Vaginale droogheid

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Jocede
Berichten van Jocede
Onderwerpen van Jocede
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd nu: 56

Vaginale droogheid

Bericht door Jocede » do 23 feb 2012 14:48

Hallo dames

Hier even een heel intieme vraag, :oops:
zijn er meer dames die tijdens het vrijen zo'n droge vagina hebben?
Na het vrijen voelt het branderig aan, en met plassen brand het erg..

groetjes Jolanda..

Mieke05
Berichten van Mieke05
Onderwerpen van Mieke05
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd nu: 54

Re: Vaginale droogheid

Bericht door Mieke05 » vr 24 feb 2012 13:13

Hallo Jolanda,

Ik heb dat ook heel erg, gebruik een glijmiddel. Helpt wel wat, maar ik voel het toch nog altijd. Ik vind het heel vervelend en heb daardoor al bijna helemaal geen zin meer....

groetjes Mieke

Tat
Berichten van Tat
Onderwerpen van Tat
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door Tat » ma 16 apr 2012 11:16

Beste dames,

ik heb last van pijn bij het vrijen. Maar dan vooral 'aan de buitenkant', ik neem aan bij de schaamlippen. Herkent iemand dat, en wat is daaraan te doen volgens jullie? Ik kreeg van de huisarts een inwendige creme. Maar helpt dat dan alleen inwendig (diep van binnen) of ook meer uitwendig, bij de schaamlippen? In ieder geval helpt het onvoldoende, en de huisarts vertelde me dat er niet echt iets aan te doen is.
Ik zoek raad!

Tat

Grietje58
Berichten van Grietje58
Onderwerpen van Grietje58
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Grietje58 » za 02 apr 2016 14:54

goedemiddag,

wat drogen we uit met een gebrek aan oestrogenen...wat hormonen met je lijf doen.

Alles wat slijmvliezen bevat, kan klachten geven zoals oa de sinussen, neusslijmvlies, mondslijmvlies (brandende tong en gehemelte) en nu ook vaginale droogheid.
Ik had al een paar dagen een brandend schurend gevoel, ook tussen de bilspleet...ik dacht eerst dat het door het vele zweten kwam.

Maar eergisteren ging ik naar wc, moest plassen en bij het afkuisen ineens wat lichtkleurig bloed. Alarmfase en toeters en bellen...wtf, wat heb ik nu weer. allerlei ernstige ziektes en vooral K kwam al opzetten. Net zo een periode gehad waarin vele vrouwen overleden, jonger dan ik maar toch...het blijft nazinderen. Het moest maar eens mijn toer zijn.
Gisterenochtend dadelijk naar de huisarts en tja hij zag dadelijk, bij het intieme onderzoek, 2 kloofjes en tja die hadden dus gebloed en omdat ik alsmaar met papiertje erover ging wrijven, bleef het ook bloeden. Ik irriteerde het nog meer als het ware. Na speculum onderzoek bleek dat ik ook inwendig ook al vrij droog ben.

Cortisone zalf gekregen om een paar dagen aan het rode muisje te doen en eventueel ook zetpillen met wat hormonen in om inwendig de boel te kalmeren.

Blijft dit duren???? Dan ben ik goed af...je wordt er behoorlijk ongemakkelijk van,al dat gedoe beneden.
Ik heb er nu al een paar keer olijfolie aan gesmeerd, ik dacht dat is natuurlijk en houdt het soepel maarja is dat wel HET middel.

Ik las hier net dat het met periodes komt en gaat...laat ons dat dan maar hopen.

Enige tips om het boeltje 'vettig' te houden, zijn uiteraard heel welkom.

fijne dag nog
Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht