Brandend gevoel in mijn vagina of plasbuis

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Laantje66
Berichten van Laantje66
Onderwerpen van Laantje66
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Brandend gevoel in mijn vagina of plasbuis

Bericht door Laantje66 » wo 25 nov 2015 17:55

Hallo allemaal,

Hebben jullie dat nou ook. Sinds ik in de pre overgang zit, ben ik overal bang voor en zie ik overal spoken. Bijvoorbeeld, ik heb nu al weken last van een brandend gevoel in mijn vagina of plasbuis. Ik kan er niet goed de vinger op krijgen. Urine op de kweek gezet maar niets te zien. Nu bang dat ik van alles mankeer, bijvoorbeeld het blaaspijnsyndroom of nog erger. Daarna weer angstig voor een 3e wereldoorlog, terrorisme (hierdoor bang om te vliegen of om naar evenementen/winkelcentrum te gaan), bang dat mijn ouders ernstig ziek worden, dat mijn man ziek wordt, dat ik mijn baan verlies, dat ik niet goed genoeg ben, dat ik iets verkeerd zeg enz. Wordt er echt moedeloos van. Heb dit nooit in deze mate gehad. Komt het jullie bekend voor? En hebben jullie ook wel eens een tijdje last gehad van een branderig gevoel van onderen? Gekke is wel dat ik geen ergere pijn heb als ik plas...Kan volgens mijn ha nl ook door stress komen :?:

groetjes,
Laantje

Cornelia59
Berichten van Cornelia59
Onderwerpen van Cornelia59
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Re: Brandend gevoel in mijn vagina of plasbuis

Bericht door Cornelia59 » do 26 nov 2015 11:45

Hallo Laantje,

Ik herken zeker dat branderige gevoel. Toen mijn overgang in al zijn hevigheid begon was ik ongeveer 50. Ook ik had zoveel klachten, geestelijk en lichamelijk was het echt vreselijk!
Gelukkig vond ik dit forum en wat ben ik daar blij mee geweest. Alles wat ik voelde vond ik hier en dat was echt mijn redding.
Nu ik wat jaren verder ben is de hevigheid van alles heel veel minder, maar soms heb ik weer een periode dat alle klachten even om de hoek komen kijken. Zo ook die branderigheid, die had ik in het begin om de paar weken en dan weken achter elkaar.
Branderige urinebuis(niet bij het plassen en was geen blaasontsteking),vagina, anus, billen, onderrug alles brandde en ik werd er soms gek van.
Er zijn ook kweken gemaakt van mijn schede en ook daar kwam niets uit.
Nu heb ik het soms nog weleens zo om de paar maanden dus het heeft volgens mij echt met hormonen te maken.
Ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen.

Groetjes Ans

Laantje66
Berichten van Laantje66
Menopauzejaar:

Bericht door Laantje66 » do 26 nov 2015 19:31

Hallo

Fijn om te horen dat ik niet de enige ben...alhoewel ik het niemand gun....
En wat is dat toch jammer dat we niet onbezorgd van het leven kunnen genieten. Hopelijk duurt het allemaal niet te lang. Ans, ik ben blij dat ik hoor dat het branderige gevoel waarschijnlijk bij de overgang hoort en dat het ooit allemaal minder wordt ;). Ik heb trouwens soms ook loeihete voeten en een andere keer zijn ze weer ijskoud.

Groet, Laantje

Laantje66
Berichten van Laantje66
Menopauzejaar:

Bericht door Laantje66 » do 10 dec 2015 06:36

Hoi dames,

Gek dat het allemaal komt en gaat. Zo dagen geen last van branderig gevoel en dan boem is het er weer.....Ook geestelijk ups and downs...denken dat je collega's je niet mogen, dat je je werk niet goed (genoeg) doet.... huilerig voelen ....angstig zijn voor van alles.... afwisselend hyper en dan weer heel moe.... trillingen in armen, benen.... tintelende voeten ...hete voeten, koude voeten... misselijk, last van stoelgang....
Heel veel sterkte allemaal!

Groet, Laantje

Wolkje44
Berichten van Wolkje44
Onderwerpen van Wolkje44
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Wolkje44 » za 23 mar 2019 20:21

Hallo,

eindelijk lees ik dat er meer vrouwen zijn met dezelfde klachten als. (ik begon al te denken dat het tussen mijn oren zat)
Ik was 11 jaar toen ik de eerste blaasontsteking kreeg, Ben inmiddels 56, in 2002 kwam ze erachter dat ik een difertiekel aan mijn urinebuis had., en daar zaten steentjes in die operatief weggehaald zijn. dat is in totaal 3x gebeurd.

Nu heb ik sinds junie 2018 contstant blaasontstekingen,,uiteindelijk blaasonderzoek gehad maar alles zag er goed uit. Ik zei waar komt die brandende pijn dan steeds vandaan. was op een gegeven moment zo erg dat ik echt huilde zo pijn. Ze dacht dat het door de overgang kwam. dus hormoon pillen gehad. De eerste 14 dagen moest ik ze dagelijks inbrengen Mijn hemel de pijn die ik daar van kreeg wa niet uit te houden. ,sliep niet meer, moest me ziek melden op me werk. Dus terug geweest. moest ik een schema bij houden met wat ik dronk en het plaste. Het kwam er op neer dat ik Te veel naar de wc ging en Te weinig uitplaste (ik ging nl 16x naar de wc) Dus nu denkt ze dat ik een overactieve blaas heb, Heb nu weer pillen gehad: Betmiga, die moet ik 1x per dag in nemen en moet naar de Fysio voor bekkenbodem oefening.

Ik hoop dat ik nu eens eindelijk van die brandende pijn afkom,want echt mijn hele onderkant doe zo vreslijk zeer. Ik probeer me plas op te houden maar op een gegeven moment moet ik echt. want dan brand het zo vreselijk. Ik hoop dat ik hier verder met lotgenoten er over kan praten want die weten tenminste hoeveel pijn dit doe.

Groet, Ria

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 55

Bericht door Babsi » wo 17 apr 2019 16:03

Hoi Ria,

Ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat.
Heb je baat bij de fysio voor je bekkenbodem?
Ik heb ook een overactieve blaas. Ik plaste ook teveel en plaste niet goed uit met blaasontstekingen tot gevolg.
Ik heb een paar jaar Vesicare geslikt en dat hielp mij goed. Ook heb ik geleerd de bekkenbodem te ontspannen.
Doordat ik een blaasverzakking heb, heb ik erg veel bekkenoefeningen gedaan waardoor deze te gespannen was met
het gevolg dat ik niet goed kon uitplassen.
Als de bekkenbodem erg gespannen is en de blaas is helemaal leeg, dan kan dat een behoorlijk pijnlijk gevoel geven.
Ik dacht ook dat ik steeds een blaasontsteking had.

Misschien is dit bij jou ook het geval? Wat mij hielp was een paar glazen water drinken en dan kijken of de pijn afnam.
Als dit het geval was, was het geen blaasontsteking.

Ik slik nu geen medicatie meer maar krijg een PTNS behandeling. Dit gaat d.m.v. een elektrode in je enkel en dat helpt goed.
Het is wel zo dat als ik stress heb dat ik de bekkenbodem onbewust ga aanspannen en weer meer plasdrang krijg. Dus dan
moet ik er opletten dat ik weer goed ontspan.

Ik weet niet of je een plas/drink schema hebt gekregen? Ik mocht maar 1x per 3 uur plassen en daarna gelijk een beker drinken. Dit zeg maar de hele dag. Blaastraining heet dat. Het helpt wel, maar je moet je eraan houden. Die blaas moet tot rust komen en in combinatie met medicatie gaat dat het beste.

Succes en sterkte gewenst.

Groetjes Babsi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht