Aandrang tot plassen, blaaspijn

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Evy52
Berichten van Evy52
Onderwerpen van Evy52
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Aandrang tot plassen, blaaspijn

Bericht door Evy52 »

Goedemorgen allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus excuus als ik een onderwerp start waar al meer over geschreven is. De bekende overgangsongemakken passeren bij mij dagelijks. Met name de opvliegers en de stemmingswisselingen zijn irritant maar hee, ik ben de enige niet die er last van heeft. En met een actief gezin om je heen heb je tenslotte geen tijd om overal maar aan toe te geven. Dus een paracetamolletje erin en doorgaan. Waar ik me sinds een week of twee wel meer zorgen over maak is de onderbuikpijn (alsof de menstruatie eraan komt) en de enorme plas aandrang. Waar ik eerst nog wel wat kon plassen komt er nu soms geen druppeltje meer. Een drukkende pijn op mijn blaas is continue aanwezig. Als ik wel kan plassen heb ik gelukkig geen brandend gevoel zoals bij een blaasontsteking vaak het geval is. Pijn links onderin mijn buik en uitstraling naar mijn rug. Zo vervelend! Ik word er ongerust van. Voor iemand misschien herkenbaar deze klachten? En zo ja, goede tips om ervan af te komen?

Hartelijke groeten,

Evy52

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 55

Re: Aandrang tot plassen, blaaspijn

Bericht door Mymi »

Hoi Evy,

Ik ben geen dokter maar dit lijkt wel erg op een blaasontsteking,als het aanhoudt zou ik er zeker even mee naar de huisarts gaan en je urine laten controleren.
Wil je dat niet dan heb je tegenwoordig bij bijvoorbeeld bij de drogist ook middeltjes tegen blaasontsteking
En cranberry is ook goed voor je blaas, sap en losse cranberry’s
Sterkte ermee.

Groetjes Mymi
Evy52
Berichten van Evy52
Onderwerpen van Evy52
Menopauzejaar:

Bericht door Evy52 »

Hoi Mymi,

Dank je wel voor je reactie. Toch morgenochtend maar een afspraak bij de huisarts om urine te laten controleren. Wordt ook meteen gekeken of er misschien sprake is van een blaasverzakking of een baarmoederverzakking. Wist niet dat de huisarts dat kon constateren. Was in de veronderstelling dat een gynaecoloog dat alleen kon zien via een echo. Maar in ieder geval prettig dat ik morgen al terecht kan.

Fijne avond!

Groet, Evy
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi »

Hoi Evy,

En....hoe was je doktersbezoek, had je een blaasontsteking?

Groetjes Mymi
Evy52
Berichten van Evy52
Onderwerpen van Evy52
Menopauzejaar:

Bericht door Evy52 »

Hoi Mymi,

Nee, geen blaasontsteking.
Ben wel doorverwezen naar de gynaecoloog voor een echo en een uitstrijkje.
Dus nu maar even wachten wat daar dan uitkomt.

Wat aardig dat je het vraagt :)

Fijne dag en geniet van dit prachtige weer.

Evy
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi »

Hoi Evy,

Oké geen blaasontsteking, goed dat je doorverwezen bent, kan nooit kwaad.
Jij ook een fijne dag verder !

Groetjes Mymi
Engeltje37
Berichten van Engeltje37
Onderwerpen van Engeltje37
Menopauzejaar: 2016

Bericht door Engeltje37 »

Hoi Evy,

wat jij schrijft is gewoon mijn verhaal! Precies dezelfde klachten en vaak zo'n aandrang dat het gewoon pijn doet.
Ook weeiig gevoel in onderbuik en onderrug alsof er een menstruatie aan komt (maar ik menstrueer al 4 jaar niet meer!).
Ook geen blaasontsteking geconstateerd.
Heb jij je onderzoeken al gehad? Wat is er uitgekomen?

Gr.
Hermien
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht