Geen blaasontsteking maar wat dan wel?

In het bekken liggen de blaas, plasbuis, baarmoeder, vagina en endeldarm. Spier en bindweefsel houden de organen op hun plaats en ondersteunen ze.
Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd: 53

Geen blaasontsteking maar wat dan wel?

Bericht door Mymi » di 24 mar 2015 12:44

Hallo dames,

Hebben jullie dat ook wel eens, zomaar vanuit het niets hele erge buikpijn krijgen?
Ik kreeg het vanochtend,toen ik op stond was er nog niets aan de hand en ineens een vreselijke buikpijn, ik wist niet waar ik het zoeken moest van de pijn, voelde niet aan als ongesteld moeten worden,ik menstrueer vanaf december niet meer.
Ik word gek van al die ongemakken, elke dag heb ik wel een pijntje hier of daar, ik heb maar een paracetamol genomen , hoop dat het gauw over gaat.

Mymi

Grietje50
Berichten van Grietje50
Onderwerpen van Grietje50
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Re: Geen blaasontsteking maar wat dan wel?

Bericht door Grietje50 » di 24 mar 2015 15:43

Hallo

vorige week heb ik dat gehad, de pijn sneed me de adem af, dat had ik nog nooit gehad, ik heb me dan wat in de zetel gezet en na een tijdje is het over gegaan.
Vreselijk soms als die pijnen en kwalen :(

Grietje

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 04 apr 2015 15:23

Hallo dames,

Ik heb een vraag, ik menstrueer vanaf december niet meer, vorig jaar was ik 6 maanden niet ongesteld geweest, toen 4 maanden wel en nu dus vanaf december niet meer. Wat ik wel elke maand heb is het gevoel van dat ik wel ongesteld
ga worden, dus buikpijn vooraf, kribbig, lage rugpijn enzovoort, na die paar dagen dat ik ongesteld zou moeten worden maar het niet wordt is alles weer voorbij en voel ik me weer oke, wat ik graag wil weten is, gaat dit gevoel ooit voorbij of kan je dit nog lang blijven voelen?
Zou fijn zijn als het weg bleef, zijn we daar ook weer van af.

Groetjes Mymi

Evelien
Berichten van Evelien
Onderwerpen van Evelien
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Evelien » wo 15 apr 2015 11:11

Hoi Mymi

Ook hier die onzekerheid, ben 2.5 mnd geleden gestopt met de pil en nu denk ik ja toen ik eigenlijk ongesteld had moeten worden had ik dus wel veel hoofdpijn en buikpijn dat ik dacht ik word ongesteld maar niks, nu was ik van de week heel onrustig als of ik naar de tandarts moest en gisterenavond begon de buikpijn weer en een beetje hoofdpijn ook nu nog. Ik weet het ook niet moet morgen toch naar de huisarts en ga het hem vragen.
Ik heb verder ook steeds spierpijn en moe, veel last van de onderrug en mijn hoofd voelt alsof ik koorts heb, ook slaap ik heel onrustig en kan moeilijk in slaap komen. Zo wat een klachten verhaal.
Mijn buurvrouw zegt net oh voel jij je zo als dat je eruit ziet .... arme meid. :mrgreen: Ik hoop dat er meer reageren wie dit herkennen

groet Evelien

Margriet65
Berichten van Margriet65
Onderwerpen van Margriet65
Menopauzejaar:

Bericht door Margriet65 » zo 17 mei 2015 17:45

Hallo dames

Ik ben vanaf 8 april gestopt met provera
Heb dit een paar jaar gebruikt i.v.m buikklachten
Heb vanaf het moment dat ik gestopt ben steeds het gevoel of ik ongesteld moet worden
Alle klachten zijn er en tot nu toe geen bloedverlies
Alleen hevige buikpijn, rugpijn en hoofdpijn
Ben ik in de overgang?
Bloedonderzoek wijst uit dat het richting de menopauze gaat
Herkennen jullie dit
En wat kan ik verwachten of wat kan ik er aan doen om me beter te voelen?

Margriet65

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 18 sep 2015 18:37

Hoi dames,

Ik kom weer even klagen, ik dacht gistermiddag dat ik een blaasontsteking had, ik met mijn urine naar assistente huisarts, urine was schoon, vanmiddag weer last en vlak voor sluiting mocht ik mijn urine weer brengen, weer schoon, de assistente zei dat als ik van het weekend klachten blijf houden maandag ochtend mijn ochtend urine moet brengen. En toch heb ik gevoel dat ik het heb, pijn onderbuik en vaak moeten plassen en dan weinig urine. Herkent iemand dit, en was het uiteindelijk dan wel of niet een blaasontsteking?

Groetjes Mymi

Babsi
Berichten van Babsi
Onderwerpen van Babsi
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd: 54

Bericht door Babsi » vr 18 sep 2015 20:10

Hoi Mymi,

Ik herken dit wel.
Ik heb ook vaak gedacht dat ik weer een blaasontsteking had maar was niet altijd het geval.
Ik loop al weer een tijd bij een uroloog. Ik heb een verzakte blaas en een overactieve blaas.
Als ik te weinig had gedronken en ik dan ging plassen, dan kon ik daarna echt pijn krijgen in mijn blaas, alsof ik een blaasontsteking had.
De pijn zakte dan af als ik weer flink ging drinken. Herken je dit?

Ik deed altijd erg veel oefeningen voor het verstevigen van de bekkenbodem i.v.m de blaasverzakking. De uroloog dacht dat ik misschien wel eens een te gespannen bekkenbodem zou kunnen hebben.
Ik ben dus naar een bekkenfysio gegaan en die kon dat inwendig opmeten. Mijn bodem was wel iets te gespannen en heb betere oefeningen gekregen om te ontspannen. Heb gemerkt dat ik bij alles wat ik deed ongemerkt mijn bekkenbodem aanspande.
De uroloog zei dat als de blaas leeg is hij helemaal plat is. Als deze dan ligt op een gespannen bekkenbodem, dan kun je dat voelen. Dit voelde bij mij alsof ik weer een blaasontsteking kreeg/had.
Nu ik beter kan ontspannen heb ik dus al een tijdje dat gevoel (alsof je een blaasontsteking hebt) niet meer gehad.

Verder is het advies van de uroloog dagelijks 's morgens en 's avonds een cranberry capsule te slikken. Bacteriën kunnen zich dan niet aan de blaaswand hechten en spoelen naar buiten.

Het is heel vervelend dat je steeds dat gevoel hebt, het maakt ook erg onzeker. Er wordt geen ontsteking in de urine gevonden maar je hebt wel klachten. Ik werd er echt niet goed van.

Als je echt een beginnende ontsteking hebt, dan kun je het misschien nog wel wegdrinken. Zo niet, dat zet het door en dan is het maandag in de ochtendurine echt wel aantoonbaar.
Een blaasontsteking die je niet zelf kunt wegdrinken gaat niet vanzelf over en wordt dus alleen maar erger. Dit is natuurlijk niet te missen. Blijft het zoals nu een beetje zeurderig, dan denk ik dat het geen blaasontsteking is. Maar in elk geval maandag nogmaals urine testen om zeker te zijn.

sterkte

Dag Babsi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » vr 18 sep 2015 20:38

Hoi Babs,

Ontzettend bedankt voor je uitgebreide uitleg, ik ben wel met cranberry bezig
,zo heb ik cranberrysap al heel veel op en ik heb van.a.vond een zakje cranberola met water gedronken, ik kijk het weekend aan en als ik nog last heb ga ik zeker naar de huisarts.
Ik heb van.a.vond nog een feestje, ik denk niet dat ik het lang vol hou.

Groetjes Mymi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 19 sep 2015 15:06

Hallo

sinds gisteravond nog steeds buikpijn, paracetamol hielp niet, ik was ten einde raad, ik heb vanochtend de huisartsenpost gebeld en gevraagd of ik weer mijn urine mocht brengen, dat mocht en je raadt het al...schoon.Die huisarts een hele aardige vrouw heeft me nog onderzocht,ze ging mijn buik overal voelen, op een bepaalde plek deed het wel zeer, een beetje rechts, ik zei: het is toch niet mijn blindedarm he, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen , ook kreeg ik nog een inwendig onderzoek, deed ook geen pijn.Afijn, mijn urine wordt op de kweek gezet nu, woensdag of donderdag pas uitslag, dat is wel vervelend dat het zo lang duurt, en mocht ik vandaag echt heel veel pijn krijgen dan mag ik terug komen. Toch blijft het raar, de symptomen zijn zo overduidelijk blaasontsteking, toch wilde ze geen antibiotica geven.
De buikpijn blijft maar wordt vooralsnog niet erger, ik lig nu op de bank met warme kruik op mijn buik, mijn zoon heeft net 2 flessen cranberrysap gehaald, en vers geperste jusdorange, vanochtend nog een zakje cranberola genomen ,van.a.vond nog 1.En zo tob ik maar verder weer, het feestje was leuk maar ik was voor 12 uur weer thuis.

Groetjes Mymi

Iris69
Berichten van Iris69
Onderwerpen van Iris69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Bericht door Iris69 » di 22 sep 2015 19:09

Ik voel me een beetje paniekerig!

Sinds vorige week dinsdag heb ik alle symptomen van een blaasontsteking, behalve pijn bij het plassen. Wel een drukkend gevoel nog net niet pijnlijk in mijn onderbuik, veel meer plassen dan "normaal". Afgelopen donderdag laten testen..nee hoor, niets te vinden.
Vandaag weer en weer niets te vinden!! De druk/pijn in mijn onderbuik is wel toegenomen en het plassen niet minder.

Is er iemand die die ook heeft gehad en misschien weet wat het dan wel zou kunnen zijn?

Begin nu wel heel nerveus te worden want wat als het toch een ontsteking is, wat maar niet in die standaard testjes bij de huisarts eruit komt en mijn nieren aangetast worden??

Is dit iets wat vaker gaat gebeuren nu ik in de overgang ben/zit??

Groetjes
Iris :S

Bronsje
Berichten van Bronsje
Onderwerpen van Bronsje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Bronsje » za 26 sep 2015 16:43

Hoi,

Ik heb hetzelfde vooral bij het opstaan. Last van mijn onderbuik. Ik heb ook al twee keer mijn urine laten controleren. Geen blaasontsteking. Toch heb ik buikpijn die uitstraalt naar mijn onderrug vooral bij het opstaan.

Kunnen darmen zijn. Ik weet niet of je ook problemen met je ontlasting hebt. Slechte vertering wat vaak voorkomt in de overgang kan ook onderbuikklachten geven. Ik vind het ook angstig en heb al tien keer een echo gehad. Volgende week maar voor de elfde keer.

Wordt er onderhand moedeloos van

Groetjes Karin

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 20 feb 2016 18:50

Hallo dames.

Hebben jullie ook sinds de overgang vaker last van buikpijn, en dan bedoel ik niet even buikpijn hebben maar echt een paar dagen. Het begon bij mij gisteravond en ik heb nog steeds buikpijn, onder in de buik, straalt zelfs een beetje naar achter toe, ik lig nu op de bank met kersenpit kussen op mijn buik. Een paar maanden geleden had ik het ook een paar dagen ging uiteindelijk wel over. Ik menstrueer niet meer, al een jaar niet.
Zijn er meer dames die dit hebben?

Groetjes Mymi

Ariadne
Berichten van Ariadne
Onderwerpen van Ariadne
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Ariadne » di 14 jun 2016 22:56

Hallo Mymi,

Ik herken je klachten. Ik heb soms weken buikpijn. Het komt op zonder duidelijke aanleiding en ze gaat weg zonder duidelijke aanleiding, soms is de buikpijn hevig, soms is ze redelijk.
Ik probeer er gewoon met te leven en wacht tot het over gaat.

Sterkte!
Ariadne

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » za 04 aug 2018 18:22

Hallo dames,

Een oude topic maar ik was aan het zoeken of iemand er wel eens last van had, weinig dus.
Ik heb dus sinds gisteren het gevoel alsof ik een blaasontsteking heb, aangezien ik maandag op vakantie ga ben ik dus vanochtend naar de huisartsenpost gegaan om mijn urine te laten controleren, ervan overtuigd dat ik het had, niet dus.....
Ze gaf het advies veel te blijven drinken, ja dat doe ik al, en als ik last bleef houden maandagochtend nog een keer bij de huisarts laten controleren
Zijn er meer die het gevoel hebben van blaasontsteking maar het niet hebben ?
En inderdaad zoals het onderwerp zegt geen buikpijn maar wat dan wel ?
Ik heb ook lage buikpijn erbij.

Groetjes Mymi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » zo 05 aug 2018 17:31

Hoi,

Nog steeds veel last van onderbuik, nu ook net een klein beetje bloed bij afvegen vagina,wat heb ik?
Ik ga morgenochtend naar huisarts met urine weer, hoop dat ze wat vinden.

Groet, Mymi

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » ma 06 aug 2018 15:33

Hoi dames,

Vanochtend weer mijn urine naar huisarts gebracht, weer geen blaasontsteking, ik heb wel gelijk afspraak voor consult gemaakt aangezien ik op vakantie ga, afijn ze heeft mijn buik onderzocht en ze denkt dat het mijn darmen zijn, steeds als ze daar voelde deed het pijn. Een assistente heeftnog een bloed uit mijn vinger getapt in een buisje ergens ingezet om te kijken of er ontstekingen in mijn lichaam waren, ook niet.... urine staat nu wel op kweek op eventuele bacteriën, vrijdag uitslag, voor de rest moet het vanzelf maar weer over gaan, heb nog wel steeds last, naarmate de dag vordert wordt de buikpijn weer erger.

Groet, Mymi

Adjora
Berichten van Adjora
Onderwerpen van Adjora
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Adjora » wo 15 aug 2018 03:08

Dag dames,

Mijn verhaal. Jaren iedere dag pijn gehad, soms wel vaak geen blaasontsteking. De ene na de andere antibiotica kuur. Uiteindelijk uroloog, niets te vinden, dus uitgerekte blaas. Ik moest gaan katheteriseren. Twee keer op een dag. Gelukkig ben ik eigenwijs en ben ik daar niet aan begonnen. Ik ben bij een hele goede bekkenbodemfysiotherapeut terechtgekomen. Bij toeval zijn we erachter gekomen dat mijn klachten door verkrampte buikspieren komen. Die trekken aan mijn blaas/pijn straalt door. Met als gevolg een verkrampte blaas, etc. Door af en toe achterover over zo'n grote fitnessbal te liggen rek ik mijn spieren op en ben ik al vier jaar pijnvrij, ongelofelijk. Dit kan dus ook een oorzaak zijn.

Adjora

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Madu » wo 15 aug 2018 08:39

Ha dames,

Ik heb hier momenteel ook weer last van. Vaker gehad en kon maanden duren. Zeer gevoelige buik, vaak plassen, wat branderig. Nu geef ik de schuld aan het verwijderen van hemorroïden. Ook alweer 2 weken geleden maar nog steeds last.

Het lijf is gewoon supergevoelig voor van alles en nog wat.

Sterkte dames ook dit is een vervelende klacht,

Madu

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Madu » za 18 aug 2018 09:14

Hoi Mymi,

Weet je al wat meer?

Grt,
Madu

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi

Bericht door Mymi » di 21 aug 2018 19:50

Hoi Madu,

De uitslag van de kweek was gelukkig goed, geen bacteriën in mijn urine.
Die maandag dat ik op vakantie ging had ik nog wel last van mijn darmen en ook nog steeds gevoel van vaker moeten plassen maar de dagen erna ging het steeds beter, nu geen last meer gelukkig
Hoe gaat het met jou nu?

Groet Mymi

Kwiebus
Berichten van Kwiebus
Onderwerpen van Kwiebus
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Kwiebus » ma 26 nov 2018 21:16

Hallo dames.

ik herken veel van de klachten wat betreft de vermeende blaasontsteking. Ik heb er ook nog de vervelende klacht bij dat ik heel vaak snacht's ontzettende lage rugpijn heb. Overdag als ik mijne gewone werkzaamheden die word de klacht 80 procent minder maar snacht's is het echt een doffe ellende.

Herkent iemand dit ook misschien?

Kwiebus

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht