Ik schrik van mijn woede

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Tanties
Berichten van Tanties
Onderwerpen van Tanties
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 41

Ik schrik van mijn woede

Bericht door Tanties » ma 28 jul 2014 23:28

hallo iedereen,

Afgelopen week heb ik een bloedtest laten doen voor de oestrogeen en ik ben
idd in de overgang... de ha belde voor de uitslag en hij was verward ervan omdat ik 36 jaar ben.
Op het moment ben ik nogal down en denk aan het verleden, jeugd der tranen zeg maar. Ik heb sinds de geboorte van mijn zoon (2001) een ptss.

Na veel gelezen te hebben op dit forum, nadat ik de uitslag hoorde, ben ik erg blij dat ik niet gekker ben als normaal.
Echt veel herkenning met de klachten die ik al een tijdje ervaar. (bedankt iedereen!)
Nu is dat wel lastig omdat ik ook sinds vorig jaar fybromyalgie heb.

Tegelijk met de opvliegers die ik nu heb krijg ik hartkloppingen, bloedheet, koudzweet net alsof ik flauwval. Maar ze gebeuren altijd s"avonds laat wat ik vreemd vind.

Ik ben lid geworden op dit forum omdat ik me dan vrij kan uiten, mijn omgeving begrijpt me niet en mijn man doet zijn best.
Waar ik het meest van schrik is de boosheid en woede die ik niet begrijp,
mijn emoties vliegen door elkaar heen en dat is heel verwarrend.

gr tanties

Claudia46
Berichten van Claudia46
Onderwerpen van Claudia46
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 51

Re: Ik schrik van mijn woede

Bericht door Claudia46 » vr 01 aug 2014 22:03

Hallo Tanties,

Ik begrijp je gevoel van onmacht, woede en verdriet heel erg goed!
Ben sinds enige tijd zelf op dit forum en naar mate ik meer lees, hoe meer ik begrijp en dat ook ik al veel langer in deze fase zit dan me lief is.

Antwoorden heb ik helaas niet voor je het is iets wat we allemaal zelf moeten ondergaan en daar een weg in vinden maar gelukkig is er dit forum!

Ook ik worstel met allerlei gedachten niet alleen uit het verleden maar ook het heden.
Waarom dit waarom dat, kunnen jullie dan niks zelf, waarom moet ik altijd alles regelen en ga zo nog maar even door. En dan de boosheid pffff.
Krijg ik antwoord? De tijd zal het leren.

De klachten die je noemt ervaar ik ook dagelijks en soms lijkt het wel vanuit het niets te komen. Maar vaak begint het al in de ochtend met een soort van opgejaagd gevoel en het niet kunnen plaatsen.

Sterkte in je strijd en blijf vooral op dit forum lezen en reageren het helpt mij echt soms midden in de nacht als ik weer eens niet kan slapen en mijn gevoel een grote puinhoop is.

Sterkte!

Groetjes, Claudia

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht