Prikkende ledematen/snel pijnlijke ledematen

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Marikedus
Berichten van Marikedus
Onderwerpen van Marikedus
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Prikkende ledematen/snel pijnlijke ledematen

Bericht door Marikedus » za 03 okt 2015 20:43

Dag dames,

Ik hoop hier stiekem wat lotgenoten te vinden. Hopelijk herkennen jullie mijn klachten zodat ik me er wat minder druk om maak.
Mijn armen en benen hebben regelmatig een prikkend/slapend gevoel, vooral mijn benen voelen snel pijnlijk, vooral mijn kuiten.
Tussen mijn schouderbladen ook vaak dat prikkende gevoel, wattig in mijn hoofd. ..merk dat ik er ook wat van bang van wordt, iets wat de klachten niet zal verbeteren denk ik.
Ook mijn huid is dan gevoelig, vooral om de ribbenkast.Herkennen jullie dit gevoel?

Groetjes van Marike

Anette
Berichten van Anette
Onderwerpen van Anette
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Re: Prikkende ledematen/snel pijnlijke ledematen

Bericht door Anette » za 03 okt 2015 21:06

O ja Marieke

Dat is heel herkenbaar. Jarenlang deed dat verschijnselen zich in mijn overgang voor. De prikkelingen of tintelingen zaten vooral in mjin bovenlijf en ledematen. Bij mij deed het zich het meest voor in de periode dat er ook opvliegers waren.......
Toen veel later de opvliegers minder werden, werd dat ook minder. Heb nu nog sporadisch een opvlieger en dan is het er ook weer.

Al die jaren zat er ook een brandplek tussen mijn schouderbladen. Niets aan te zien maar hij zat er jarenlang. Met het vorderen van de overgang ook vanzelf weer verdwenen.
Ook vaak pijn tussen mijn schouderbladen, is ook weg
De watten in mijn hoofd..... precies zo
Gevoelige huid daarbij............. ja zeker dat kwam er altijd bij en bleef meestal ook lang hangen. Niet in de zin van gevoelig voor crèmes of zo of gevoelig door droogte, maar puur voor aanraking. Sinds die tijd moet ik altijd eerst alle etiketje uit kleding verwijderen, want ze maken me gek. Nog steeds als is de gevoeligheid wel weer veel minder geworden. Ik doe het nu omdat mijn huid intussen veel dunner is en nu dus daardoor weer gevoelig.

En later ook het verschijnsel van de tintelingen of prikkelingen, dat is ook weg. Sommige vrouwen ervaren dat verschijnsel weer net ietsje anders zo lijkt het en beschrijven het meer kriebelend: "het gevoel van mieren onder de huid"
Voor mij leken ze meer op speldenprikjes, maar dan onnoemelijk veel en overal.

Natuurlijk kwamen wel eens de gedachtes voorbij van.... als het maar niet....... maar serieus zorgen heb ik me er nooit over gemaakt.

Anette

Marikedus
Berichten van Marikedus
Onderwerpen van Marikedus
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Re: Prikkende ledematen/snel pijnlijke ledematen

Bericht door Marikedus » za 03 okt 2015 21:33

Dank je wel Anette voor je snelle reactie,

Stiekem weet ik ook dat ik me geen zorgen hoef te maken. ... maar toch ;)

Marike

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht