Pijn tijdens sex

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Sonjamet2
Berichten van Sonjamet2
Onderwerpen van Sonjamet2
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 51

Pijn tijdens sex

Bericht door Sonjamet2 »

Hoi

Ik ben 52 en sinds 42 bezig met premenopauze en nu 4 jaar in de menopauze.
Omdat ik al jaren pijn had tijdens sex toch maar eens naar gynaecoloog geweest daarvoor
Daar was te zien dat ik atrofie had van de vagina. Kreeg hormonen zalf dat wel iets hielp na 2 tal maanden maar vagina bleef erg gevoelig.
Toen kreeg ik verschillende keren een schimmelinfectie en werd probleem nog erger. pijn en bloed.
Terug naar gynaecoloog en zat scheurtje in. Alhoewel mijn man erg voorzichtig is en we rustig doen. Ook glijmiddel gebruiken
Kreeg toen hormoontabletten.
Nu 4 maanden later nog niks verbetering. Pijn
Ik zie er enorm tegen op om nog sex te hebben
Mijn man heeft er begrip voor en vraagt niks maar voel me schuldig nu naar hem toe
Wel geeft het rust dat ik me niet meer verplicht om sex te hebben voor hem en zou ik liever nooit geen sex meer willen maar vind erg voor hem
Zijn er nog dames die er zoveel lichamelijk problemen mee hebben?

Sonja

Liljebo
Berichten van Liljebo
Onderwerpen van Liljebo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Re: Pijn tijdens sex

Bericht door Liljebo »

Ja, ik.

Maar het lijkt een taboe om erover te praten. Je vindt er tenminste vrijwel nergens iets over. Alleen info hoe je weer zin kunt krijgen in/na menopauze en info over droge vagina en wat daaraan te doen, maar niets over atrofie en andere klachten die gewone sex onmogelijk maken.
Ik heb atrofie, verdenking op lichen sclerosa, een verzakking en restless genitial syndrom (kan vooral snachts een probleem zijn)
Gewone sex is dus niet mogelijk. Ook ik vind het vooral rot voor mijn man, ook al is hij erg begripvol en verlangt hij verder niets.
Ik verwen hem af en toe wel nog omdat ik dat in ieder geval nog kan. Maar hij kan, grof gezegd, niets met mij.
Soms lijkt het alsof ik de enige ben waarbij sex geen optie meer is, maar ik denk eigenlijk vooral dat het, zoals gezegd, een beetje een taboe is.

Liljebo

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht