Totaal in verdriet en woede..zitten!

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 57

Totaal in verdriet en woede..zitten!

Bericht door Tinne » za 30 okt 2010 18:49

Hallo dames,

Zit er totaal onderdoor..
ik vraag om hulp, krijg ik van de omgeving als antwoord " je zit in je emotie, effe uit balans, niets aan de hand" ...
en ik word nog bozer, en verdrietiger, en paniekerig, want het is niet het goed antwoord, er is vanalles aan de hand, ik zit niet effe in emotie, zomaar!!
Ik kan het niet uitleggen, mensen zien me niet begrijpen me niet.

Tinne

Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:

Re: Totaal in verdriet en woede..zitten!

Bericht door Tinne » za 30 okt 2010 19:35

Hallo

Ik schrijf maar verder want het schijnt een beetje te helpen.. dat ik het neerschrijf en het ook echt bewust voel die woede, het verdriet, die onmacht, dat onbegrip.. gevoel van klein te zijn.
Het punt is, ik ben van nature uit een vrolijk iemand, die ook vaak heel goed kan redeneren, en dingen kan doorzien, en dat kan ik nog uiteraard, en ben nog een vrolijk iemand..

Maar het lijkt of er iets is dat het bij wijle niet kan toelaten. Alsof ik iets helemaal beu ben.
Moe en totaal uitgetrokken, en dan terug-gekatapulteerd word op datgene waarvan ik denk dat mensen dat van me verwachten!
En wat verwachten mensen van me? dat ik er ben.. voor hen! Altijd.. en ook al weten ze dat ik er niet kan zijn!

Tinne

Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:

Bericht door Tinne » za 30 okt 2010 19:40

Hallo

En ik krijg hoofdpijn omdat ik niet de ruimte heb, om elke minuut of seconde van de dag, m'n emotie te laten zijn, te laten komen..
Ik laat dat niet altijd toe, omdat ik denk dat ik mezelf dan niet ga kunnen volgen. haha,
Zie je nu lach ik weer hartelijk om de dingen.. en voel ik me weer terug naar een innerlijke rust gaan, en dan zie ik m'n man kijken.. opgelucht van.. ze is weer de oude, en dan denk ik "pas maar op manneke, you ain't seen nothing yet! :mrgreen:

Tinne

Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:

Bericht door Tinne » za 30 okt 2010 20:16

Hallo

Ik wil er geen one-manshow van maken, dus kom er gezellig bij als je woede voelt,
wil huilen, of je onmacht wil neerpennen!
Ik zoek geen oplossingen, geen pilletjes, alleen een plek waar ik kan zijn zoals ik op het moment ben " wisselvallig"..

Dus wie wil, wees hier lekker wisselvallig! Samen met mij.... ;)

Tinne

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 56

Bericht door Trudy » zo 31 okt 2010 08:35

Hallo

Zo leuk, je berichten :o
Ik herken alles!!!
Onmacht, woede, wanneer STOPT het nou eens :cry:

Denize

Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:

Bericht door Tinne » zo 31 okt 2010 12:39

Niet! :lol:
Als het stopt dan heb ik het gevoel dat het voorbij is, en als het komt, dan heb ik het gevoel dat het nooit weg gaat!

Dus zeg ik maar, 't is nemen of te laten, aan zij die met me moeten/willen leven.
En wie moet er vooral met mij "kunnen leven"? Ikzelf.. en als dat lukt, en ik kan me aanvaarden met m'n wisselvalligheden, dan kunnen anderen ook met mij leven!
Want ze kunnen niet, datgene dat ze goed aan me vinden, altijd willen hebben dat ik dat ben,
en het andere waar ze een hekel aan hebben, niet willen dat ik dat ben.
IK ben ze allebei.. das nu eenmaal het gedrag van een wisselvallig iemand ! :lol: :lol:
en das te nemen of te laten,
Eh... ik heb gesproken!! :roll: ;)

Tinne

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:

Bericht door Trudy » zo 31 okt 2010 14:43

Hallo

Is het de omgeving dan die zoveel moeite met je het?? Of mee jij zelf met jezelf :) ??

Denize

Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:

Bericht door Tinne » zo 31 okt 2010 18:41

Hallo dames

Ik heb het vooral moeilijk met mezelf ja! De omgeving lijkt me te verstaan, en weet dat ik snel emotioneel kan wisselen, maar ik baal als een stekker dat ik dat ben! :(
De ene keer lach ik mezelf uit, de andere keer vind ik mezelf zielig, weer een ander keer begrijp ik mezelf volledig, en nog een andere keer gedraag ik me echt als een puber!

:x :mrgreen: :shock: :D :lol:

Tinne

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd nu: 55

Bericht door Marie » zo 31 okt 2010 19:08

Tinne,

Het is in elk geval nooit saai :lol:
Ik herken het wel hoor, al die wisselende stemmingen...........heel irritant maar het is niet anders.
Een vrouw in de overgangsfase zit raar in elkaar!

Marie

Tinne
Berichten van Tinne
Onderwerpen van Tinne
Menopauzejaar:

Bericht door Tinne » zo 31 okt 2010 22:08

Hallo dames

Ik moet alleen zien dat ik die wisselvallige stemmingen niet zomaar naar alleman ben!
thuis kan m'n man dat wel aan, en ik kan hem aan !! :lol:
Heb hem gisterennacht uit zijn bed gezet en hem in de zetel laten slapen, omdat ie al weken snurkte
en ik steeds lief en zacht hem wakker maakte met " schatteke nie snurken ".. en ook al zegt ie altijd " oh, sorry maar zelf weet ik da niet" en een probeert niet meer te snurken,
ging ik gisteravond echt in een totale boosheid, omdat het gesnurk nu echt lang genoeg heeft geduurd!
naar mijn goesting! :oops: :evil: :lol:
En daarna kreeg ik wroeging en was ik teleurgesteld in mezelf dat ik dat zo cru heb gezegd, en hem weggejaagd heb uit m'n bed! iets wat ik vroeger nooit of te nimmer zou doen!
Ik hoopte maar dat ie 's morgen niet kwaad zou zijn, en dat was ie ook helemaal niet! En ik ook niet (meer), we begrepen elkaar zelfs heel goed, :P Liefde alom! :P :P gelukkig!

Tinne

Trudy
Berichten van Trudy
Onderwerpen van Trudy
Menopauzejaar:

Bericht door Trudy » ma 01 nov 2010 11:04

Hoi dames,

Allemaal weer zo herkenbaar!!! Snurkende man ik het bed uit naar een ander bed hij zegt dan weer ow ongezellig, ja maar ik moet toch slapen :( pff en idd dat heb ik ook ja, de meeste moeite met mezelf, ik vraag me vaak af, wanneer ben ik ik weer?? :S zo te lezen hier duurt dat wel tot ik 60 ben ... :(

Gr Denize

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht