
Berichten van Evirma
Onderwerpen van Evirma
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Onstabiel bekken

Bericht door Evirma » zo 11 dec 2016 15:12

Hallo Ingrid,

Je bekken kan erg reageren op hormoonhuishouding.
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ernstige bekkeninstabiliteit gehad en merk nu nog steeds dat ik, ongesteld moet worden, het direct weer instabiel wordt.

Irene

Ans15
Berichten van Ans15
Onderwerpen van Ans15
Leeftijd NU: 60

Bericht door Ans15 » wo 14 dec 2016 10:00

Hallo Ingrid

Het zou mijn verhaal kunnen zijn. Ik heb precies hetzelfde......

Elke keer door die vreselijke pijn heengaan als je je om wilt draaien in bed,
uit bed stappen van een stoel opstaan. Wat een martelgang.

Ben ook vaak bij fysiotherapeut geweest, heb helaas niks geholpen.

Denk niet dat het door de overgang komt, want ik had het doorvoor al.

Weet jij inmiddels al meer?

Groetjes Ans

Ingmart5860
Berichten van Ingmart5860
Onderwerpen van Ingmart5860
Leeftijd NU: 61

Bericht door Ingmart5860 » do 29 dec 2016 23:29

Hoi hoi,

Ik zit nu bijna een maand thuis. Heb ondertussen dus fysio gehad, triggerpointmassage in de zijdelingse buikspier, tegen het plafond van de pijn en mijn pijn verergerde. Infiltratie gehad in Si gewricht, dry needling. En niets hielp.

Echo laten maken van heup en spieren, niets te zien..

Dan stelde huisarts voor om naar osteopaat te gaan. Kon al dag erop terecht. Ik moest me tgn muur aandrukken en hij zei...je heiligbeen zit gekanteld in je bekken. Huh??

Hij snapte niet dat de fysio dat niet gezien had. Hij zei...je moet echt veel pijn hebben. Ja!!!!

Tovenaar ben ik niet, zei hij, maar na drie keer ga je beter zijn.

Maar geloof het of niet...na de 2de keer kon ik een ganse nacht slapen, wat heerlijk, alleen het opstaan was moeilijk en pijnlijk. 2 dagen na 2de behandeling val ik voorover op de trap en knots dus met slecht been op de treden en met onderbuik op bovenste trede. Pijn...grote blauwe plekken. Alles gekneusd en terug naar af. Vandaag terug naar osteopaat en schrok hoe mijn been eruit zag. Hij onderzocht mijn rug en idd terug gekanteld, dus terug naar af, zei hij.

Op 3 januari wil ik terug beginnen werken dus maandag mag ik nog een keer terugkomen. Hij begrijpt dat ik op mijn 58 en in mijn proefperiode dit werk niet wil kwijtspelen. Mijn grootste zorg is dat ik nog te veel pijn ga hebben, want de pijn en nadenken gaan niet samen met mij. Ik ben de pijn zo beu, zo moe...het weinige slapen. Max 4 u.

Ik vind dus de bekkeninstabiliteit het ergste wat ik ooit al meegemaakt heb en dit na 7 hernia's.

Ik hoop dat het bij jou beter gaat. Dit wens je niemand toe.
Groetjes
Ingrid

Plaats reactie