Snel geïrriteerd

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Asti
Berichten van Asti
Onderwerpen van Asti
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Snel geïrriteerd

Bericht door Asti » za 17 mar 2007 15:38

Hallo Dames,

Ik weet niet goed hoe ik moet beginnen... dus val ik maar met de deur in huis.
FF mijn verhaal kwijt.
Ik had zo veel klachten en dacht dat ik echt toe was aan een op name in een psychiatrische inrichting.
Wist van voor niet dat ik van achter leef, gevoelsmatig deed ik alles verkeerd, snel geïrriteerd, hartkloppingen, soms zelfs agressief (helemaal niets voor mij, ik ben meer iemand van ach laat het er maar zijn) misselijk, onzeker, weet ik wat allemaal nog meer, wilde zelfs weggaan bij mijn gezin zodat hun niet langer deelgenoten hoefden te zijn van mijn perikelen.
Tot dat ik een keer zo door het lint ging.
In eens kwam de klik "misschien ben ik wel in de overgang", misschien blond dat ik me er nog niet in had verdiept, maar ik had er nog niet bij stil gestaan dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn van mijn..... gevoelens.
Ik heb toen deze site gevonden, oeps ik schrok wel een beetje het was echt zo. Ik wist opeens Ik voel dit omdat ik verander en niet meer kan/wil voldoen aan wat ik altijd gewend ben geweest.

Ik heb alles goed door gelezen en de herkenning gevonden, en hoefde niet meer bang te zijn dat ik naar de inrichting hoefde.
Het is de verandering die ik voel en die mag ik aangaan. Dank aan de vrouwen die me dat hebben laten zien.

Dit wilde ik even kwijt,

Groetjes Asti

Con
Berichten van Con
Onderwerpen van Con
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Re: Snel geïrriteerd

Bericht door Con » za 17 mar 2007 18:41

Hoi Asti,

Het is helemaal niet zo vreemd dat je niet gelijk aan de overgang dacht! Ik denk dat de meeste van ons eerst andere verklaringen voor hun klachten zochten, in bv enge ziekten of psychische aandoeningen!
Fijn dat je de klik gekregen hebt, en dat je op deze site terecht bent gekomen.
Het zal je zeker, zoals bij alle meiden hier je veel rust geven. En het is heerlijk om hier steun te vinden, omdat we allemaal in de zelfde situatie zitten! Dus bij deze WELKOM!

Gr Con ;)

Asti
Berichten van Asti
Onderwerpen van Asti
Menopauzejaar:
Leeftijd: 68

Bericht door Asti » za 17 mar 2007 19:18

Hallo

Dank je voor het antwoord, heerlijk die (H)erkenning. :)

groetjes Asti

Sunshine63
Berichten van Sunshine63
Onderwerpen van Sunshine63
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Sunshine63 » za 17 mar 2007 22:53

Hallo Asti

Nou k heb het ook al een poosje dat ik maar roep :wat ben ik toch anders dan anders ...
Wat is er toch met me aan de hand ?
Ik doe zo anders ,ik doe dingen die ik anders nooit zou doen, ik ben gewoon mezelf niet meer totdat ik ook es ben gaan zoeken op internet.
Ik zat met veel vragen en ben er nu inmiddels , dankzij deze site ook wel uit dat het duidelijk de hormonen zijn , na mn pnd en mn pms iedere maand , ja hoor nu ook deze bak ellende er nog bij :evil:
Wanneer houdt het nou es op denk ik wel es.......

Groet
Mandy42
Amy

Katja51
Berichten van Katja51
Onderwerpen van Katja51
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Bericht door Katja51 » zo 18 mar 2007 12:44

Hoi Asti,

Ja, die overgang brengt heel wat te weeg, maar nu je weet wat er loos is kom je misschien wat tot rust.

En die overgang stopt als de tijd rijp is, tot die tijd is het afzien en toch zijn er ook positieve dingen aan de overgang vind ik.

Het nadenken over het leven, meer voor mezelf opkomen, het is een fase om mijn plek te vinden.
Letterlijk en figuurlijk gerijpt ;)

Dus, ik laat me niet gek maken door alle enge dingen die me overvallen,
er staat op dit forum heel veel informatie en ik ben onder lotgenoten.

Groetjes Katja51.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht