Tintelingen

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Nonnie
Berichten van Nonnie
Onderwerpen van Nonnie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Tintelingen

Bericht door Nonnie »

Hallo dames,

Ik zit weer eens met een nieuw verschijnsel pfff.
Heb sinds een paar dagen last van mijn tanden en de linkerkant van mijn gezicht voelt aan alsof ik een verdoving heb gehad bij de tandarts.
Het is geen echte tandpijn maar gewoon een vervelend gevoel.
Graag zou ik weten of hier meer dames last van hebben....voordat ik me weer de gekste dingen in mijn hoofd haal.

Groetjes Marion.
Beba63
Berichten van Beba63
Onderwerpen van Beba63
Menopauzejaar: 2013

Re: Tintelingen

Bericht door Beba63 »

Dag Marion !

Ja schat. Ook dat hoort erbij, ik heb het al 4 maanden soms heel erg soms niet. Meestal aan een kant.
Het is een tintelend, of verdoofd gevoel en soms steken in de wang of lip, af en toe zelfs in de mond.
Bij mij gaat het nog vaak gepaard met echte pijn in de kiezen of tanden en drukkend gevoel bij mijn bijholtes, zonder verkoudheid .
Ik hoop dat ik je een beetje gerust kon stellen.
Voor mij eerlijk gezegd is dit plus de emotionele toestand het ergste bij mijn overgang, de rest vind ik best te handelen.

Groet, Bea
Josephine
Berichten van Josephine
Onderwerpen van Josephine
Menopauzejaar:

Bericht door Josephine »

Hoi

Klinkt me heel bekend in de oren. Ik had dat tintelende gevoel in mijn gezicht vanaf mijn neus, wangen naar beneden, inderdaad alsof je een tandarts-verdoving hebt gehad. Ik had dit aan het begin van mijn overgangsklachten, nu eigenlijk nooit meer, er zijn andere klachten voor in de plaats gekomen, maar ook die worden nu weer minder.
Ik had geen last van tanden of kiezen.

Sterkte en groetjes
Josephine
Nonnie
Berichten van Nonnie
Onderwerpen van Nonnie
Menopauzejaar:

Bericht door Nonnie »

Hallo dames,

graag wilde ik weten of er dames zijn die dit herkennen.
Zit al geruime tijd in de overgang met dan deze en dan die klachten.
Merk wel dat het langzaam beter gaat.
Het valt me alleen op dat als ik opvliegers en nachtelijk transpireren heb, er weinig andere klachten zijn.
Heb ik geen opvliegers dan krijg ik er weer andere klachten voor in de plaats.
Zoals nu ook weer..... heb al een paar dagen een tintelende voet alsof er iets afknijpt, tintelingen in het gezicht en soms doen de handen ook mee.
Dit maakt me dan weer zo moedeloos.... wat is het volgende verschijnsel als de opvliegers weer voorbij zijn.

Groetjes Marion.
Flippertje
Berichten van Flippertje
Onderwerpen van Flippertje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 55

Bericht door Flippertje »

Hallo,

ik herken dit ook wel dat tintelen in handen en gezicht, maar ik krijg daarna meestal een migraine aanval dus als het bij mij gaat tintelen zie ik ook vlekken voor me ogen en vallen er stukjes gezichtsveld weg. gelukkig gebeurd dit niet veel maar herken dat tintelen wel, zelfs aan me tong en me keel, bah naar gevoel.
sterkte!

Flippertje
Judith41
Berichten van Judith41
Onderwerpen van Judith41
Menopauzejaar:
Leeftijd: 44

Bericht door Judith41 »

Hallo dames

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enigste ben
Sinds 2 maand maar weer begonnen met antidepressiva, was er meer dan 2 jaar af, maar ik had zoveel klachten dat ik het niet meer aankon. Nu komt weer dat tintelend gevoel in wangen, lippen, in mond pok tong terug. Ook voelt het aan mn rechteroog hoek moe.. alsof t hangt. In spiegel niks te zien. Ik maak me dan weer zorgen en dan worden klachten erger. Ik heb nu een oxazepam genomen om weer beetje rustig te worden, want het gevoel is doodeng. Het lijkt dan wel flink af te nemen... heb ook stramme, zere nekspieren. Ook last van 's morgens wakker worden badend in zweet... ben meer dan 10 dagen te vroeg met menstruatie... het zal er wel bij horen maar soms zijn al mijn klachten heel ongelooflijk. Dan weer hartfladders, harde kloppingen, benauwd gevoel soms hele dagen, alsof er iets mij ademhaling verstoord... ook twee onderste kiezen die pijnlijk zijn... vooral met het poetsen van de kiezen, volgens tandarts niks te zien.moedeloos van

Wens jullie allemaal sterkte... groetjes Judith inmiddels 44
Sannie43
Berichten van Sannie43
Onderwerpen van Sannie43
Menopauzejaar:
Leeftijd: 46

Bericht door Sannie43 »

@ Judith 41

Ik lees net je bericht, alsof je mijn klachten benoemt, zo herkenbaar!! Ik ben al jaren aan het worstelen met mijn hormonen, eigenlijk al vanaf mijn 20ste achteraf gezien. Zwanger worden ging ook niet zomaar daarvoor had ik echt hormonen nodig.

Sinds 2016 heb ik behoorlijk hevige klachten. Enorme spierpijn vooral in mijn benen, slap gevoel, moe, duizelig enz. Ik ben naar een orthomoleculair behandelaar gegaan en sinds ik de bio identieke progesteroncrème gebruik gaat het een stuk beter. Na 2 weken verdween de pijn in mijn benen en ging ik me steeds beter voelen. Ik heb vanaf mn 20ste ook last van hyperventilatie en lichte paniekaanvallen. Sinds ik de crème gebruik is dat ook veel minder bijna nihil geworden.
Zo'n 3 jaar geleden kreeg ik opeens last van tintelingen/brandend/doof (hoe je het maar omschrijven wil) gevoel in mijn tong en lippen wat zich al snel uitbreidde naar mn wangen, voorhoofd, onder mn neus en inderdaad het gevoel alsof een deel van je gezicht verdoofd is en hangt. Ik ben naar de huisarts gegaan en die zei direct hyperventilatie, nou 7 dagen per week 24 uur per dag, ik dacht het niet!! dit is echt iets anders. Hij heeft overleg gehad met een neuroloog maar ook die kon er niks mee, nou dikke prima ik ga wel weer naar de orthomoleculaire arts wat ik overigens allemaal zelf moet betalen omdat de reguliere gezondheidszorg mij niet serieus neemt en geen oplossing heeft maar goed... Ze heeft bloed afgenomen en het lab heeft het onderzocht op allergieën. Ik had de hoogste score op eiwit, eigeel en melkproducten.. HE?? ik was toen begin 40 hoe kan ik daar nu OPEENS allergisch voor zijn? Nou het kan dus, het schijnt dat je allergieën op elke leeftijd kunt ontwikkelen, ik wist dat niet.
Ik ben eerst gestopt met het nemen van eieren, geen gebakken of gekookt ei meer en melkproducten. In veel producten zitten melkproducten en of ei dus het is best lastig om het helemaal te schrappen denk ik maar ik ben hier eerst mee begonnen. Dus geen melk, yoghurt, kwart, gekookt of gebakken ei enz. maar mild en creamy vanille yoghurt en rode vruchten drank van Alpro zijn goed te doen ;)
Na 2 maanden gingen de tintelingen weg. Ik heb nu nog wel eens last maar heb dan meestal iets van melkproducten of ei gehad en dan is het na een aantal dagen weer weg. We hebben laatste een nieuwe koffiemachine gekocht waarmee je ook heerlijk cappuccino's kunt maken :D . Ik gebruikte eerst de baristo melk maar kreeg direct weer last. OOOH ja gewone melk!! nu gebruik ik de baristo melk van soya en nu gaat het goed.

Ik herken je klachten echt. ik zit nu ook weer in zo'n worstelperiode. Mijn bloed is weer getest, progesteron en oestrogeen zijn in balans maar de pregnenolon was wat laag wat je vaak ziet als je de overgang in gaat. Ik heb nu de pregnenololcreme die ik naar de progesteroncreme kan gebruiken. Daarnaast slik ik de super Omega 3-6-9 van NOW en de vit D 10.000 en K2.

Misschien kun je eens kijken of er een orthomoleculair behandelaar in jou buurt zit. Ik ga zelf naar Valeo Medica in Leeuwarden.
Sterkte er mee en geloof in jezelf!!

Sandra
Plaats reactie