Trillend ooglid/wenkbrauw

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Trillend ooglid/wenkbrauw

Bericht door Pris112 » za 03 aug 2019 10:21

Hallo dames

heb hier op forum wel wat dingen gelezen over trillingen van ooglid maar is daar ook een samenhangend iets mee zoals constante hoofdpijn? Ik heb al drie dagen die trilling boven m'n oog trekkend naar wenkbrauw en soms voel ik het doortrekken naar m'n voorhoofd. het was heel even weg en 's nachts als ik oven dicht deed werd het minder en ook soms weg maar vannacht trilde het door en ook toen ik wakker werd begon het trillen weer ...en daarbij flinke hoofdpijn wat met aspirines niet wil zakken.
Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil en ik vraag me af of de hormonen die je altijd geslikt hebt daardoor veranderd zijn aangezien ik ook een schildklier probleem heb...en de laatste tijd ook een onrustig haastig gevoel heb, een gevoel van dikke nek heb en nu dus die trilling op m'n oog...bah als je googelt word je er niet vrolijk van.... HA zegt dat trilling op het oog geen kwaad kan maar waarom lees je dan zoveel andere dingen? En die hoofdpijn erbij iedere dag dan maak ik me toch zorgen! Sorry voor lange warrige verhaal 😔

Pris

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Re: Trillend ooglid/wenkbrauw

Bericht door Diaantje » za 03 aug 2019 12:17

Hoi,

Als dit je zo onzeker maakt, ga dan gewoon nog eens terug naar je huisarts en stel hem deze vragen.
Ik ben zelf ook schildklier patient en denk dat je schildklier hormoon wat uit balans kan zijn door het stoppen met de pil. Simpel bloed onderzoek kan hier uitsluitsel over geven.

Sterkte,
Diana

Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112
Menopauzejaar:

Bericht door Pris112 » za 03 aug 2019 13:49

Hoi Diaantje

Ik heb ook een afspraak staan bij HA maar dat is pas volgende week en op dit forum worden wel meer dingen gevraagd waar mensen onzeker over zijn en zich afvragen of anderen dat herkennen dat is toch de bedoeling van een forum? Anders kun je die opmerking wel bij heel veel vragen zetten en ik weet zeker dat velen ook al bij ha zijn geweest...maar die weten ( zoals vaak benoemd ) maar weinig van overgangsklachten en vooral in combinatie met, dus vind mijn vraag zeker niet irrelevant en als mensen het niet herkennen reageren ze gewoon niet! 😉

Pris

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Diaantje » za 03 aug 2019 16:00

Hoi,
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt.
Ik las veel onzekerheid in je berichtje voor wat betreft je hoofdpijn bij het trillende hoofd. Vandaar mijn advies.
Sorry dat het verkeerd over kwam dat is echt niet mijn bedoeling.

Ik ben het juist met je eens dat het zeer prettig is hier te vragen en herkenning te zoeken.

Sterkte verder.

Groetjes,
Diana

Rianne
Berichten van Rianne
Onderwerpen van Rianne
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 61

Bericht door Rianne » za 03 aug 2019 18:24

Pris112 schreef:
za 03 aug 2019 10:21
Ik ben nu bijna een jaar gestopt met de pil en ik vraag me af of de hormonen die je altijd geslikt hebt daardoor veranderd zijn
Ja Pris,

Als je stopt met de pil worden de hormonen niet meer bepaald door de pil, maar moet je lichaam zelf weer aan de gang. Dat is een flinke omschakeling
Je lichaam pakt nu de overgang op. De hormonen zijn in onbalans.
Je draagkracht is daardoor minder. Stress en vermoeidheid krijgen dan gemakkelijker voet aan de grond dan vóór de overgang. Ik lees het ook terug in je berichten.

Iedereen is wel eens ongerust over wat ze allemaal voelt in de overgang.
De ongerustheid aanwenden om op zoek te gaan naar (ernstige) aandoeningen gaat je niet geruststellen. Als je aandoeningen zoekt zul je ze ze vinden.
Bij elk mogelijk overgangsverschijnsel is wel iets ernstigs te vinden als je dat wilt. Zelfs voor zoiets onschuldigs als een trillend ooglid.

Een heel ander perspectief kan gaan ontstaan als je naar de overgang kijkt vanuit het besef dat je in een veranderingsproces zit, waarbij voorlopig de hormonen onvoorspelbaar kunnen reageren.

Rianne

Diana49
Berichten van Diana49
Onderwerpen van Diana49
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Diana49 » za 03 aug 2019 22:27

Hallo Pris

Ik herken wel een aantal klachten van je maar niet in die combinatie die jij hebt. Toch wilde ik reageren om je als mede overgangster sterkte te wensen.
Die trillende wenkbrauw herken ik heel goed ik heb het ook soms op andere plaatsen in mijn gezicht oa de oogleden, jukbeenderen en lippen. Maar niet in combinatie met hoofdpijn. Ik moet wel zeggen dat sinds de overgang begonnen is bij mij, ik wel meer hoofdpijn heb gekregen en steeds vaker en soms stekende hoofdpijn. Terwijl ik vroeger eigenlijk nooit hoofdpijn had .Alleen bij mij zakt t wel met gewone pijnstillers. Ik heb, om erbij te vermelden, geen pil geslikt. In mijn jongere jaren wel drie soorten geprobeerd maar werd er niet lekker van.

Ik hoop dat t bezoek aan je huisarts volgende week wat verheldering brengt.

Veel sterkte!
Diana49

Anna1962
Berichten van Anna1962
Onderwerpen van Anna1962
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 57

Bericht door Anna1962 » zo 04 aug 2019 08:28

Hallo Pris,

Heb het zelf in-achter mijn jukbeen(spiertje) rechts in het gezicht gehad,dat trillen-vibreren,is vanzelf over gegaan,soms af en toe nog wel eens een keertje,geen hoofdpijn bij trouwens,
Groetjes Anna

Pris112
Berichten van Pris112
Onderwerpen van Pris112
Menopauzejaar:

Bericht door Pris112 » ma 05 aug 2019 20:32

Hallo allemaal...

dank je voor jullie reacties en steun...ik geef toe dat ik inderdaad veel googel om klachten op te zoeken..en dat komt eigenlijk omdat mijn ha in het begin bleef volhouden dat ik niet in de overgang zit en dus denk je waar komen die klachten dan toch vandaan?..en nu ik al lange tijd ( 6 maanden ) niet menstrueer nu zegt hij ...ja je zult wel in de overgang zitten...maar doordat ik dus medicatie slik voor een traag werkende schildklier en juist altijd aankwam..verbaasde het mij dat ik was afgevallen en allerlei vage klachten heb die zowel bij overgang als bij een juist snél werkende schildklier horen...dus daarom wil ik nu bloedprikken op de schildklier om te kijken of ik nog wel een traag werkende schildklier heb...want doordat ik dus na bijna 30 jaar de pil heb geslikt en nu sinds een jaar gestopt ben vroeg ik me dus af of dat de hormonen zowel van de overgang als wel van stoppen pil invloed hebben. Maar nogmaals dank voor jullie reacties doet me goed

Pris

Plaats reactie