Veel sneller geïrriteerd

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Marisya
Berichten van Marisya
Onderwerpen van Marisya
Menopauzejaar:

Veel sneller geïrriteerd

Bericht door Marisya » wo 21 dec 2005 16:09

Beste dames,

Ik ben even benieuwd of ik hier herkenning vind met het volgende. Ik merk dat als ik bijvoorbeeld in een winkel ben ik veel sneller geïrriteerd raak in vergelijking met voor de overgang. Als het een beetje druk is of ik kan ergens niet langs of zo dan voel ik de irritatie meteen opkomen. Of ik moet naar de apotheek en de medicijnen zijn er nog niet dan ook direct die irritatie en zie ik mezelf soms al in gedachten ontploffen, maar gelukkig kan ik dat (nog) wel voorkomen. Is dit misschien herkenbaar of zal het niets met de overgang te maken hebben?

groet,
Marisya

Net
Berichten van Net
Onderwerpen van Net
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 58

Re: Veel sneller geïrriteerd

Bericht door Net » wo 21 dec 2005 16:50

Hoi Marisya,

Nou en of dat herkenbaar is hoor! Volgens mij heb ik het ooit weleens genoemd op dit forum.........maar ik vergeleek mezelf met een hogedrukpan en maak je maar uit de voeten als die ontploft :evil: Normaal gesproken ben ik, vind ik zelf althans, een zachtaardig iemand die niet van ruzie houdt en alleen maar gezellig wil zijn, nou dat is de afgelopen maanden wel veranderd. Gelukkig voel ik het nu aankomen (dat scheelt) en houd ik me koest en ga de deur niet uit en dan moet mijn gezin het ontgelden=echt belachelijk, maar waar! Maar als ik buiten ben of op mijn werk, nou dan komt er soms de stoom uit m'n oren van iets wat onrechtvaardig is en normaal gesproken zou ik dat dus uit de weg gaan of misschien wel benoemen, maar er geen ruzie over maken, nou in zo'n bui ga ik niets of niemand uit de weg en leg ik haarfijn uit hoe of wat. Je kunt je natuurlijk afvragen of dit echt negatief is? In het begin schaamde ik me achteraf "dood", nu weet ik dat het ook kan opluchten en het zijn altijd dingen waar ik me al tijden aan loop te ergeren, maar nooit durfde te benoemen. Dus dat hoge pan gedoe van mij zie ik ergens, zolang het maar niet kwetst, als positief.

Ach, het is er nu eenmaal en wie weet had ik dat op dit moment net nodig om eens een keer voor mezelf op te komen, dus toch nog een positief puntje voor mij in ieder geval wat betreft de overgang.

Net

Janna59
Berichten van Janna59
Onderwerpen van Janna59
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 72

Bericht door Janna59 » wo 21 dec 2005 17:55

Hallo dames

Ja, zeker heeft het wel met de overgang te maken, ik heb hetzelfde en ik had dat niet voordat ik met de overgang begon.
Maar ach, ik denk maar zo, het gaat over en ondertussen irriteer ik me, daar kan ik op dit moment even niets aan veranderen.

groetjes, Janna59.

Marisya
Berichten van Marisya
Onderwerpen van Marisya
Menopauzejaar:

Bericht door Marisya » wo 21 dec 2005 19:57

Beste Net en Janna,

Bedankt voor jullie reacties en geeft niet hoor als mijn naam verkeerd geschreven wordt, kan gebeuren toch. Het zal dus toch weer oorzaak overgang zijn, ook in dit geval. Ik kon me voor de overgang ook best wel irriteren hoor maar nu lijkt wel of iedere drukte of elk beetje stress teveel is. Ik ga het dus ook maar proberen "gewoon" te accepteren in de wetenschap dat het ook ooit weer zal afnemen, tenminste dat mag ik toch wel hopen he :-). Het is niet nu niet anders.

groet,
Marisya

AngelaFS
Berichten van AngelaFS
Onderwerpen van AngelaFS
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Bericht door AngelaFS » wo 11 jul 2018 19:28

Hallo dames,

Ik herken alles wat jullie schrijven.Ik irriteer me heel erg..
En voel me ook sneller onzeker. Terwijl ik een snelle beslisser ben en weet wat ik wil. Ik heb gisteren een vergadering gehad waarbij ik mijn uiterste best moest doen om mij te beheersen. Ik lig nu op bed ..uitgeput omdat ik niet van dat geïrriteerde gevoel af kan komen.
Ik wil dan het liefst alleen zijn.
Het is net alsof je een motortje aanzet die maar blijft draaien en je kan en niet uitzetten.

Hoe ontspan je dan toch? Ondanks de overgang?

AngelaFS

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht