Snel geïrriteerd en ben het liefst in mijn eigen omgeving

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Winne2003
Berichten van Winne2003
Onderwerpen van Winne2003
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Snel geïrriteerd en ben het liefst in mijn eigen omgeving

Bericht door Winne2003 » vr 18 mar 2016 19:08

Hoi,

Ik ga de laatste maanden van de ene dip in de andere dip. Moe lusteloos, heb nergens zin in. Zie op tegen boodschappen doen en wil zo snel mogelijk de winkel weer uit. heb geen zin in mensen of in praten.
Ik ben het liefst alleen thuis. Kan niet tegen harde geluiden en veel lawaai. Ik werk in de zorg maar heb niet meer zoveel geduld als een paar jaar terug, ik kan ook minder hebben, moet alles opschrijven en vaak dingen dubbel controleren of ik het wel heb gedaan wat ik moest doen.
Heb vaak periodes dat mijn hoofd zo vol zit en ben super overdreven emotioneel. Kan ook slecht namen onthouden en wil dan wat doen en weet ineens niet meer wat k iwou doen. Ik sta dan als een kip zonder kop. Voel me dan net een kamerolifant,zit vol met vocht.
Ik heb ook wel betere dagen, dat ik me fitter voel en goed in mn vel zit, maar dat kan zomaar omslaan in weer het onzeker en ongelukkig voelen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan maar dan wordt het misschien vervelend.
Ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta en dat niemand mij serieus neemt.
Ik heb een mannengezin met vier zoons.Twee in de puberteit en eentje is er door.
Zou ik in de overgang kunnen zitten?

Moeder van vier zoons.

Winne

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd: 48

Re: Snel geïrriteerd en ben het liefst in mijn eigen omgeving

Bericht door Mrsx » vr 18 mar 2016 20:58

Hallo Winne

Bij mij begon de overgang om mijn 42e dus met 46 zit je er waarschijnlijk midden in...

Mrsx

AngelaFS
Berichten van AngelaFS
Onderwerpen van AngelaFS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Snel geïrriteerd en ben het liefst in mijn eigen omgeving

Bericht door AngelaFS » wo 11 jul 2018 19:37

Hoi Winne,

Lijkt wel zo. Check vooral deze rubrieken. Er gaat een wereld voor je open.
Bij mij begon het met 45 voelbaar te worden. Ik ben nu 49,5 en de klachten worden erger.
Ik herken mijzelf in jouw beschrijving ook. Vooral last hebben van geluiden is nu heel erg.
En het alleen willen zijn ook. Heb ook 4 kids en snap je dilemma's.
Ik heb het een half jaar geleden met mijn man over gesproken. Dat hielp. Doe ik af en toe nog.

Deze site helpt ook. Ik heb vaak geen zin in seks. Ik heb nu meer aandacht nodig om in de stemming te komen. Heb ik ook moeten zeggen en waarom.
De klachten houden aan tot je de menopauze bereikt. Bij mij wordt het erger naarmate ik dichter bij de 50 komt.
Volhouden dus.

Angela

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht