Geen zin meer

De woede die je tijdens de overgang ervaart heeft vaak een diepere betekenis. Het kan iets zeggen over wat niet meer bij je past en over wat je wel nodig hebt.
Tegenzin/Weerzin en woede kunnen een goede leidraad zijn om tot jezelf te komen.
AngelaFS
Berichten van AngelaFS
Onderwerpen van AngelaFS
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Geen zin meer

Bericht door AngelaFS »

Hallo dames,

Ik heb een enorme weerzin tegen gesprekken met collega's die alleen maar hulpvragen en zelf geen actie ondernemen. Nu ik in de overgang ben.(51) merk ik dat dat gevoel erger wordt... terwijl ik altijd mensen geholpen heb. Mensen ervaren mij als dominant. 'T zal best, denk ik dan...maar hou dan op met zeuren over je problemen en voer een constructief gesprek. Vergaderingen waar eindeloos gepraat wordt waren al niet mijn specialiteit. Nu trek ik het helemaal niet meer. Of mensen die al hun ellende over je heen gooien.
Ik loop helemaal leeg op dit soort zaken en de overgang maakt dat het hele zorg hormoon verdwenen is blijkbaar.
Ik heb ook behoefte aan aandacht en tijd. Die ga ik nu maar eens aan mijzelf geven.
Als ik thuis kom van m'n werk ga ik meestal direct naar m'n slaapkamer na een kort praatje of kookbeurt.
Ik wil gewoon alleen zijn en verder niks.
Als ik dit zo lees dan klink ik niet zo aardig. Nou, het zij zo. Ik mis m'n oude vrolijke energierijke gekke ik.. die altijd een plan had en het ook deed. Ik ga haar werk vinden. Misschien wordt ik dan weer leuk.
Ik heb mijn werkgever verteld dat ik er klaar mee ben.

Angela

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Geen zin meer

Bericht door Claire »

Hallo Angela,

Met de overgang komt - niet meer vertroebeld door zorghormonen - een scherper inzicht in de dingen.

Heel verhelderend vond ik het, maar ook best lastig. Ik heb het kunnen plaatsen, zodat ik er mijn voordeel mee doe en er niet persé last van heb. Dus dat ik meer aan de zijlijn toekijk i.p.v. te uiten hoe ik het zie met de bijbehorende conflicten. Kom dan weer wel in conflict met mezelf, als ik dan toch iets doe waarvan ik het nut totaal niet inzie. Lastig blijft het dus wel voor mij.

Het gevoel van ff genoeg hebben aan jezelf herken ik; ik was/ben ook best graag alleen om mijn gedachtes te overdenken.

Zelf houd ik van mensen die duidelijk zijn, dus wat mij betreft ben je nu al leuk!

Groetjes,
Claire
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht