Vaginale jeuk door dalend oestrogeen

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 62

Vaginale jeuk door dalend oestrogeen

Bericht door Gaby » za 30 apr 2016 09:03

Hallo dames,

Even een vraagje aan jullie.
Ik was gister bij de dokter i.v.m jeuk klachten aan mijn vagina. Ook branderig en rood op mijn schaamlippen en een beetje eromheen. Ik loop hier al een paar maanden mee. De dokter zei dat het kwam door dalend oestrogeen en stelde een eventuele korte behandeling met hormoonzalf voor. Ik wil dat niet en mijn vraag aan jullie is herkennen jullie deze klacht en is er iemand onder jullie die iets gebruikt heeft, (wat hielp) op natuurlijke basis of in ieder geval waar geen hormonen in zitten?
Ik hoor het graag!

Groetjes van Gaby

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 57

Re: Vaginale jeuk door dalend oestrogeen

Bericht door Desi » za 30 apr 2016 11:26

Hallo Gaby,

En of ik dat ken! Verschrikkelijk gevoel! Ben er zelfs voor bij de gynaecoloog geweest, die stelde hormoon tabletjes voor de vagina voor. Ik wil ook geen hormonen gebruiken, dus dat heb ik niet gedaan.

Ik heb bij de apotheek vaginules met hyaloronzuur en melkzuur gehaald, premeno duo, bij de apotheek te verkrijgen en de huisarts zal het ongetwijfeld ook kennen, en dit was voor mij echt het ei van Columbus!
Het duurde even, maar na verloop van tijd was het zo goed als over. Nu heb ik nog heel af en toe eens last, meestal op de dag dat ik weer moet gebruiken, maar dat is dan in heel lichte mate en ook maar even. Ik weet natuurlijk niet of het ook voor jou hetzelfde resultaat zal hebben, maar ik ben er heel blij mee. En zonder hormonen.

Succes!
Desi

Gaby
Berichten van Gaby
Onderwerpen van Gaby
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd NU: 62

Bericht door Gaby » ma 12 dec 2016 09:58

Goede morgen dames,

Ik heb al een tijd lang last van jeukende rode soms branderige schaamlippen.
De dokter zegt dat het komt door een oestrogeen tekort, en raad mij een hormoonzalf aan.
Maar daar heb ik geen zin in en mijn vraag aan jullie is, weet iemand een natuurlijk middel hiervoor wat kan helpen?
Ik weet dat het niet de bedoeling is om met adviezen enz te komen maar ik zou het zeer op prijs stellen als dit schrijven even op de site mag blijven staan, want ja dit is een vraag die je niet zomaar aan iedereen stelt en het is een lastig euvel en ik vraag niet om een medicijn maar een natuurlijk middel.

Graag hoor ik van jullie!
Groetjes van Gaby.

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd NU: 55

Bericht door Lee64 » ma 12 dec 2016 18:32

Hoi Gaby

Ik zou Bepanthen zalf/crème proberen. Dat beschermt de kwetsbare huid en ondersteunt het natuurlijk huidherstel. Bevat geen conserveringsmiddelen, geen kleurstoffen, geen parfum. Is pH-huidneutraal en waterafstotend.

Vr gr lee

Bootje1968
Berichten van Bootje1968
Onderwerpen van Bootje1968
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Bootje1968 » ma 12 dec 2016 18:57

Hallo

Wat je zou kunnen proberen wat het oestrogeen een beetje op pijl houdt is soja met isoflavonen (fyto-hormonen) te koop bij de tuinen. 100% natuurlijk en starten met 2 pillen per dag. Of sojabonen eten of sojamelk.
Ik ben een paar dagen bezig en merk dat de klachten iets minder aanwezig zijn.
Vooral groene groenten eten en geen rode en heet eten die wakkeren de jeuk juist aan.
Succes groetjes en zo kunnen wij elkaar helpen want de overgang doet vreselijk veel met de vrouw...

Astrid

Marjolein
Berichten van Marjolein
Onderwerpen van Marjolein
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 68

Bericht door Marjolein » wo 24 mei 2017 16:38

Hai Gaby,

Dit verschijnsel komt mij ook bekend voor.
Mijn huisarts liet me toen een klein tubetje zien. 'probeer dit maar eens' zei hij.
Ik nam het mee en inderdaad, eindelijk iets dat helpt! Het heet Deumavan.
Ik kocht meteen een grote tube bij de apotheek. .
Hormoonmiddelen krijg je vergoed door de verzekering maar dit soort middelen moet je helaas zelf betalen.

groet, Marjolein

Anonima
Berichten van Anonima
Onderwerpen van Anonima
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Anonima » vr 18 okt 2019 11:08

Hallo

Ouder draadje dit, maar ik zocht, dus misschien iemand anders ook.. Ik herken dit erg, tob al een hele tijd met vaginale jeuk/brand/steken. Loopt door tot irritatie/pijn tussen mijn billen. Als ik erop googel, kom ik steeds op last met seks.. nou geloof me, het doet gewoon de hele dag pijn! Kon zelfs mijn spijkerbroek niet meer hebben!

Bij de huisarts geweest, die constateerde droogte en slinkende slijmvliezen (atrofie). Vond ze vreemd, omdat ik formeel nog niet postmenopauzaal ben.. Ze schreef me synapauze voor; hormoonzalf, vaginaal in te brengen. Die hielp inderdaad. Maar kent ook veel bijwerkingen, zeker op de lange termijn.
En dit is geen kwaal die zo over is.. stoppen met gebruik betekent dat de klachten direct terug komen. Dus heb ik een alternatief gezocht en gevonden; hyalyronzuur. Dat spul dat ook in anti-rimpelcrèmes zit..;-) dat houdt nl vocht vast. googel maar eens op hyalofemme. Te koop bij apotheek en online. Een gel, ook vaginaal in te brengen. Helpt mij ook geweldig, en dat zonder hormonen!

Anonima

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht