Tintelingen en brandende sensaties...

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
AEB
Berichten van AEB
Onderwerpen van AEB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Re: Tintelingen en brandende sensaties...

Bericht door AEB » do 06 sep 2018 16:03

Hallo

Ik heb nu al ruim twee maanden last van spierpijn in de benen, heupen en handen en armen. Ook spierkrampjes. En die vreselijke tintelingen in m’n voeten en handen. M’n voetzolen lijken soms in brand te staan.
Mijn bloed is in orde en de huisartsen (heb er 3 gezien) zien geen reden voor doorverwijzing. Maar ondertussen maakt het me heel onzeker. Is dit mogelijk in de overgang? Bah bah bah!
Voel me verder niet moe en doe nog alles, maar vraag niet hoe.

Annelies

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 59

Bericht door Annepan » za 15 sep 2018 14:11

Hallo Friesje

Hoe gaat het nu met je ? Heb je nog spiertrekkingen en slappe benen ? Zo niet , hoe lang heeft het bij jou totaal geduurd ?
Ik heb precies dit nu ook al 2 maanden. Wordt er moedeloos van en hoop dat het nog eens over gaat ...
Hoopte dat op mijn 58e de postmenopauze nu toch wel een keertje over zou zijn .....

Anne

AEB
Berichten van AEB
Onderwerpen van AEB
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 52

Bericht door AEB » vr 28 sep 2018 07:27

Hoi Anne,

Waar heb jij precies last van? En hoelang? Ben je al bij je ha geweest? Ik wel. Hij denkt dat ik een angststoornis heb. Ik twijfel daaraan, maar heb ‘m nog niet zover gekregen om me door te verwijzen.

Groetjes,
Annelies

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan

Bericht door Annepan » di 02 okt 2018 17:56

Hoi Annelies ,

ik denk dat het bij mij stress gerelateerd is .
Ben net 10 dagen op vakantie geweest en de klachten zijn bijna allemaal verdwenen .

Groetjes , Anne .

Gallisch
Berichten van Gallisch
Onderwerpen van Gallisch
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Gallisch » wo 02 okt 2019 23:59

Hallo iedereen,

ik heb een nare periode achter de rug van ziekte. (Hepatitis van ongekende oorsprong). Op dat moment ben ik gestopt met mijn anticonceptiepil omdat ik ook al 50 ben. Sindsdien zijn er langzamerhand vreemde klachten ingeslopen. Veel haarverlies, gewrichtspijnen over gans mijn lichaam, en jawel tintelingen die zich ook steeds lijken te verplaatsen. Het begon bij mijn duim, dan kaak, sinds kort heb ik ook tintelingen en een zwak gevoel in de benen. Ik ben er zelfs een keer doorgezakt nadat ik heel snel een roltrap was opgelopen om mijn trein te halen.
Het voze gevoel in de benen komt en gaat.
Ook het niet op woorden kunnen komen is herkenbaar. '
S nachts word ik wakker,. dan van een slapende voet, dan hand. Allemaal beangstigend vind ik.
Soms heb ik.ook gevoelloze plekken her en der dat wel weer wegtrekt.
De laatste maanden is mijn bloed helemaal binnenste buiten gekeerd, auto immuun etc etc ... alles was in orde.
Enige herkenning voor iemand van jullie. Kan dit door hormoonschommelingen komen nu ik gestopt ben met mijn pil?
Graag jullie ervaringen hieromtrent. Ik heb van nature een iets te hoog mannelijk hormoon dat werd gecamoufleerd door de pil

Gallisch

Lena1962
Berichten van Lena1962
Onderwerpen van Lena1962
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 57

Bericht door Lena1962 » vr 04 okt 2019 17:54

hoi

ik heb al 4 jaar continu tintelingen in de voeten en spiertrekkingen sinds een jaar
gek word ik ervan alleen als ik slaap geen last

Ook slapende ledematen ken ik en zo bang nu voor ms
bij de neuroloog geweest testjes gedaan en reflexen waren goed tja de angst blijf wel

Lena

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd

Bericht door Anna1962 » za 05 okt 2019 05:54

Hallo Gallisch en Lena,

Ik.heb dezelfde klachten, tintelingen, slapend gevoel in ledematen, prikkelingen in handen en voeten, soms ook armen en benen, ben al tweemaal door mijn benen gezakt en heb last van trillende-slappe benen en spiertrekkingen. Heb bloed laten prikken om tekorten uit te sluiten:,schildklier functie, vit B 12 ,vit D.
Slikte wel al magnesium bij omdat dit lastg te zien is in het bloed.
Bleek een grensgeval laag(51) vit D te hebben dus ben aan t bijslikken, verder geen tekorten.moet de 28ste door de MRI scan vanwege deze vage klachten
Zelf vermoed ik dat mijn klachten door chronische hyperventilatie komen, dit heb je zonder er zelf erg in te hebben maar geeft heel veel vreemde en vervelende klachten, oa tintelingen, slappe wiebel benen en door je benen zakken, spiertrekkingen etc,
Chronische hyperventilatie is iets waar artsen nog steeds overheen kijken, een blinde vlek, de neuroloog wilde een neurologische oorzaak uitsluiten en moet nu door de MRI, mocht er uit de MRI niets komen dan ga ik voor mijzelf van chronische hyperventilatie uit.

Groetjes Anna

Lena1962
Berichten van Lena1962
Onderwerpen van Lena1962

Bericht door Lena1962 » za 05 okt 2019 23:09

Hoi Anna,

laat je nog even weten hoe gegaan is ik heb deze klachten nog steeds
en zo bang voor ms

groetjes, Lena

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962

Bericht door Anna1962 » zo 06 okt 2019 01:52

Hallo Lena,

Doe ik,ik laat het weten, moet er de 21ste van deze maand heen en krijg de 28ste de uitslag, ik ben zelf ook heel benieuwd maar mijn gevoel zegt chronische hyperventilatie maar vind het fijn dat de neuroloog het een en ander wil uitsluiten.
Je zou, als je wilt, even kunnen kijken-googelen op symptomen "chronische hyperventilatie" daar krijg je alle klachten die je van chronische hyperventilatie kan krijgen te zien, misschien herken je wel een aantal klachten (zijn er best wel veel) en kom je er iets verder mee, ook bestaat er een forum voor mensen met chronische hyperventilatie.
Ik laat je sowieso de uitslag weten!

Groetjes Anna

Lena1962
Berichten van Lena1962
Onderwerpen van Lena1962

Bericht door Lena1962 » zo 06 okt 2019 14:18

Hoi Anna,

fijn dat je al zo snel de uitslag krijgt
ik ben al wel ben een neuroloog geweest en die deed testjes reflexen en looptestjes
van hem hoefde geen mri dus weet niet wat ik ervan denken moet
Ik heb nog wel gevraagd kan het geen ms zijn of a l s zei die nee dat heb je niet wees blij
Alleen als ik slaap zijn de klachten weg

groetjes
Lena

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan

Bericht door Annepan » ma 07 okt 2019 13:52

Hoi Lena,

ik heb het ook nog steeds hoor.
Af en toe (meestal op vakantie) is het een stuk minder.
Maar nu weer alle dagen aanwezig na een stress-volle periode.
Kuiten, voetzolen en ook vaak bovenbenen trillinkjes.
Net of ik een paar bijenkorven met inhoud in mijn benen heb.
Bij mij is het ook 's nachts weg.

Een geruststelling voor jou (en mij): ALS, MS en Parkinson zijn degeneratieve aandoeningen.
Dat betekent dat zenuwcellen in functie en grootte afnemen en afsterven.
Er is dus sprake van verval van zenuwcellen en daarmee ook van verval van functie en mogelijkheden.
En dat gaat langzaam door. Dus is niet plotseling minder of 's nachts over om de volgende morgen weer te beginnen .... (zoals bij ons).

Bij mij is het in de post-overgang begonnen (hormonen ?) en is heel erg stress gerelateerd heb ik het idee.
Ik hoop dat het nog eens overgaat. Maar lees ook wel verhalen van mensen die het jarenlang hebben ...
Sterkte voor ons :roll:

Annepan

Lena1962
Berichten van Lena1962
Onderwerpen van Lena1962

Bericht door Lena1962 » ma 07 okt 2019 19:47

Hoi Annepan,

oke dus m.a.w. dan was het er s nachts ook
ik word er gek van en slik femoston dit mag ook niet baten helaas.
Dit zijn de enigste klachten niet ook veel maagklachten, piep in oren, spiertrekkingen
zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Ik zit trouwens ook in de post

groetjes, Lena

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan

Bericht door Annepan » vr 11 okt 2019 12:55

Hoi Lena,

ik weet precies wat je bedoelt hoor.
Ik heb ook nog legio (overgang gerelateerde) klachten hiernaast.
PDS, af en toe hartkloppingen, af en toe paniekaanvallen, vaak nog nachtzweten en zo kan ik nog wel doorgaan.
Ben een paar jaar geleden naar een overgangsconsulente in ons plaatselijke ziekenhuis geweest en zij vertelde dat sommige vrouwen deze klachten wel 10 jaar lang kunnen houden. En dat allemaal door hormonen ... Lekker optimistisch he?

Heb ook al alle suplementen geprobeerd die er te vinden zijn. Niets helpt.
Ik slik nu alleen nog vit. B12, magnesium en vit. D.
Wat bij mij enigszins helpt is afleiding. Want als je er op gaat letten, dan ga je stressen en dat maakt het erger.
Beide stresshormonen, adrenaline en cortisol, zijn slopers van je lichaam. (weer die k******* hormonen he ?)
Ze breken de voorraad eiwitten in je lever en spieren af en zetten deze om in energie.

We moeten er gewoon doorheen ben ik bang. Maar we zijn niet alleen!!!
Sterkte hoor.

Groetjes, An

Lena1962
Berichten van Lena1962
Onderwerpen van Lena1962

Bericht door Lena1962 » ma 14 okt 2019 16:11

Hoi An,

nu ik dit typ heb ik vreselijke spiertrekkingen onder de voetzolen gek word ik ervan en sinds vorige week is mijn smaak en reuk weg
kwam terug en nu is het weer weg
dokter had er een duur woord voor en zo bang weer blijf bezig met alles
of het met de overgang te maken heeft geen idee

groetjes
Lena

Annepan
Berichten van Annepan
Onderwerpen van Annepan

Bericht door Annepan » vr 18 okt 2019 12:23

Lena1962 schreef:
ma 14 okt 2019 16:11
dokter had er een duur woord voor
Hoi Lena,

benigne fasciculatie syndroom ( bfs ) zeker ?

Ik heb momenteel ook weer meer last (spiertrillinkjes in boven en onder benen en onder mijn voetzolen).
Ook ik heb dan vaak last van angst, maar ik wil er niet aan toegeven.
Het is wat met ons he ? :lol:

Sterkte hoor Lena.
Groetjes, An.

Nanabella
Berichten van Nanabella
Onderwerpen van Nanabella
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 38

Bericht door Nanabella » ma 28 okt 2019 11:56

Hallo Anna,

weet je al meer van de neuroloog? Kamp met dezelfde symptomen. Maakt me echt zorgen.

Groetjes Nanabella

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962

Re: Verzuring spieren

Bericht door Anna1962 » ma 28 okt 2019 20:08

Hallo Nanabella,

De uitslag van het onderzoek was goed!
Ik denk zelf dat ik last heb van chronische hyperventilatie,de klachten die je daar van kan krijgen zijn best wel pittig!
De huisarts zag het aan mijn handen,witte vlekjes op de vingertoppen en handpalmen
De klachten die je daar van kan krijgen zijn oa paniek,tintelingen, prikkelingen,angst,depressief zijn,slappe benen,trillen etc.
Je hebt chronische hyperventilatie zonder dat je er zelf erg in hebt,voor je gevoel adem je goed maar dat is dus niet het geval!

Anna

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht