Rare prikkel blaas

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Rare prikkel blaas

Bericht door Annabel71 » wo 16 sep 2015 17:02

Hallo allemaal,

Ik lees hier best veel blaasklachten t.g.v.de overgang. Zelf heb ik al enkele maanden een gekke blaasprikkel, net een lichte zenuwschok in mijn blaasgebied. Later kreeg ik ook een blaasontsteking, waarvoor ik een kuur kreeg. Het pijnlijke plassen is over, en de ontsteking dus ook, maar af en toe heb ik toch weer vaag dat rare gevoel. Is dit voor meer van jullie een herkenbaar verhaal?

Groet Annabel

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Re: Rare prikkel blaas

Bericht door Babsi » do 17 sep 2015 09:27

Hoi Annabel,

Ik ben bekent met blaasproblemen, ben al een tijd onder behandeling van een uroloog.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met blaasprikkel.
Is het een zeurderig gevoel alsof je een blaasontsteking krijgt? Dit houdt nl wel een tijd aan.
Of is het een heel kortdurend gevoel?

dag Babsi

Annabel71
Berichten van Annabel71
Menopauzejaar:

Bericht door Annabel71 » do 17 sep 2015 13:06

Hoi Babsi,

Voordat ik daadwerkelijk blaasontsteking kreeg, had ik af en toe een soort van stroomstootje, zenuwprikkel bij mijn blaas. Dit voelde ik af en toe, enige tijd later had ik dus idd dat zeurende gevoel in mijn buik, en dus een duidelijke blaasontsteking. Ik heb wel veel vaker blaasontsteking gehad, maar dit voelde anders dan normaal.

Misschien sluimerde er al een tijdje iets, en komt het niet meer terug. Ik wil ook niet alles aan de overgang wijten...maar er gebeuren nogal rare dingen in mijn lijf, daar word ik wantrouwig van. ;)

Groet Annabel.

Marjo65
Berichten van Marjo65
Onderwerpen van Marjo65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Marjo65 » za 19 sep 2015 19:10

Hoi Annabel,

Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt. Heb het ook heel vaak gehad, dat duurde dan een poosje en was dan weer een tijd weg. Het lijkt langzaam minder te worden, en minder vaak.

Het leek voor mij niet zozeer op een blaasontsteking, meer op een neiging tot incontinentie. Maar dat is het dus niet gelukkig!

De overgang doet rare dingen met je lijf, alle systemen gaan op de schop. Dan weer dit, dan weer dat... En soms ineens weer wat nieuws. Never a dull moment ;-)

Sterkte,
Marjolein.

Annabel71
Berichten van Annabel71
Menopauzejaar:

Bericht door Annabel71 » do 09 jun 2016 16:33

Hallo allemaal,

Na een hele lijst van klachten is er weer iets nieuws bijgekomen sinds een aantal weken.. Nadat mijn menstruatie bijna 2 maanden wegbleef diende het zich ineens weer aan. Het stelde niet al te veel voor, het heeft maar 2 dagen aangehouden, en het was ook niet erg hevig.
Maar sinds een tijdje heb ik last van mijn buik, het trekt en zeurt wat, en begint me te irriteren. Voor mijn gevoel plas ik ook niet heel ontspannen, en heb een gevoel dat mijn darmen soms niet leeg zijn. Verder wel goede stoelgang.(is wel eens anders geweest), maar ik heb wel het gevoel dat ik te weinig winden kan laten.
Het lijkt soms wel of de boel wat verslapt onder de gordel.
Zijn er meer dames met deze vage klachten?
De huisarts vraag ik maar niet, hoewel ik er amper kom voelt het net of ze me niet serieus nemen helaas.
Ik hoor het graag, sinds ik dit forum lees zie ik veel wat me bekend voorkomt en me gerust stelt!

Groetjes Annabel.

Conny1966
Berichten van Conny1966
Onderwerpen van Conny1966
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Conny1966 » do 16 jun 2016 08:45

Hallo Annabel,

Ook hier voortdurend last van niet alleen mijn onderbuik, maar eigenlijk het hele gebied.
Ik dacht wel eens dat ik blaasontsteking had, maar de urine is elke keer schoon, en de ene keer heb het idee steeds druk te hebben om te plassen en de andere keer weer niet. Soms voelt alles zwaarder aan alsof de boel verzakt of opgezwollen is, maar soms is dat ook weer weg. Zo raar allemaal.
Ook dat trekkerige herken ik, soms ook branderig, steken. Dan weer trekt het door naar mijn onderrug, of mijn schaambot.
Eigenlijk voel ik constant wel wat, alsof ik aan een stuk door ongesteld ben of moet worden.

Hopelijk is het een beetje herkenbaar voor je.

Groetjes Conny

Annabel71
Berichten van Annabel71
Menopauzejaar:

Bericht door Annabel71 » do 16 jun 2016 20:23

Hallo,

Ik denk wel eens dat mijn bekkenbodemspieren me plagen, en dan denk ik weer mijn blaas of darmen. Maar het hele gebied tussen mijn navel en mijn schaambeen is gevoelig, heel vervelend! Ik word er ook zo onzeker van, en ik ga ook niet direct naar de huisarts, want ik weet al wat die gaat zeggen :roll:
Al met al is het soms niet gemakkelijk.
Ook mijn nek en schouders doen pijn, al mijn spieren staan zo strak als een snaar! Nooit geweten dat hormoonschommelingen je zulke rare klachten konden opleveren.

Groetjes Annabel

Diana119
Berichten van Diana119
Onderwerpen van Diana119
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Diana119 » za 13 aug 2016 08:03

Hallo

Ja dat gevoel van die rare zenuw gevoel bij de blaas herken ik. Ik had dat voornamelijk als ik wilde slapen. Ineens een soort wee of stuwing Hoe je het ook noemen wilt, maar dan was het de blaas. Duurt dan een paar seconden. Daarna moest ik dan ook plassen. En inderdaad ook ik heb nu blaas ontsteking.

Diana

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht