Geen zin meer!

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Gretha50
Berichten van Gretha50
Onderwerpen van Gretha50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Geen zin meer!

Bericht door Gretha50 » zo 10 jul 2016 18:47

Hallo dames....

Ik ben 50 jaar, en ik mag zo graag fietsen op mijn racefiets, maar dat gaat nu even niet meer!

De laatste tijd kan ik de moed niet meer opbrengen...ik ben de laatste tijd zo moe, en alles doet verschrikkelijk pijn in mijn lichaam.

ik dacht eerst dat ik reuma had...m'n handen, voeten...benen die pijn en zwaar zijn...hoofdpijn.. en aan mijn schouders!

...soms weet ik het ff niet meer...

Gretha

Doeleentje
Berichten van Doeleentje
Onderwerpen van Doeleentje
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 59

Re: Geen zin meer!

Bericht door Doeleentje » ma 11 jul 2016 13:05

Hallo Gretha,

Ik heb ongeveer hetzelfde.Ik sport 2x in de week, ik fiets,en loop. Plus mijn werk en de huishouding,en de tuinen.
Al mijn spieren en gewrichten doen me zeer en ik ben honds en honds moe.Ik moet me zelf er toe dwingen om dingen te doen. Ik blijf sporten ondanks dat ik er een haat/liefde verhouding mee heb. Mijn gewicht is de 4 jaar dat ik in de overgang zit ruim 12 kilo gestegen. Ik weeg nu zo rond de 101 kg.
Ik heb een hekel aan m'n lichaam gekregen, maar mijn oudere zus zegt dat ik het moet accepteren omdat ik mezelf anders in de weg zit.
Makkelijk zeggen als je 's avonds datgene niet meer aan kan hebben wat je 's morgens aantrok.
Ik heb allerlei onderzoeken gehad,en het leverde niets op.Misschien maar goed ook.
Ik zit dus alleen met mijn gewicht wat behoorlijk schommelt, en doordat ik zwaarder ben geworden heeft het invloed op mijn functioneren.
Maar ik blijf sporten, en ik hoop,dat het ooit weer goed komt.
Ik wens je veel sterkte.

vr gr
Aukje

Sibyla
Berichten van Sibyla
Onderwerpen van Sibyla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door Sibyla » ma 11 jul 2016 13:21

Beste dames,

Wel eens aan gedacht dames om het 10 tandjes minder te doen. Te luisteren naar je lichaam, je vermoeidheid, naar het geen zin hebben enz.
Je hormonen zijn niet meer als vroeger. Oude patronen kunnen niet meer als vroeger en nieuwe moet je zelf op maat maken.

Het zou fijn zijn als we allemaal een oudere zus hadden die snapte dat het onverstandig is door te gaan met iets wat je nu niet kunt dragen en dat je de gevolgen ervan maar moet accepteren. Die zijn inderdaad meer stres, nog meer vermoeidheid, nog meer pijn enz

Sporten is stress voor je lichaam, extra sporten is extra stress.
Als er iets is in de overgang wat je beter niet kunt doen is het die stress opvoeren. Dat is vragen om meer problemen, en dat voel je.
Je lijf schreeuwt niet voor niets 'Ik heb geen zin, ik heb pijn en ik ben hondsmoe' Dat zal het moeten blijven doen als het niet gehoord wordt.
Maar inderdaad Aukje, als je op dezelfde door wilt gaan, moet je de gevolgen ervan ook accepteren. De kans dat het vanzelf over zal gaan wordt er niet groter van. Je mag dan denk ik al in je handjes knijpen als het niet toeneemt.

Sibyla

Doeleentje
Berichten van Doeleentje
Onderwerpen van Doeleentje
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 59

Bericht door Doeleentje » di 12 jul 2016 13:09

Sibyla,

Ik ga naar fitness, omdat ik geen keuze heb. De reden dat ik daar naar toe ga is,dat met mijn rug zit. Ga ik niet naar fitness dan heb ik constant rugklachten. In 2012 was het zelf zover, dat ik niet meer kon lopen. Ik weet dat ik het rustiger aan moet doen maar op dat gebied is het kiezen uit de twee kwaden.Lopen maakt mijn hoofd leeg, en ik fiets omdat ik de auto weinig wil gebruiken in de stad.
Mijn werk heb ik aardig ingekort, dat is nu nog twee keer drie uurtjes in de week.

vr gr
Aukje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht