Slapende hand, been, vingers

De een spreekt van irritante kriebels of prikkelingen. Anderen benoemen een branderig gevoel of tintelende sensatie. Weer anderen ervaren slapende handen of een dof gevoel
Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Slapende hand, been, vingers

Bericht door Eveline » za 08 mei 2010 21:26

Beste dames,

Ik ben benieuwd, wie dit herkent?

Het begint met een slapende duim, dan volgt de wijsvinger, middelvinger, ringvinger en eindigt in de pink. Op het moment dat de pink begint te slapen, wordt de duim weer 'wakker'.

De huisarts dacht aan een beknelde zenuw, maar nu komt het ...Ik krijg op dat moment ook een tintelend slapend gevoel op de hoogte van m'n neus en bovenlip. Tja, toen wist de huisarts het ook niet meer. ;) Het duurt alles bij elkaar een paar minuten en dan is het weer helemaal weg.

Eveline

Merel2
Berichten van Merel2
Onderwerpen van Merel2
Menopauzejaar: 2010
Leeftijd: 59

Re: Slapende hand, been, vingers

Bericht door Merel2 » zo 09 mei 2010 08:43

Eveline,

'Slapende' vingers of 'dove' vingers zoals het ook weleens wordt gezegd. Heb ik al een tijdje 's morgens als ik wakker wordt. Alle vingers tegelijk.
Is even vervelend en kan niet veel beginnen een minuut of 20. Kan geen speld pakken om maar even uit te leggen. Brood smeren is ook heel moeilijk, maar gelukkig zakt het na 15-20 minuten weg.
De rest heb ik geen last van.

Merel

Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:

Bericht door Eveline » vr 06 aug 2010 14:18

Hallo dames,

Een week geleden had ik ongesteld moeten worden, maar ik merk nog geen enkel signaal.

Wel heb ik nu meer last van wisselende stemmingen en telkens een slapende hand en been (ook spontaan onder het lopen). Alleen aan de linkerkant van mijn lichaam. Heel irritant.

Wie heeft nog meer last van slapende ledematen? Niet constant, maar het komt wel steeds terug.

Groet, Eveline

Hannie64
Berichten van Hannie64
Onderwerpen van Hannie64
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Hannie64 » vr 06 aug 2010 19:32

Hoi Evelien

Ja dat herken ik wel, net als een doof been.
Heb dit vooral s,nachs, en dan wordt ik wakker met een halve dove hand.
Heb dit ook regelmatig overdag.

Gr Hanny

Jojo
Berichten van Jojo
Onderwerpen van Jojo
Menopauzejaar:
Leeftijd: 65

Bericht door Jojo » vr 06 aug 2010 19:33

Hoi eveline,

Dat slaperige gevoel in hand en been herken ik.
Ik ben al jaren aan het stoeien met de overgang.
Ik denk echt zelf ook een streek van de hormonen.

Sterkte,
Jojo

Eveline
Berichten van Eveline
Onderwerpen van Eveline
Menopauzejaar:

Bericht door Eveline » vr 06 aug 2010 21:14

Bedankt voor jullie reacties,

Hebben jullie het ook maar aan 'een kant?

Groet, Eveline

Florence
Berichten van Florence
Onderwerpen van Florence
Menopauzejaar:

Bericht door Florence » za 07 aug 2010 19:45

Hallo

Ja ik heb ook last van slapende benen en krampen in mijn voeten, ook vooral mijn linker arm en been.
Ik wist niet dat het met de overgang te maken heeft, ik zie het als afknelling van mijn bloedvaten, bijv. als ik te lang in 1 houding zit met een strakke spijkerbroek aan, waardoor mijn bloedvaten worden afgeknepen. Of gevolg van bloedvat vernauwing, omdat ik nog steeds te veel rook :(

Ik ben er laatst wel flink meer door mijn enkel gegaan, ik stond op, zonder te beseffen dat mijn been sliep, dus knalde ik heel hard neer, knak zei mijn enkel.
Ergens een teken (dat geloof ik tenminste) dat ik verkeerd bezig was op dat moment, ik denk dat mijn lichaam mij wees, ga terug naar je basis, dus viel ik op mijn kont/heup en en knakte mijn enkel.

Ik was veel te druk in mijn hoofd met van alles bezig, ik had weinig contact meer met mijn lichaam en voeten en moest nu echt aan mijn basis aandacht schenken, mijn voeten en enkel.
Ik ben voor behandeling bij een therapeut geweest en zij zei ook, je lichaam vraagt er nu om naar de basis van je leven te gaan, ik ben ook oud zeer uit mijn jeugd, mijn allereerste basis nu aan het verwerken, wonderlijk hoor.
Ik ben nu echt mijn eigen basis weer aan het verstevigen en kom weer meer in balans.

Al met al, gebeurt e.e.a. volgens mij voor niets, roept het lichaam je op een bepaalde wijze terug d.m.v. bepaalde klachten, die je zelf wel of niet veroorzaakt.
Bij mij komt het ook gedeeltelijk doordat ik rook en dus niet goed voor mijzelf zorg.

Zo denk ik er tenminste over.

Florence

Florence
Berichten van Florence
Onderwerpen van Florence
Menopauzejaar:

Bericht door Florence » za 07 aug 2010 19:52

Hallo

Volgens mij staat de linker kant ook voor je vrouwelijke helft
Bij mijn moeder gebeurde er toen ik last kreeg van o.a. slapende benen en li een enkel blessure ook van alles.
Ze viel regelmatig en is opgenomen in een tehuis voor dementerende bejaarden
Mijn 23 jarige dochter ging tegelijkertijd ook uit huis, nadat ik haar 1 jaar verzorgd had i.v.m. een 'burn-out, ze moest zelfstandig leren wonen, weg van mij als haar moeder.
Ik was als sandwich generatie dus ook overbelast door de crisissituaties met zowel dochter als moeder en letterlijk uit mijn evenwicht gebracht., mijn eigen basis was zwak.

Ik denk dat het toch met elkaar te maken heeft, misschien wel het los komen van elkaar, het leren los van elkaar op eigen beide benen gaan staan en weer in je eigen evenwicht komen of zo. Herkennen jullie dit ?

Florence

Hannah
Berichten van Hannah
Onderwerpen van Hannah
Menopauzejaar:
Leeftijd: 54

Bericht door Hannah » wo 28 nov 2018 13:52

Hoi Dames!!

Jazeker! Allemaal reuze bekend! Ik heb ook een slapende hand en zo'n paar jaar geleden de hele arm. Allemaal ad linkerkant.
Ik heb t ook wel eens als RSI klachten gezien maar nu ik dit hier allemaal lees, denk ik toch veel meer dat het de overgang is.

Groetjes!!
Hannah

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht