Mieren in mijn benen

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Tessel
Berichten van Tessel
Onderwerpen van Tessel
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Mieren in mijn benen

Bericht door Tessel » zo 02 jul 2017 14:44

Hallo Dames

Het begon van de week in mijn kuiten, zoveel pijn dat ik er niet van sliep.(Heb al jaren last van vermoeide benen)
En de zijkanten van mijn voeten voelen al jaren doof aan.
En sinds gisteren lopen de mieren door mijn benen. Of ik nou zit, lig, loop of sta die benen blijven bezig.
Is dit nou en typische overgangsklacht? Ik zit natuurlijk weer op google te speuren en daar word ik niet vrolijk van.
En ik ben in staat om morgen al gelijk naar de huisarts te vliegen. Want ja ik denk dat ik een vitamine b12 tekort heb. Denk alle symptomen te hebben :( mijn ijzer zal ook wel een tekort hebben en god weet wat nog meer.
Ik maak mijzelf weer helemaal gek.
Zijn er dames die er ook last van hebben en waarbij het uiteindelijk weg is gegaan?

Groeten Tess

Marie66
Berichten van Marie66
Onderwerpen van Marie66
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Re: Mieren in mijn benen

Bericht door Marie66 » di 11 jul 2017 15:54

Hallo Tess,

Het gevoel van mieren heb ik ook. Klinkt misschien raar. Soms lijkt het meer een gevoel van druppels onder mijn huid. Voornamelijk in mijn rug. Ook een branderig gevoel op mijn rug. Het geeft een rot gevoel. Het is niet constant aanwezig maar het komt met vlagen. Googelen kun je inderdaad beter niet doen. Ik wordt er nog onrustiger van wat je dan allemaal leest! Ik zit nu ook aan de vitamine B12 kijken wat dat voor een resultaat geeft en aan de vitamine D
Ik vraag me ook af gaat dit ooit nog een keer weg. Sterkte.

Groetjes Marie

MarianK
Berichten van MarianK
Onderwerpen van MarianK
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Mieren in mijn benen

Bericht door MarianK » vr 14 jul 2017 23:18

Hallo dames

Ik had ook jarenlang veel last van kriebelbenen, overdag en s nachts. Bij mij ging het over toen een arts mij aanraadde om elke dag twee magnesiumtabletten van vrij hoge dosis te slikken. Toen ik daar vorig jaar mee ging minderen kwam het weer terug, dus ik hou er voorlopig niet mee op!

Marian

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht