Spiertrekkingen, warme gloed, slapend gevoel in ledematen

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Ine1977
Berichten van Ine1977
Onderwerpen van Ine1977
Menopauzejaar:
Leeftijd: 42

Spiertrekkingen, warme gloed, slapend gevoel in ledematen

Bericht door Ine1977 »

Hallo allemaal,

Ik open toch maar even een nieuw topic, hoewel ik er al veel over gelezen heb in dit forum. Ik ben een vrouw van bijna 43 jaar en heb al anderhalf jaar een heel scala aan klachten.

Het begon anderhalf jaar geleden met een spiertrekking aan m'n mondhoek, wekenlang. Eerst gaf ik er geen aandacht aan, maar toen het bleef aanhouden werd ik ongerust, en dat was meteen het begin van een negatieve spiraal wat betreft mijn stressgehalte. Vanaf die tijd heb ik soms een tijdje wat minder klachten, maar het komt steeds in de vorm van allerlei andere klachten terug. Zoals spiertrekkingen door m'n hele lichaam...dan weer een week in mn been, dan weer achter mn oog...mn hele lijf heeft er al wel mee te maken gehad.
Ook heb ik regelmatig zomaar een lauwwarme gloed ergens in m'n voet, of been en soms in armen.
Tintelende en doof aanvoelende benen ook regelmatig een paar uur steken door mn armen en benen.
Ik heb hier contact met de huisarts over gehad, die wijt het aan stress. En ja stress heb ik tegenwoordig wel door die klachten. Ik denk wel eens....als ik maar 100% zeker wist dat het door stress kwam, was ik al behoorlijk gerustgesteld. Of misschien al lichtjes wat overgangsklachten....maar stiekem haal ik af en toe allemaal nare ziektes in mijn hoofd.

Herkent iemand zich hier in?

Ine

Renate
Berichten van Renate
Onderwerpen van Renate
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Re: Spiertrekkingen, warme gloed, slapend gevoel in ledematen

Bericht door Renate »

Hoi Ine,

Spiertrekkingen heb ik niet maar wel al geruime tijd spierpijnen en een gevoel of er mieren onder mijn huid kruipen. De spierpijnen zijn begonnen in mijn nek maar inmiddels heb ik af en aan overal spierpijn. Met name voor en tijdens de menstruatie. Het zijn inderdaad vaak steken, bij mij in de benen en liesstreek en de nek.
Regelmatig brandend gevoel p op verschillende plekken op de huid herken ik ook. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat het de hormoonschommelingen zijn. Probeer op je lijf te vertrouwen dat hard werkt om een nieuwe balans te zoeken en de focus te verleggen op andere zaken. Dat helpt mij in ieder geval. Sterkte!

Groetjes Renate
Cootje1602
Berichten van Cootje1602
Onderwerpen van Cootje1602
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Re: Spiertrekkingen, warme gloed, slapend gevoel in ledematen

Bericht door Cootje1602 »

Hoi Ine,

Ik heb ook veel last van spiertrekkingen. Heb het maanden in mijn lip gehad. Ik heb er een kleine dosis Botox in gezet. Gelukkig kwam het daarna niet meer terug. Heb ook last in de rest van mijn lichaam. Maar daar zit geen regelmaat in. Ik word er wel heel erg onzeker van. Wanneer houdt dit nou toch een op. Ik merk wel dat wanneer ik gestrest ben het erger is. Ben nu begonnen met mediteren. Ik hoop dat het dan een beetje gaat afnemen.

Sterkte!
Cootje
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht