Ik word soms zo boos om dat beeld

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Ik word soms zo boos om dat beeld

Bericht door Mtjong » di 21 okt 2014 13:52

Hallo dames,

Pffff ik kan er zo kwaad om worden. Dat beeld wat er heerst van; je wordt 50 puft een keer en oh gossie je bent in de overgang. De Linda die er geen aandacht aan besteed want tja overgang is truttig en voor oude dames. Wat een onzin!
Wij kregen te horen; een slimme meid is op haar toekomst voorbereid en dus later trouwen eerst werken en later kids. Met als gevolg dat er veel dames (ik ben 45) nog steeds in de kleinere kinderen zitten en werken en bezig zijn met tig ballen in de lucht te houden. En dan lees je; ja je kunt ook last hebben van een lege nest syndroom. Lege nest syndroom?
Uh ik heb er nog eentje van 7 rondlopen en 1 van 13. Vrouwen van in de 40 nu zijn niet de vrouwen van in de 40 50 jaar geleden. Alles verandert behalve de overgang.
Wij hadden eigenlijk gewoon de overgang met 60 moeten hebben. Maar het verbaast mij dat veel literatuur en informatie niet wordt aangepast. ik ken veel vrouwen die vanaf hun veerstigste al behoorlijk wat klachten hebben en in de pre overgang zitten, weinig begrip weinig informatie. Ik ben dan maar wat blij met deze site en moest dit even van me af schrijven!
Herkenbaar?

groetjes, M

Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 50

Re: Ik word soms zo boos om dat beeld

Bericht door Flurry » di 21 okt 2014 20:02

Maryt,

Kan me erg in je verontwaardiging vinden :) ...mijn kind is ook 7 en ik heb nog niet zo lang een relatie en dan in de overgang... Geen reden tot juichen inderdaad....

Ben minder flexibel en sneller moe en overprikkeld dus een dagje als vandaag ( jaarbeurs) was weer genoeg voor een maand....

Sterkte hoor!

Flurry

Mtjong
Berichten van Mtjong
Onderwerpen van Mtjong
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 49

Bericht door Mtjong » do 23 okt 2014 13:08

Hallo

ja het is raar want je wilt nog gewoon zonder je moe te voelen vanalles kunnen doen ik bedoel de 40 ers zijn de 30 ers van deze tijd. Uh...nee niet helemaal. Als ik net als mijn ouders begin 20 kinderen had gehad, dan waren ze nu volwassen. Toch een hele andere insteek naar de overgang......

gr. mary

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door Mrsx » do 25 dec 2014 23:02

Hallo dames,

ja ik herken het... ik heb er drie rondlopen van 10, 8.5 en 6.5... dus je bent echt niet de enige.. ik had eerst ook carriere gemaakt en iets gemaakt vd toekomst... en dus zit ik met jonge kinderen in de pre overgang, met emdr erbij (had in eene rare angsten vanaf mijn 40e.. en zoals ik nu lees op het forum ben ik echt de enige niet...)..
Wat leeg nest, ik heb nog een geweldig nest voor.... en je bent dus niet de enige,,,

Mrsx

Els
Berichten van Els
Onderwerpen van Els
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 59

Bericht door Els » za 27 dec 2014 16:04

Hallo

Het is maar net hoe je het bekijkt. De generatie van mijn oma die al die mogelijkheden van geboorteberking niet had, kreeg hun kinderen ook niet allemaal begin twintig. Dat ging door tot ze niet meer vruchtbaar waren.
Mijn oma kreeg haar eerste kind begin twintig. Haar 13e en laatste kind toen ze 45 was en dus feitelijk al lang in haar premenopauze zat.
Zij had op die leeftijd nog minstens 7-8 kinderen rondlopen tussen de 0 en de 18 jr.

Enne......... Maryt........ zonder moeite van alles willen doen, dat wil je op elke leeftijd hoor. :mrgreen:

Els

Paula40
Berichten van Paula40
Onderwerpen van Paula40
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 43

Bericht door Paula40 » zo 04 jan 2015 21:52

Hallo dames,

Hier is het ook feest, zit al 2 jaar in de pre overgang en het is nu dus begonnen.
Ik heb door omstandigheden geen kinderen. Mijn man is terminaal, dus zorgen genoeg en dan ook die rotklachten van de overgang erbij, hoe ga ik dit trekken?
Van buitenaf denken ze er allemaal makkelijk over maar ik zit ermee!

Paula

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 58

Bericht door Caro55 » ma 30 mar 2015 15:20

Hallo Dames,

ja dat is even schrikken als je dit leest ! Ik ben 54 en zo een 3 jaar in de overgang. Zou het me niet kunnen voorstellen dat ik hier nog kleine kinderen had rondlopen !
Sterkte en hopelijk krijgen jullie begrip van jullie partner en kinderen !

Groetjes Carine

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 47

Bericht door Mrsx » di 31 mar 2015 07:02

Caro,

als ik 54 ben is de oudste 20 en de jongste 17 dus zijn het ook geen kleine kinderen meer...
Ik ben zo blij dat ik ze heb, ondanks die ellendige buien van de overgang zorgen ze er wel voor dat ik door kan gaan, ik zal wel moeten ook.

Mrsx

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 58

Bericht door Caro55 » di 31 mar 2015 12:46

Hallo Mrsx,

ja daar heb je ook helemaal gelijk in ! Voor je kids moet je er zijn en je hebt een doel in je leven! Heel belangrijk !
Sterkte en succes, we komen er wel doorheen !

Carine

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht