Uitbarstingen

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Gretha
Berichten van Gretha
Onderwerpen van Gretha
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Uitbarstingen

Bericht door Gretha » wo 09 dec 2009 09:29

Hoi,

Even mijn hart luchten. Sta ik op het schoolplein opeens tegen mijn dochter van 6 te schreeuwen omdat ze alsmaar niet opschiet. Heel gewoon voor kinderen en meestal hanteer ik dat wel in alle redelijkheid. Maar vandaag is zo'n dag dat ik bij het minste of geringste ontplof. Ik voel me daarna heel schuldig naar mijn dochter, voel me voor gek staan omdat ik als een viswijf te keer ga waar anderen bij zijn.

Op zo'n dag als vandaag stoot ik me overal tegenaan: knie tegen de fiets, vingers tussen het winkelkarretje en iedere keer kan ik de boel wel stijf vloeken. Eigenlijk, eigenlijk zou ik het liefste een potje janken, maar dat is nou net het enige wat ik niet kan, huilen.
Dus blijf ik uren chagrijnig en straks als mijn dochter weer uit school komt ben ik hopelijk weer een beetje normaal.

Dit vind ik echt het akeligste van de overgang.

Gretha

Sunny
Berichten van Sunny
Onderwerpen van Sunny
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd nu: 64

Re: Uitbarstingen

Bericht door Sunny » wo 09 dec 2009 11:19

Hoi Gretha,

Ow jee Gretha....ik heb dat de afgelopen weekend met mijn zoon van 13 gehad!
Ik was in gesprek met iemand in de samenkomst, en zoals gewoonlijk komt mijn zoon dan altijd even aanwippen ... kennelijk viel me dat op het moment niet goed uit, en schreeuwde naar hem uit, niet zo aan mij te hangen ... hij schrok behoorlijk!
Ik voelde me zo rottig, dat ik naar hem uitschreeuwde in bijzijn van die persoon, die mij ook heel verbaasd aankeek.
Thuis heb ik met hem gepraat, en bood me mijn excuses aan, waarop hij mij antwoordde van dat het al oke is, en mij nog eens knuffelde, en in mijn oor fluisterde "hou van jou mams" ... je zult wel begrijpen hoe ik me voelde ... spijt dat het is gebeurd en gezegd ... maar ook een opluchting omdat tie van me hou!
Dat was een overgang uitbarsting geweest!!! Ga nu wel opletten dat het niet vaker gebeurd ... maar ja soms heb ik het niet in de hand ... zo'n uitbarsting overvalt me gewoon...
Ik heb het na de weekend wel geweten, zat de maandag al gelijk niet lekker in mijn vel, voelde me naar, door de inspanning!

Groeten, Sunny

Plaats reactie