Mijn stuitje doet zo een pijn

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Snoes
Berichten van Snoes
Onderwerpen van Snoes
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Mijn stuitje doet zo een pijn

Bericht door Snoes » ma 25 apr 2011 18:22

Hallo Dames,

Ik heb al wekenlang dat ik niet weet hoe ik moet zitten me stuitje doet pijn blijft pijn doen. Ik heb wel spierreuma maar daar kun je niet alles op gooien net zo min als op de overgang maar nu vraag ik me wel af kan dit een verschijnsel zijn die bij de overgang hoort?

Groetjes Mar

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd nu: 60

Re: Mijn stuitje doet zo een pijn

Bericht door Greta51 » ma 25 apr 2011 20:14

Hoi Mar,

Ik heb daar zelf nog nooit van gehoord maar het zou me niks verbazen als dit er bij kan horen. Zou het toch niet aan je spierreuma kunnen liggen?
Anders toch eens naar de dokter, ben je niet toevallig een keer gevallen?

Sterkte,
Greta.

Sjalot
Berichten van Sjalot
Onderwerpen van Sjalot
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 52

Bericht door Sjalot » ma 16 mei 2011 15:26

Hallo dames

Goh..daar heb ik ook last van sinds een paar maanden....
Het is niet iets waar je voor naar de huisarts gaat of een fysiotherapeut.
Geen idee wat hij er aan zou kunnen veranderen en ik vind het ook een nogal genante plek.
Ik breng het echter niet in verband met mijn overgang...

Groetjes, Charlotte

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Bericht door Jojo » ma 16 mei 2011 16:38

Hallo dames,

ik heb juist soms een verdoofd gevoel daar, nooit last van gehad.

Jojo

Zwaluw
Berichten van Zwaluw
Onderwerpen van Zwaluw
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 54

Bericht door Zwaluw » ma 16 mei 2011 16:44

Hallo dames,

ik heb sinds een jaar last van mijn stuitje, volgens de dokter is dit omdat slijtage heb. Ik zelf denk dat dit ook het geval is en ook omdat ik 13 kilo ben afgevallen, dan is er minder vet dat in de weg zit. :lol: Ik weet niet of het een specifieke overgangsklacht is.

Sterkte in elk geval!

Zwaluw

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Bericht door AnskeP » za 24 mar 2012 08:26

Hallo dames,

Ik heb het ook, sinds een maand.............soms zeurt het en soms doet het echt pijn.
Ik heb gedacht dat het aan mijn darmziekte lag, maar ook hier hebben meer dames last van dus pff, weer iets erbij. Voor jullie hoop ik dat het al weer over is.

Groetjes, Ans.

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama
Menopauzejaar: 2002
Leeftijd nu: 63

Bericht door Ruchama » za 24 mar 2012 09:59

Hallo dames

Hier nog iemand met zo'n pijnlijk stuitje. Fysio constateerde lage rugklachten meet grote spierspanning, geen blokkade.

Ik heb ook een lichte verzakking en loop nu bij de bekkenfysio die denkt richting overactieve, spastische bekkenbodem, deze schijnt nogal eens relatie te hebben met bv PDS en stressgerelateerde klachten. ben benieuwd of de bekkenfysio mij verder kan helpen, ben er pas 1x geweest.

Ruchama

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » za 24 mar 2012 16:17

Hallo Ruchama,

Heel veel succes bij de fysiotherapeut, ik hoop dat ie echt wat voor je kan doen.
Ik kan slechts heel miniem bekkenbodemoefeningen doen omdat ik daardoor steeds weer last van krijg van mijn hernia. Hoezo ben ik een krakende wagen????? ;)
Maar die worden het oudst zeggen ze altijd.......toch??!!
Vandaag maar wat aan gerommeld, want zitten gaat slecht. Ik heb sowieso een "klachtendag" vandaag.

Ik ben wel benieuwd hoe het na verloop van tijd met je gaat.

Groetjes, Ans.

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama

Bericht door Ruchama » za 24 mar 2012 22:04

Hoi Ans,

ik zal bij tijd en wijlen eens iets van me laten hoen over dit onderwerp. Ik ben al 10 jaar zonder menstruatie maar blijkbaar heeft het staartje van de overgang toch nog wat voor mij in petto.....

Ruchama

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » zo 25 mar 2012 12:28

Hoi Ruchama,

't is toch wat...................na tien jaar nog verrassingen. Ik duim dat het toch allemaal meevalt met je.

Groetjes Ans.

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » za 26 mei 2012 23:25

Hallo Ruchama,

Hoe is het met je?
Hier gaat het stukken beter sinds half april. bijna geen klachten meer van mijn stuitje, sinds ik vanaf maart, eigenlijk nauwlijks nog gemenstrueerd heb. Toevallig vanmorgen letterlijk een druppeltje. Ik hoop dat ik het zo houd en dat ik langzaam uit het dal klim.

Groetjes Ans.

Ruchama
Berichten van Ruchama
Onderwerpen van Ruchama

Bericht door Ruchama » zo 27 mei 2012 13:06

Beste dames,

Na een aantal consulten bij de bekkenfysio ben ik toch wat verder gekomen. Ik heb klachten van droogte van onderen in ieder geval. Nu eerst vette zalf daarvoor gehad n anders kan ik ook nog hormoonzalf vragen bij de huisarts. Daar wacht ik nog even mee, zien hoe het gaat. Verder schijnen hardnekkige aambeien ook pijn te kunnen veroorzaken, vooral als ze uitzakken, daarbij komt wervelkolomklachten in de lage rug, al met al is veel verklaard, regelmatige beweging zou moeten helpen. Het gaat nu ook echt wat beter.

Ruchama

AnskeP
Berichten van AnskeP
Onderwerpen van AnskeP
Menopauzejaar:

Bericht door AnskeP » zo 27 mei 2012 16:24

Hallo Ruchama,

fijn te "horen" dat het met jou ook wat beter gaat. Hihi, toevallig vandaag weer even wat minder, buikpijn, misselijk .................. maar dat zou ook zomaar het weer kunnen zijn natuurlijk. Ik heb trouwens ook al een tijdje bekkenbodemoefeningen gedaan en die lijken dus idd. verlichting te geven. Verder zullen we zien wat morgen weer brengt.

Jij in ieder geval sterkte daar.
groetjes, Ans.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht