Raar gevoel na het plassen / blaasontstekingen

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Cornelia1
Berichten van Cornelia1
Onderwerpen van Cornelia1
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Raar gevoel na het plassen / blaasontstekingen

Bericht door Cornelia1 » zo 29 mei 2011 16:57

Hallo dames,

Sinds 6 jaar heb ik terugkerende blaasontstekingen, steeds een kuur gehad, hielp altijd goed maar bij tijden komt de blaasontsteking na 2 a 3 weken weer gewoon terug, en dat soms maanden achter elkaar, moedeloos word ik er van!
Al allerlei alternatieven gebruikt zoals dat bekende poeder en pillen van veenbessen, maar niets mag baten.

De dokter heeft het al over hormonencreme, maar daar ben ik niet zo voor, ben zo al bang om kanker te krijgen je verhoogt toch het risico.

Nu had ik afgelopen week voor de 3e keer in een maand weer een blaasontsteking en heb een andere kuur dan normaal gekregen, ziek dat ik er van werd en de blaasontsteking bleef voortduren, nu weer aan mijn oude kuur begonnen op advies van de arts.
Hij zei er ook bij dat het met de overgang te maken heeft.
Alle leef en hygieneregels leef ik na maar misschien zijn er vrouwen die dit herkennen en nog advies kunnen geven.

Alvast bedankt

Antje

Cornelia1
Berichten van Cornelia1
Menopauzejaar:

Re: Raar gevoel na het plassen / blaasontstekingen

Bericht door Cornelia1 » zo 05 jun 2011 12:17

Hallo dames,

Ik heb al tijden last van blaasontstekingen, de kuren helpen meestal maar even, nu heb ik sinds een paar dagen een vreemd gevoel na het plassen, kan het niet goed omschrijven, het voelt anders als een blaasontsteking en vroeg mij af of er meer dames zijn die dit herkennen,
heb ook een lichte verzakking maar hoeft er niet aan geopereerd te worden.

Het is een heel vreemd gevoel in mijn onderbuik en trekt ook naar mijn billen, ik word soms zo moedeloos van alle klachten, weet niet meer wat nou normaal is en wat niet.

Hoor graag van jullie,
bedankt alsvast groetjes Ans

Zilver
Berichten van Zilver
Onderwerpen van Zilver
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Bericht door Zilver » zo 05 jun 2011 14:09

Hallo Ans.

Ik herken dit zeker.
Ik heb vorig jaar regelmatig blaasontstekingen gehad en net wat je zegt de kuren hielpen maar even.
Heb toen een periode een onderhoudskuur gehad, tevens ben ik doorverwezen naar bekkenbodemtherapie/blaastraining.
Met de vooronderzoeken bleek dat mijn blaas enigszins verzakt is.
Hier hebben ze mij(en ja dat klinkt misschien vaag) geleerd om tijdens het toilet gebruik hoe je je blaas moet ledigen.
Houding is hierbij heel belangrijk.
Dit heeft mij heel goed geholpen en ben sinds begin dit jaar van de medicijnen af en heb gelukkig nog niet weer een blaasontsteking gehad.
Wel is het zo dat ook ik, een raar niet te omschrijven gevoel heb na het plassen. Iets wat waarschijnlijk wel zo zal blijven omdat het slijmvlies ook zwakker word.

Op deze site staat onder het kopje Overgangsverschijnselen en dan blaasontstekingen ook een en ander uitgelegd.
Tips die daar genoemd worden zijn in mijn geval tips die ik al enige tijd HEEL erg ter harte neem.

Groet Sita

Cornelia1
Berichten van Cornelia1
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelia1 » zo 05 jun 2011 14:20

Hoi Sita,

Heel hartelijk bedankt voor je bericht, ben erg blij dat je het herkent, volgende week heb ik een afspraak bij de uroloog.
Ben daar 4 jaar geleden ook geweest i.v.b met vele blaasontstekingen, maar nu word ik er zo moedeloos van omdat ook de kuren niet meer goed aanslaan.
Lijkt mij ook een goed idee die bekkenbodemtherapie ga het daar zeker over hebben.

Hartelijke groeten Ans

Zilver
Berichten van Zilver
Onderwerpen van Zilver
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Bericht door Zilver » zo 05 jun 2011 14:28

Hallo Ans.

Zou het ook overleggen met de uroloog. Zoals ik al heb geschreven, ik heb er baat bij gehad. De blaastraining daarbij ook. In eerste instantie was ik hier lacherig over maar je bewust worden van hoe je je behoeftes doet op toilet..............ja het heeft mij goed geholpen.
Ben benieuwd hoe het een en ander met je gaat verlopen.

Succes en groetjes Sita

Cornelia1
Berichten van Cornelia1
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelia1 » zo 05 jun 2011 14:36

Hoi Sita, dankjewel en ik laat nog van me horen!

groetjes Ans

Cornelia1
Berichten van Cornelia1
Menopauzejaar:

Bericht door Cornelia1 » vr 08 jul 2011 14:53

Hoi Sita,

Ik zou nog laten weten hoe het bij de uroloog is vergaan, nu alles is eigenlijk goed, de echo was goed en mijn blaas ook, ik plas de laatste weken weer normaal, ik drink alleen iedere dag
anderhalf tot twee liter, daar moet ik echt erg in houden.
Ik heb antibioticapillen gekregen voor na de gemeenschap en als je bij een lange reis niet genoeg naar de wc kan moet ik er ook een nemen, ben benieuwd! Ik krijg ook blaasontsteking als ik geen gemeenschap heb gehad hoor maar het is een van de risicofactoren zegt de uroloog.

Mijn baarmoeder is wel wat verzakt maar drukt niet op de blaas dus daar is het ook niet van.
Ben nu 4 weken zonder blaasonstekening (even afkloppen) en heb nog maar af en toe die vervelende druk op mijn achterste, maar let wel goed op mijn houding als ik plas en zorg ook dat ik mijn blaas goed leegplast.

Ik weet wel als ik meerdere blaasontstekingen achter elkaar heb gehad dat het wel lijkt of je blaas een beetje spastisch wordt, maar ik ben dan ook zo gespannen en denk dan alleen maar heel de dag oh als ik maar weer geen blaasontsteking krijgt, is natuurlijk ook niet bevordelijk voor je blaas!
Nu maar hopen dat het eens een tijd goed gaat!

Hartelijke groeten van Ans

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht