Allergie voor fruit

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Moon1967
Berichten van Moon1967
Onderwerpen van Moon1967
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Allergie voor fruit

Bericht door Moon1967 » za 04 jun 2016 17:48

Dag allemaal,

Ik heb weer wat nieuws hoor. Afgelopen woensdag had ik als lunch een schaaltje kwark met kiwi en amandelen gegeten. Ik kreeg ineens een vreselijk brandend en tintelend gevoel in mijn keel. Dacht dat ik allergisch was geworden voor amandelen. Maar vandaag weer hetzelfde. Kwark met kiwi en banaan. Amandelen durfde ik niet meer. Maar weer precies hetzelfde. U denkt mijn zus dat het van de kiwi kan komen.mik heb dit nooit gehad. Zou dat kunnen, dat je door de overgang ineens ergens allergisch voor wordt?

Groetjes Monique

Gerarda90
Berichten van Gerarda90
Onderwerpen van Gerarda90
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Allergie voor fruit

Bericht door Gerarda90 » zo 05 jun 2016 08:43

Hoi Monique,

ja kiwi! Daar zijn meer mensen allergisch voor. Misschien door hormonale verandering is dat bij jou veranderd, dat weet ik niet, maar door mijn werk in de zorg weet ik dat veel mensen niet tegen kiwi kunnen.

Groetjes Gerarda

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Charamber » di 07 jun 2016 20:36

Hallo

Ik herken het wel, ik ben sinds de overgang ook ineens allergisch voor bijvoorbeeld kiwi, aardbei, framboos, ei en pinda...vroeger nooit geen last van gehad. Zal denk ik dus wel door de hormoonschommelingen komen.

Groet, Willemien

Ingie1
Berichten van Ingie1
Onderwerpen van Ingie1
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Ingie1 » wo 08 jun 2016 11:53

Hallo dames

Ja hoor, ik herken het zeker. Maar dan niet door de overgang, wel als gevolg van hormonen. Ik heb aan mijn zwangerschappen hooikoorts overgehouden met een kruisallergie voor amandelen, appels en alle steenvruchten(kersen, pruimen enz).

Ingrid

Plaats reactie