Blaasontsteking en irritatie van de vagina

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Jantina01
Berichten van Jantina01
Onderwerpen van Jantina01
Menopauzejaar:

Blaasontsteking en irritatie van de vagina

Bericht door Jantina01 » di 14 sep 2004 13:01

Hoi,
Ik lees geregeld op deze site diverse onderwerpen en nu heb ik zelf een vraag.
Ik heb dit jaar voor de 3e keer een blaasontsteking en erge irritatie aan mijn schaamlippen en kleine puistjes in mijn vagina en zou nu willen weten of er meer vrouwen zijn die hier last van hebben en wat er aan te doen is. Ik krijg nu weer een antibioticakuur, heb ik de vorige keer 3x gehad, maar door de antibiotica krijg ik nog meer last van irritatie.

Jantina

Mira49
Berichten van Mira49
Onderwerpen van Mira49
Menopauzejaar:
Leeftijd: 64

Re: Blaasontsteking en irritatie van de vagina

Bericht door Mira49 » di 14 sep 2004 18:59

Hallo Jantina,

Toevallig heb ik vandaag ook een blaasontsteking geconstateerd bij mezelf en t voelt van onderen zo schraal aan en zo droog, en t brandt.
Ik heb op deze site gelezen dat dat er ook bij hoort, bij de overgang, heel naar.
Ik ben gelijk cranberry pillen gaan kopen. Ik wil geen antibioticakuren meer als t niet echt nodig is. Ik ga daarbij 3x per dag guldenroede thee drinken. En dan maar hopen dat t zo over gaat!
Heb jij ook pijn in je onderrug? Ik denk mn nieren.
Veel sterkte,

groeten
Mira

Demi63
Berichten van Demi63
Onderwerpen van Demi63
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Demi63 » di 14 sep 2004 18:59

Hoi Jantina,

Ik heb wel een aantal keren een blaasontsteking en vaginale schimmelinfecties gehad maar daarbij had ik geen kleine puistjes, maar wel een enorme jeuk en een vieze riekende afscheiding... :oops:
Heb toen van de HA een vaginale crème moeten opspuiten gedurende meerdere dagen.
Ik denk dat er wel degelijk een verband kan zijn tussen de blaasontstekingen, de antibiotica en de infectie van de vagina!
Veel beterschap gewenst!

Groetjes, Demi

Jantina01
Berichten van Jantina01
Menopauzejaar:

Bericht door Jantina01 » wo 22 sep 2004 13:16

Hoi dames,

Allemaal bedankt voor jullie reacties en ik ben ook maar weer begonnen met het slikken van vitamine C ('s morgens en voor de lunch 2 tabletjes met een glas water, schijnt ook te helpen) en ook wilde ik nog even wat zeggen over het slikken van cranberry capsules, hier moet je niet te veel van slikken en ook niet te lang omdat je urine dan zo zuur wordt dat je weer irritatie van het omliggende weefsel (o.a. je schaamlippen en vagina) kan krijgen omdat je urine te zuur is, dit geeft dan ook weer een branderig gevoel en dan heb je ook aldoor het idee dat je plassen moet.

Groetjes Jantina

EllyS
Berichten van EllyS
Onderwerpen van EllyS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Bericht door EllyS » vr 01 okt 2004 11:34

Hallo

Ik heb nooit irritatie gekregen van cranberry, heb zelf veel blaasontstekingen gehad en heel wat geslikt aan penicilline. En van die penicilline krijg ik dus dat branderige gevoel in mijn vagina want mijn zuurgraad zakt naar een heel laag pitje.....met als gevolg schimmel en irritatie.
Voor die irritatie bestaat er een hormoonpreparaat (ja ik hoor jullie nu gillen) die je in de vorm van een zetpil of zalf in de vagina brengt. Dit is alleen te verkrijgen via je huisarts.
Ja ik weet dat dit geen leuke oplossing is want we willen juist van die hormonen af......maar ik weet hoe het voelt als het zo lekker brand daar beneden :roll: .....en het helpt geweldig.

Als tip geef ik hier 2 cranberry pillen per dag en 1.000 mg vit C per dag.....en veel water drinken met een scheutje verse citroen er in........ik ben nu al ruim anderhalf jaar verlost van blaasontsteking.

Sterkte dames

Elly

EllyS
Berichten van EllyS
Onderwerpen van EllyS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 71

Bericht door EllyS » vr 01 okt 2004 11:37

Nog effe een nabericht, je kan natuurlijk ook irritatie krijgen alleen door de overgang......want de zuurgraad zakt door de vermindering van oestrogeen.

Elly

Fauve
Berichten van Fauve
Onderwerpen van Fauve
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Fauve » vr 01 okt 2004 12:16

Hoi

Toch vind ik dat veel vrouwen in fysiek opzicht het ingewikkelder hebben dan mannen. Nog nooit heb ik een man horen klagen over de zuurtegraad van zijn geslachtsdeel. Of dat hij Cranberry's moest eten omdat er schimmel op zijn p.. groeide. Af en toe heb ik met ons zelf te doen hoor..... :(

Fauve, een tikkie chagrijnig want het is weer de eerste dag van haar menstruatie.

Jantina01
Berichten van Jantina01
Menopauzejaar:

Bericht door Jantina01 » vr 14 jan 2005 18:17

Hoi meiden,

Ik heb al 18 maanden geen menstruatie meer gehad en mij opvliegers zijn ook zo goed als weg alleen heb ik nog wel last van slecht slapen.
Het laatste half jaar heb ik geregeld last gehad van blaasontsteking en daar heb ik nu Synapause-3 vaginaal capsules voor gekregen, deze gebruik ik nu 3 maanden en tot nog toe geen blaasontsteking meer gehad.

Ik heb ook veel last van een droge vagina en pijn bij het vrijen, dat doe ik op het moment liever dus niet ook al heb ik er wel zin in maar het is me te pijnlijk. Weet iemand of deze klachten op den duur ook weer overgaan? Volgens mijn huisarts wordt de huid van de vagina op de duur iets dikker maar hoe lang duurt dat? Heeft iemand voor mij een antwoord?

Jantina

Martine51
Berichten van Martine51
Onderwerpen van Martine51
Menopauzejaar:
Leeftijd: 66

Bericht door Martine51 » vr 14 jan 2005 18:38

Jantina,

waarom koop je niet gewoon een glijmiddel tegen vaginale droogte bij de apotheker? Dan is dat probleem toch al opgelost.

Groetjes,
Martine

Jantina01
Berichten van Jantina01
Menopauzejaar:

Bericht door Jantina01 » za 15 jan 2005 12:42

Hoi Martine,

Ik gebruik al een glijmiddel maar het slijmvlies is zo dun dat er aldoor kleine wondjes ontstaan met het vrijen en glijmiddel is dan een beetje gevoelig.

Jantina

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht