Boos en teleurgesteld in alles en iedereen

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Godelief
Berichten van Godelief
Onderwerpen van Godelief
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Boos en teleurgesteld in alles en iedereen

Bericht door Godelief » do 06 nov 2008 10:16

Hallo allemaal,

Gadverdamme, wat zit ik mezelf in de weg zeg!! Er staat zoals gewoonlijk weer een berg was die maar niet weg komt. Vanmiddag moet ik naar een cursus voor mijn werk, heb pas weer een nieuwe baan waar ik mezelf weer in heb moeten werken. Vanavond naar een verjaardag en daar heb ik ook al geen zin in. Dochter die zwanger is en nog jong dus blijft hier met de kleine,(dat is na lang wennen wel leuk) . Al zijn er ook zorgen.

Daarnaast ben ik zo moe als een hond, doen mijn handen pijn (de hond moet er nog uit trouwens) wil ik gewoon ff zeuren en klagen en boos zijn en teleurgesteld zijn in alles en iedereen en wil ik dat ze me eindelijk eens met rust laten en niet lastig vallen met hun ruzies en conflicten die heel heftig kunnen zijn en dat als die weer opgelost zijn, ik nog een week of 2 na zit te sidderen en het niet uit mijn hoofd kan krijgen.

En wil ik ook wel eens op de 1e plaats komen, dat ze net zoveel aan mij denken en rekening houden met mij als ik met hen!! Wil ik mezelf niet meer zo op offeren en altijd de ander voorop zetten.

Wordt een beetje verwarrend bericht en toch kan ik lang niet alles opschrijven, behalve dat het behoorlijk raast en tiert in mij!!

Nou dat was het dan zo ongeveer. :oops: :!:

Godelief.

Bloesem
Berichten van Bloesem
Onderwerpen van Bloesem
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Re: Boos en teleurgesteld in alles en iedereen

Bericht door Bloesem » do 06 nov 2008 12:58

Hoi Godelief

Ook jij heb recht op die eerste plaats, knok ervoor.

groetjes
Bep-53

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia
Menopauzejaar: 2015

Bericht door Gaia » do 06 nov 2008 13:36

Ha!

Of ik het allemaal herken....pff..! Haha...
Het gaat gelukkig de laatste tijd weer wat beter, heb wat energie terug gekregen maar moet daar nog echt zuinig mee omspringen...

De moedeloosheid als je de zooi om je heen groter ziet groeien maar werkelijk de fut niet meer hebt om je ene been voor je andere te zetten. Te belazerd om een kop thee voor jezelf in te schenken. Laat staan het huishouden te doen.. :roll:

Honden uitlaten...deed ik gewoon altijd "effe". En wat heb ik me de afgelopen tijd schuldig naar hun toe gevoeld...eer ik mezelf ertoe kon zetten een jas aan te trekken en mijn schoenen aan te doen...Ik deed het omdat zij volkomen afhankelijk van me zijn. Maar het plezier in de wandeling was helemaal weg!

Ook ik werk (parttime), maar heb op de automaat gedraaid. En ik benijd je niet dat bij jou de werkdruk zo hoog ligt..nieuwe baan EN cursus erbij.. Ik zet me al schrap als ik een herhalings-BHV moet doen...op een andere locatie en de hele dag...

Weet je..mijn energie was ook helemaal op. Ik kon het niet eens meer besteden aan geruzie en gedoe om me heen...Als het rumoer te erg werd, verdween ik naar een andere ruimte of ging de deur uit!
Op deze manier hebben "ze" blijkbaar toch in de gaten gekregen dat ze "aan mij toch niet zo veel meer hadden"...en lieten me meer met rust.
Want dit gedrag kenden ze niet van me.

Ach, recht op de eerste plaats...ik zou het iets anders noemen...evenveel rechten als "de anderen"... en vooral WAARDERING voor jou als persoon... i.p.v verlengstuk voor hen.
Wat je zeker hebt, is het recht, jezelf verder te ontplooien als vrouw en mens!

Groet!
Gaia

Florence
Berichten van Florence
Onderwerpen van Florence
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 65

Bericht door Florence » vr 07 nov 2008 22:02

Hallo dames,

Ja inderdaad, gisteravond had ik weer zo'n bui

Ik moet gezond eten,
Ik moet sporten,
Ik moet lief zijn voor mijn kinderen, want oudste is overspannen en heeft alleen maar koestering van mij nodig en een luisterend oor (wat ik al 21 jaar doe) en jongste dochter verteld ook veel en toen ik vroeg jullie hebben je moeder ook eens te verwennen (ik ben alleengaande moeder) zeiden ze , nee jij hebt ons te verwennen, daar ben je moeder voor

En ziek zijn dat mag je als moeder niet en dochters en ik hebben alle 3 identiteitsproblemen, wie ben ik wat wil ik en ik wil eigenlijk helemaal niets, alleen maar wegkruipen in een holletje en op mijn wenken bediend worden en niet meer voldoen aan alle eisen van de maatschappij.... en en en en

Ook geen kerels meer om mij heen en buren die zeggen dat ik mijn heg heb te knippen en jongere generatie die weleens verteld hoe ik e.e.a. heb te doen en te zorgen voor mijn 94 rebelse moeder en bleh bleh bleh

En ik vind dat wij in een rare wereld leven en ik af en toe jank ik en zit ik op cursussen waar ik niet meer naar toe wil omdat ik weer van alles moet
en en en en bleh bleh
Zeurt mijn hond ook nog aan mijn kop dat ik hem heb uit te laten, maar hij is ook wel lief, en bleh bleh bleh ik wil naar het paradijs ! waar alles leuk en mooi en aardig en lief en gelukkig en vredig is ! waar is dat plekje ?

Nonjamanis

Godelief
Berichten van Godelief
Onderwerpen van Godelief
Menopauzejaar:

Bericht door Godelief » za 08 nov 2008 10:58

Nonjamanis en Gaia,

Bedankt voor jullie reacties, doet me goed te lezen dat er meer vrouwen zijn, die zich voelen of gevoeld hebben zoals ik. Wat is dat toch in ons vrouwen, dat we eerst altijd aan de ander denken ? En waarom voelen wij ons altijd zo verantwoordelijk voor het welzijn van de mensen om ons heen? Ik vind het af en toe een zwaar juk dat om mijn schouders hangt.

En dan heb ik een goede man, die zich best wil verdiepen in het verschijnsel overgang, maar dat alleen op kan brengen als hij zelf niet moe of zich op een andere manier niet lekker voelt, want dan heeft hij er bij wijze van spreke weer meer last van dan ik. Althans dat denk ik dan weer, zelf denkt hij waarschijnlijk dat hij er zeer veel rekening mee houdt. En nu wil ik eigenlijk gewoon eens dat het OM MIJ draait, dat is toch een duidelijk gevoeld of niet dan?

Groetjes,
Godelief.

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia

Bericht door Gaia » zo 09 nov 2008 13:38

Ha Godelief!

Het is menselijk ... dat we gewoon af en toe ook eens verwend willen worden ... we geven genoeg ... af en toe is het goed ook eens te nemen!

Weet je .. blijkbaar zit dat gewoon in ons `vrouwzijn', zorgen voor. Ons verantwoordelijk voelen voor het welzijn van degenen waar we om geven. Op zich helemaal geen foute eigenschap, maar er zijn mensen die daar heel makkelijk op gaan leunen en hun eigen verantwoording vergeten te nemen. Hun welzijn in jouw handen willen leggen. Van onze jonge kinderen kun je niet anders verwachten, maar als ze ouder worden en blijven leunen, dan gaat het fout!

Manlief profiteert (onbewust) mee van die situatie .. gaat leunen en vrouwlief als een soort surrogaat mama zien.
Maar dan zijn de kindjes groter, en mama raakt `uitgezorgd`... ineens is de steunpilaar van papa ook foetsie...

Vrouwlief heeft ineens geen zin meer overal verantwoordelijk voor te zijn en gaat zich afzetten van die taak. Wordt zich bewust van de situatie en neemt afstand.

Zo gaat het duidelijk bij mij ... dat afzetten gaat best heftig en veroorzaakt dus veel spanning tussen mij en man. Want ineens vallen de zorgschellen van mijn ogen en zie ik mijn man niet meer als verzorgproject, maar als de partner waar ik ooit voor gekozen heb.... en tsja..

pfff ... ook bij mij ....!
De tijd zal het verder leren. Zoals ik al eerder tikte, belangrijk is het op dit moment uit te vinden wie ik ondertussen ben geworden en hoe ik zo gelukkig mogelijk verder kan gaan leven. Soms vind ik mezelf best egocentrisch .. maar ik kan even niet anders..

Gaia

Godelief
Berichten van Godelief
Onderwerpen van Godelief
Menopauzejaar:

Bericht door Godelief » do 13 nov 2008 09:19

Hallo dames

Wat er nu toch afgelopen maandag met mij gebeurde, ik ken mezelf daar helemaal niet in terug!! Ik zat hier in een soort spagaat van welk kind ik nu het eerst weg zou brengen naar school en stage, Ik besloot om eerst zoon weg te brengen en daarna dochter die weer half hysterisch werd en zoon die niet snapte waar het nou allemaal om draaide, immers ik nam een beslissing en hij werd uitgescholden door zus.

Onderweg naar school en weer naar huis zat ik me vreselijk op te winden. Mijn dochter stuurde nog een berichtje dat ik me niet moest haasten dat ze zich ziek gemeld had. Toen ik thuis kwam heb ik haar erop aangesproken dat ze niet zo hysterisch moest reageren en dat er ook eens in dit huis ook wel eens aan mij gedacht mocht worden, nou dat wi de ze best wel, maar dit ........ en dat ........ en hij ........... en zei, enz, enz, enz!!

Ineens vanuit het niets, begon ik te schreeuwen als een viswijf echt te gek voor woorden ik pakte een schaaltje met de resten van een ontbijt en smeet dat zo door de kamer heen, kleng, kapot , daarbij riep ik ook nog eens dat ik nu eens een keer ging gooien hier in dit huis, het koffie zet apparaat kreeg ook nog een lel en een pak sap dat ik niet zachtzinnig op het aanrecht plantte, daarvan vloog de helft tegen het raam aan. :oops: :oops:

Daar waar ik normaal altijd voor de "goede vrede" ga en loop te middelen en te scheidsrechteren, om alles in banen te leiden, was dit ineens een heel andere ik en ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Is dit nu ook overgang of reageer ik een "beetje overspannen"?

Groetjes,
Godelief.

Naief
Berichten van Naief
Onderwerpen van Naief
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Bericht door Naief » ma 17 nov 2008 15:09

Hallo Godelief

Nee dit ben jij ook. Je laat niet meer met je sollen en de dingen die jij niet wil zeg je nu ook. Of komen er onbeheerst uit.

Je verschiet soms van jezelf. Maar ik denk dat je in de overgang leert om rekening met jezelf te houden. En niet steeds op alles ja en amen te zeggen ook al wil je het niet.
Een beetje egoist zijn na jaren van zorgen voor een ander mag best :lol:

Monique4

Sophia47
Berichten van Sophia47
Onderwerpen van Sophia47
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Bericht door Sophia47 » wo 19 nov 2008 07:50

Hallo meiden.

Wat een herkenning lees ik hier, jemig, of ik het zelf ben!
Ook ik krijg af en toen zo'n woede aanval :oops:,
Heb in bed zelfs weleens zo'n mega hartslag dat het lijkt of ik de marathon heb gelopen!

Voel op zulke momenten geen enkel begrip voor mijn situatie en ben het gejammer van de overige gezinsleden meer dan zat :evil:
Nu ben IK eens aan de beurt. Heb een paar maanden geleden een operatie achter de rug (baarmoeder) en zodra ma weer kan lopen mag ze alles weer doen ...... niet normaal toch?

Mijn man kan met mij moeilijk omgaan zegt ie (ja, te assertief nu he?) en heeft zelfs al laten vallen misschien beter alleen te zijn?
Ook dat nog, heb ik een moeilijke periode in mijn leven wordt ik straks gewoon aan de kant gezet ook nog...

Jaren heb ik me in allerlei bochten gewrongen om iedereen bij te staan (en die keren waren er genoeg kan ik je zeggen) en nu ben ik aan de beurt en is er niemand thuis? HELP, waar ben ik dan goed voor geweest?

Sorry hoor, moest even uitrazen, lang leve dit forum.....
Sophia47
:roll:

Gaia
Berichten van Gaia
Onderwerpen van Gaia

Bericht door Gaia » do 20 nov 2008 11:15

Godelief...

Helemaal geweldig! Met een big smile heb ik je verhaal gelezen....
Wat zal jouw dochter met open mond hebben staan kijken...
Niks mis mee om eens helemaal uit je pan te gaan :D

Verdikkeme, die rotmeiden toch altijd...Ik heb er ook nog zo een thuislopen. Een scheet van een meid op zich, maar zo egocentrisch!! :roll:
Verwend (door mezelf) tot in het bot, realiseren ze zich absoluut niet dat de wereld niet alleen om hun persoontje heen draait. Dat zal gaan veranderen in jullie situatie, want heb ik het goed begrepen? Is ze zwanger?
Binnenkort zal ze zich realiseren hoe het aanvoelt je verantwoordelijk te voelen voor een ander leven en te zorgen.

Schaam je niet voor die uitbarsting..hij heeft er al een hele tijd gezeten...

Groetjes,
Gaia

Godelief
Berichten van Godelief
Onderwerpen van Godelief
Menopauzejaar:

Bericht door Godelief » vr 21 nov 2008 19:55

Hallo Gaia,

Ja, ik geloof het ook dat deze "big bang" al een hele tijd zat te broeden. Jeetje zeg, wat een toestand en daarna huilen ............ ook niet meer te stuiten, mijn dochter op haar beurt weer met een smekend stemmetje, toe mam, niet huilen, niet huilen alsjeblieft (daar kan ze dus echt niet tegen), maar het gebeurt ook maar heel zelden dat ze me zien huilen. En ja, het heeft ook wel wat geholpen (voor zolang het duurt dan). Maar toch ben ik liever mijn kalme zelf, die ken ik veel beter.

En ja, ze is inderdaad zwanger en woont nog thuis dat blijft ook zo, er moet nog een studie afgerond worden. Weer een heel nieuwe fase, nieuw boek, Niet alleen "Ik word Oma", andere titel nu: "Oma in de overgang", doet me denken aan een film van lang geleden, die heette volgens mij "Mama is boos ;) ;)

Groetjes aan jullie allemaal en goed dat we elkaar hier hebben,
Godelief.

Mieke1956
Berichten van Mieke1956
Onderwerpen van Mieke1956
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 60

Bericht door Mieke1956 » di 25 nov 2008 00:01

Hallo dames

Aha, ok, dus DAT hoort er ook al allemaal bij. Na 5 jaar alleen geweest te zijn (scheiding dus, geen kids) kwam de liefde weer in mijn leven. Fijne man 2 kinderen. Werd zodoende dus alsnog een soort van moeder. De kinderen waren toen 14 (jongen) en 16 (meisje).

We zijn nu bijna 10 jaar verder en ik zit volop in de overgang met alle fijne (ahum) en niet fijne verschijnselen daarbij. Ben inmiddels ook oma van beide en ze zien me ook als moeder en oma. Heel fijn, heel leuk maar niet altijd ................ Heb nu 9 van de 10 keer geen zin om oma of moeder te zijn.

Zet me wel af en toe over dat gevoel heen, maar idd. bleh, dat gezever over die kids en hun relaties en er zit ook weinig liefde tussen broer en zus, wel veel rivaliteit, als de 1 iets wil vertellen over zijn of haar kind weet de ander het altijd beter en komen vervolgens klagen bij pa en ma.................

GA WEG!!!!!!!! Los het lekker zelf op!!!!!!!! IK heb er geen zin in

Er zijn nog andere dingen en gespreksonderwerpen ook hoor. En ik hoef niet van minuut tot minuut te weten wat de kleinkinderen wel of niet doen. En een kindje van drie WIL oma helemaal niet bellen, dat wil mama. En ik versta het jochie niet zonder de vertaling van mama erbij, dus ik wil hem niet aan de telefoon. En hij hoeft niet te vertellen wat hij op de peuterspeelzaal heeft gedaan, en hoe zijn vriendinnetje heet. Het zal me een worst wezen. Er komen nog jaren en jaren dat het wel leuk wordt, dat ik het wel versta en begrijp. Maar NU even niet. Oma wil een aan en uit knop en wil voorlopig even uit!!!

Bedankt voor deze topic! Ff lekker luchten...........

Mieke1956

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht