Blaasontsteking , en griep gevoel

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Blaasontsteking , en griep gevoel

Bericht door Marjo50 » do 05 mei 2011 23:12

Hallo dames

Ik wilde jullie eens vragen of jullie deze klacht ook hebben en of het bij de overgang hoort ?
Ik heb al meer als een week last van mijn spieren alsof ik een griep onder de leden heb, ieder spier in me lichaam doet me pijn, heb opvliegers erbij. Voel me zo slap op me benen en heb verhoging van zo 37.9 tot 38.6. Echt beroerd en heel veel slapen. Ook duizelingen en misselijk. Het werd zo erg dat ik dan maar een arts geraadpleegd heb het was al 23 uur tegen de avond. Ik kon dan komen en hebben me nagekeken, alles was goed en had geen griep of verkoudheid.
Moest wel even me plasje na laten kijken en ja daar bleek dat ik blaasontsteking heb. Kreeg dus een antibiotica. Ik heb die nu 3 dagen in genomen en heb nog verhoging, voel me zo beroerd, die arts zei dat bij de overgang ook blaasontsteking kon voorkomen, en dat heb ik ook maar ooit twee keer in me leven gehad.

Ik heb dan al alle klachten gehad van de overgang en soms wordt ik zo onzeker van al de symptomen, alleen dit nog niet, voel me als een vaatdoek. Maar ik wilde eens vragen als je opvliegers hebt heb je dan ook verhoging? Die arts die wist het niet. Ook dat wankel op de benen. Hoop dat ik wat reacties krijg want ben al al een en al paniekmens nu ik in de overgang zit.

Gr Marjo

Johanna
Berichten van Johanna
Onderwerpen van Johanna
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 61

Re: Blaasontsteking , en griep gevoel

Bericht door Johanna » do 19 mei 2011 10:23

Beste Marjo,

Ik zag jouw berichtje van 5 mei staan en wil toch nog even reageren. Ik heb, sinds ik in de overgang zit, regelmatig last van blaasontsteking. Hoe ik ook mijn best doe om het te voorkomen (hygiene,veel drinken), een paar keer per jaar krijg ik er last van. De laatste jaren ben ik er ook steeds zieker van. Koorts, hoofdpijn, griepgevoel, misselijk enz. enz.
Vaak krijg ik die last als ik begonnen ben met de antibioticum, dus denk ik dan aan de bijwerkingen daarvan. Volgens mijn arts is het een reactie van mijn lichaam op de antibiotucum..... Net even iets anders. Ik krijg dan meestal wel een andere antibioticumkuur. Ga nu goed bijhouden van welke antibiotucum ik veel last krijg en van welke minder want daar zit dus wel verschil in.
Ben nu weer met een kuur bezig en voel me vandaag weer wat fitter, na een dag of drie op bed te hebben doorgebracht. Ik zal moeten accepteren dat ik, als ik blaasontsteking heb, een paar dagen uit de running ben. Net als bij een "gewone" griep.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Sterkte en groetjes,
Johanna

Marjo50
Berichten van Marjo50
Onderwerpen van Marjo50
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Re: Blaasontsteking , en griep gevoel

Bericht door Marjo50 » do 19 mei 2011 11:08

Hoi Jonanna,

Ja ik was al dagen grieperig zo voelde ik het, heb dan in ziekenhuis de urine nagekeken en inderdaad blaasontsteking, ik heb dan 4 dagen de antibiotica genomen en nog had ik verhoging en voelde ik me erg ziek, ik ben weer tegen de avond na het ziekenhuis gegaan omdat hier in limburg de artsen maar tot 18 uur zitten. Ik kon dan komen en had nog steeds verhoging, maar er was geen ontsteking meer in de urine, maar zagen wel wat bloed in me urine. Dus ik schrok me kapot en dacht gelijk ik heb wat anders. Daar zei ik dat ik in de overgang was en dat ik buikpijn had alsof ik ongesteld moest worden. De vrouwelijke arts zei me dat dat ook het geval kon zijn dat ik nog wat bloed in de urine had en dat mijn menstruatie aan het komen was. Maar ik moest nog een tablet nemen van de antibiotica en dan toch even bloed laten prikken voor de zekerheid.

Nou ik ben dan naar me huisarts gegaan 's morgens op het spreekuur en heb weer me urine laten onderzoeken daar, Daar had ik nog steeds een heel klein beetje bloed in me urine en zat geen ontsteking. Toen zei me arts ik zet je urine op kweek 24 uur lang dan kunnen zeker weten waar het ongeveer vandaan komt als er een ontsteking zat. Ik zei al dat ik de laatste 2 jaar behoorlijk aan het sukkelen was met de menstruatie. En nu had ik echt het gevoel dat ik ongesteld moest worden maar niet de echte klachten zoals vroeger zoals pijnlijke borsten enz, ik had zo pijn in me lies en been en me rug.

Maar goed ik deed wat de dokter zei en ik moest dan de volgende dag terug bellen voor de uitslag. Nou ik was zo bang pff, de uitslag was prima en zat geen ontsteking meer of andere dingen. Ik zei de secretaresse nog dan moet ik echt ongesteld gaan worden. En ja hoor 's nachts kreeg ik ineens migraine met aura zo rond 2 uur 's nachts, ik denk wat krijg ik nu weer, want deze migraine en met aura heb ik al jaartjes niet meer gehad, ik ben dan toch in slaap gevallen en inderdaad 's morgens zo 10 uur toen ik op stond was ik ongesteld geworden. Dat is dan ook de bloed in me urine geweest,
Ik kan je zeggen sinds ik al jaren in de overgang zit ben ik echt niet meer mezelf en me hele lichaam staat op zijn kop, ik krijg van alle dingen last die ik van te voren nooit had, soms om gek van te worden, en blaasontsteking heb ik maar 2 keer in me leven gehad, normaal voel je dat wel, maar deze blaasontsteking voelde ik geen pijn , alleen dat ik veel meer moest plassen. Dus ik was al in paniek omdat ik zo veel last van me spieren en gewrichten had alsof ik een zware griep had, maar dat had ik helemaal niet, ik snotterde niet enz wat je bij een griep voelt.
Daarom kun je zien hoe de overgang je hormonen zo wisselen pff. Ja en deze antibiotica die kon ik wel heel goed verdragen want ik was al bang dat ik weer de bijwerkingen kreeg.
Nog bedank voor je mailtje

Gr Marjo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht