Woedend, geïrriteerd en intens moe

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Helen
Berichten van Helen
Onderwerpen van Helen
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Woedend, geïrriteerd en intens moe

Bericht door Helen » di 09 nov 2010 00:32

Hallo dames,

ik heb me aangemeld omdat ik helemaal niets meer van mezelf en het leven begrijp, daarbij mis ik de steun van vrienden en familie, ze snappen het gewoon niet. Sinds anderhalf jaar ben ik in de overgang, en het is een lawine van emoties, intens moe, emotioneel, woedend, geïrriteerd allemaal dingen die ik van mezelf niet begrijp en zeker de omgeving ook niet.

Ik merk dat ik zo langzamerhand afstomp van vriendinnen, en om eerlijk te zijn, ze interesseren me ook niet meer, ik zit hele dagen op de bank, slaap moeizaam, en laat het allemaal maar gebeuren, maar zo zit en zat ik helemaal niet in elkaar. Juist ik was altijd opgewekt, niets teveel, en deed van alles.

Het enige wat ik wil is een beetje begrip!

Helen

Lydia1959
Berichten van Lydia1959
Onderwerpen van Lydia1959
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Re: Woedend, geïrriteerd en intens moe

Bericht door Lydia1959 » di 09 nov 2010 07:07

Hallo Helen,

Nou, dan ben je op de goede plek want hier vind je echt wel begrip van mede-overgangsters hoor. Je begrijpt idd helemaal niets meer van jezelf, hier zit er nog eentje, begrijp heel goed wat je bedoeld. Dit is dus de overgang met alle emoties en lichamelijke klachten die je beschrijft. Alleen de mensen wie dit ook meemaakten of nog meemaken begrijpen wat je bedoeld en dat is zo moeilijk soms. Maar we komen er wel doorheen uiteindelijk maar het duurt alleen zo lang....

Spreek het anders gewoon een keer uit wat je hier schrijft, misschien krijg je dan wel meer begrip dan je denkt of hoopt.
Veel sterkte

een groet van Lydia

Shivala
Berichten van Shivala
Onderwerpen van Shivala
Menopauzejaar:
Leeftijd: 56

Bericht door Shivala » di 09 nov 2010 07:28

Hai Helen,

Het is heel herkenbaar wat je schrijft. Ook hier bij mij is het zo begonnen met alle klachten die jij opnoemt. Ik snapte ook niks meer van mezelf en trok me erg terug ( en nog steeds).
Mijn ervaring is ook dat het voor de omgeving ook erg moeilijk te begrijpen is omdat je het zelf ook al niet begrijpt. Bovendien is de overgang nog steeds niet maatschappelijk erkend in die zin dat daar rekening mee wordt gehouden. Men ziet het helaas nog vaak als aanstellerij.
Maar hier op het forum kan je veel begrip vinden en herkenning.

Groetjes en sterkte
Shivala

Helen
Berichten van Helen
Onderwerpen van Helen
Menopauzejaar:

Bericht door Helen » wo 10 nov 2010 00:33

Hallo dames

Wat lief dat jullie een reactie geven, met tranen in me ogen lees ik jullie begrip. Het gekke is dat ik me afzonder, maar zeker niet alleen of eenzaam voel, het is goed zo, ik heb me heel lang verzet tegen alle klachten die ik heb, wilde er niets van weten, zelfs niet lezen of internet speuren, langzamerhand verdiep ik me in deze gigantische wirwar van emoties en klachten, zal jullie er niet mee lastig vallen hoeveel klachten het zijn, ik heb de test hier gedaan op deze site en had gewoon weg de hoogste score, sinds een half jaar laat ik het maar gebeuren.... van de 30 dagen in een maand voel ik me zeker 20 dagen beroerd/moe/leeg/gejaagd.

Tis fijn dat ik het hier kan spuien, en dat er meiden zijn die het gewoon weg snappen!
Dank jullie wel alvast!

Helen

Geldrop01
Berichten van Geldrop01
Onderwerpen van Geldrop01
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door Geldrop01 » wo 10 nov 2010 10:53

Hoi,

ik snap helemaal wat je bedoeld, maar je zegt het zelf al van de 30 dagen voel je je er 20 beroerd! Ikzelf heb dat ook en probeer nu zoveel mogelijk van de goeie dagen te genieten en dan de dingen te doen die er anders bij in schieten zowel huishoudelijk als shoppen en koffieleuten.
Op de dagen dat ik me dan niet goed voel kan ik er ook met een gerust hart aan toegeven om lekker niks te doen en me sociaal ook terug te trekken.
Een omgeving die meedenkt is dan wel heel belangrijk. Gelukkig heb ik die.
Veel stekte allemaal en het blijft de OVERGANG dus als het goed is gaat het OVER.

Groetjes
Geldrop

JaneEyre
Berichten van JaneEyre
Onderwerpen van JaneEyre
Menopauzejaar:
Leeftijd: 59

Bericht door JaneEyre » wo 10 nov 2010 11:11

Hi Helen,
(en natuurlijk iedereen die hetzelfde meemaakt ;) )

Ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft hoor. Heb hetzelfde en weet echt niet wat me overkomt.
Was altijd een echte regelneef maar dat is helemaal over. Hopelijk komt het nog terug want eigenlijk bevalt het me niets zoals ik nu ben. Krijg gewoon een hekel aan mezelf zo.
Straks, als alle hormoonschommelingen voorbij zijn en mijn geheugen en concentratie weer optimaal begin ik vrolijk aan de volgende etappe van mijn leven.
Tot dan toe......uithuilen en lekker laten gaan. (Valt niet mee hoor, maar is volgens mij de enige remedie)

Jane

Helen
Berichten van Helen
Onderwerpen van Helen
Menopauzejaar:

Bericht door Helen » wo 10 nov 2010 22:17

Hoi girls,

Merk dat ik het fijn vind om hier effe te spuien en effe te lezen hoe het met anderen gaat, had ik eigenljk niet verwacht van mezelf, zeker omdat ik de overgang gewoon maar verplicht moet accepteren, zonder dat ik er om gevraagd hebt.

En dat is denk ik ook het probleem van ons, als ik over ons mag praten, ik ben er nu wel achter dat ik mijn hele leven controle gehad heb over alles, mezelf, het gezin, werk etc. Wij vrouwen regelen, organiseren en zorgen bijna een half leven, en dan ineens zegt je lichaam en geest ..... jammer joh .... de controle valt weg .... en dat is best pijnlijk om jezelf niet meer onder controle te hebben en je er bij neer te leggen.

Het laatste half jaar laat ik het dus ook maar gebeuren, en precies zoals sommige girls hier zeggen, zit maar op de bank, jank maar, en laat het huishouden maar, merk aan mezelf dat ik de woede daarin kwijt ben, probeer ook niet terug te kijken naar de laatste anderhalf jaar, want
het is zinloos, maar ik blijf het zinloos vinden dat je dit moet doorstaan!

Het leven begint bij 40 zegt iedereen, ja ammehoela... als dat zo was, dan was ik een happy IK!!

Helen

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht