Hoofdpijn sinds de overgang

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Patricia61
Berichten van Patricia61
Onderwerpen van Patricia61
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 74

Hoofdpijn sinds de overgang

Bericht door Patricia61 » do 23 nov 2006 18:30

Hallo dames,

Ik zit meer dan 10 jaar in de overgang (ben nu 61) en zo lang heb ik ook migraine-aanvallen. Zo'n 3 jaar geleden schreef de huisarts me daarvoor medicijnen voor. Dat hielp. Daarnaast heeft hij me een bètablokker voorgeschreven. Sinds ik bètablokkers slik, zijn de aanvallen niet zo frequent meer.

Verder slik sinds hormonen, om tegemoet te kunnen komen aan de seksuele behoeften van mijn man.

Groeten, Patricia

Norriporri
Berichten van Norriporri
Onderwerpen van Norriporri
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Re: Hoofdpijn sinds de overgang

Bericht door Norriporri » ma 18 dec 2006 16:43

Hoi allemaal,

Ik (47 jaar en aardig in de overgang) heb ook last van migraine tijdens eisprong en/of menstruatie.
4 jaar geleden ben ik er voor naar een oefentherapeute gegaan. Zij heeft mij bindweefsel massage gegeven. Een soort van lostrekken van je huid op je rug. Sindsdien geen last meer gehad.

Maar nu ik in de overgang ben weer wel. Ik ben nu weer bij haar in behandeling en hoop er gauw weer van af te zijn.
Het werkt bij mij dus echt geweldig.

Nora

Wil-52
Berichten van Wil-52
Onderwerpen van Wil-52
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 64

Bericht door Wil-52 » ma 15 jan 2007 14:40

Hoi allemaal

Ik heb al jaren migraine door de overgang. Daarvoor had ik het nooit.
Vanwege deze migraine en te veel bloedingen ben ik weer aan de pil gegaan, maar kan niet echt zeggen dat het beter is geworden.

De migraine die door hormonale schommelingen wordt veroorzaakt schijnt de moeilijkste te zijn om te behandelen las ik.
Ik hou bijv. ook erg veel vocht vast en heb het vermoeden dat het misschien ook kan invloed zijn op de migraine. Ergens las ik ook dat een magnesium tekort een rol kan spelen. Zou graag horen wie daar ervaring mee heeft.

groet
Wil-52

Mjammy
Berichten van Mjammy
Onderwerpen van Mjammy
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 65

Bericht door Mjammy » ma 15 jan 2007 16:35

Hallo Wil

Ook ik tob al jaren met migraine. :roll: Maar bij mij wordt het juist iets minder nu ik in de overgang ben. Toch is de oorzaak hetzelfde omdat het veroorzaakt wordt wat je al schreef door de hormoonschommelingen.
Ik ben behandeld door een electro/acupuncturist, en kreeg tijdelijk verblijfnaaldjes in mijn oren. Ook plantaardige geneesmiddelen, en ik moet zeggen dat ik er erg van ben opgeknapt. Maar zoals je weet is ieder mens weer anders en reageert ook weer anders.

Misschien is het toch het proberen waard. Ik hoop straks helemaal van m'n migraine verlost te zijn want ik krijg het alleen als ik ongesteld wordt en dat blijft nu soms maanden weg. :)
Dus straks als het ophoud dan hoop ik er vanaf te zijn. Al krijg ik er misschien wel weer een ander kwaaltje voor terug, :oops: maar ja, dat zal ik dan wel weer zien. Voorlopig gaat het goed en ik heb altijd de plantaardige capcules nog. Ik mag hier geen aanbeveling doen, dus als je meer wilt weten, hoor ik het wel.

Groetjes Mjammy ;)

Wil-52
Berichten van Wil-52
Onderwerpen van Wil-52
Menopauzejaar:

Bericht door Wil-52 » ma 15 jan 2007 18:28

Hallo dames

Ik heb een tijdje bij een homeopaat gelopen en kreeg voor de klachten medicijnen van hem, deze hebben echter niet geholpen. Ik merk er gewoon niets van.

Wil-52

Rennie
Berichten van Rennie
Onderwerpen van Rennie
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Rennie » ma 15 jan 2007 19:02

Hallo Wil

Ik heb 7 jaar migraine gehad sinds ik niet meer ongesteld ben is de migraine helemaal over. Het was ook een hormonale migraine.

IK had het 2 keer in de maand en dan 2 dagen links en 2 dagen rechts, met misselijk en overgeven aan toe. Begin van de menstruatie en tijdens de ovulatie.

Wil ik weet wat het is. Ik wens je het allerbeste en sterkte ermee

groetjes Rennie

Wil-52
Berichten van Wil-52
Onderwerpen van Wil-52
Menopauzejaar:

Bericht door Wil-52 » di 16 jan 2007 12:31

Hoi Rennie

Dank je voor het begrip. Het vermoeit ook zo die migraine en dan die bloedingen er nog bij ik wou dat het maar over was.
Zou zo graag oplossingen zien of verzachting van die steeds maar terug kerend migraine waardoor je twee tot drie dagen niet lekker bent.
Houden jullie ook zoveel vocht vast?? Zou dat ook nog een rol kunnen spelen bij migraine?

groet
Wil-52

Willie55
Berichten van Willie55
Onderwerpen van Willie55
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Bericht door Willie55 » wo 07 feb 2007 16:28

Hallo mijn naam is willie

Ik ben voor het eerst op dit forum, na aanleiding van grote hoofdpijnaanvallen van migraine van de afgelopen dagen. De hoofdpijn is nog nooit zo heftig geweest vreselijk geen licht verdragen, misselijk en een heel kloppend hoofd overal voorhoofd bovenop het hoofd achter. Zelfs pijnstillers helpen niet, dit heb ik de afgelopen 3 mnd. Sinds mijn menstruatie gestopt is bij vlagen, dus pas 3 mnd. Ik wordt volgende maand 55 dus dat is behoorlijk laat, heb vooral 's nachts opvliegers en vaak hoofdpijn.

Vroeger wel hoofdpijn als ik ongesteld moest worden maar lang niet zo, dat ik plat moest.

Zal dit ook met overgangsklachten te maken hebben? En wat zijn de middelen ervoor. Ik wil eigenlijk nog niet aan hormoonproducten, zijn er meer mensen die hoofdpijn aanvallen hebben?
Hoor graag hierover,

groetjes Willie

MirandaR
Berichten van MirandaR
Onderwerpen van MirandaR
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door MirandaR » wo 07 feb 2007 18:23

hoi

voor mij is het weer een tijd geleden, ik had er ook veel last van.
geen licht kunnen verdragen en misselijk zijn.
Ik heb toen medicijnen gekregen van de dokter iets voor de hoofdpijn en iets tegen de misselijkheid.
Dat hielp wel een beetje , nu heb ik daar geen last meer van.

Miranda

Schumi
Berichten van Schumi
Onderwerpen van Schumi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 76

Bericht door Schumi » zo 11 feb 2007 19:47

Hallo dames

Ik had vreselijke hoofd pijnen tijdens mijn overgang.
Het gaat nu over bij mij. Dat wilde ik even kwijt.
Het gaat nu heel goed.
Dus ik houd de moed er in .

groetjes schumi.

Willie55
Berichten van Willie55
Onderwerpen van Willie55
Menopauzejaar:

Bericht door Willie55 » ma 12 feb 2007 15:35

Hallo Miranda en Shumi,

Ik weet niet of jullie dit lezen,maar ik had toch nog een vraagje aan jullie.
Hoofdpijn in de overgang komt dus toch wel veel voor.
Hoelang hebben jullie er last van gehad,en precies wanneer?
Bij mij is het eigenlijk net begonnen, veel hoofdpijn vooral ook s,nachts met s,nachts veel opvliegers. Naar de huisarts geweest, vertelde mij dat de hoofdpijn stress hoofdpijn is, m.n. bloeddruk is ook verhoogd, nooit eerder last van gehad, had altijd een vrij lage bloeddruk,kan dit ook bij de overgang horen?

groetjes Willie :oops:

MirandaR
Berichten van MirandaR
Onderwerpen van MirandaR
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door MirandaR » ma 12 feb 2007 16:17

Hoi Willie

Ik heb het ongeveer 1 a 2 jaar gehad, vooral overdag
maar ik heb geen opvliegers.

groetjes Miranda

Schumi
Berichten van Schumi
Onderwerpen van Schumi
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 76

Bericht door Schumi » ma 12 feb 2007 21:23

Hallo Willie

Ik heb heel lang last gehad van hoofdpijn.
Het ergst in de premenopauze, ik slikte dan maar pijnstillers.
Na de menopauze werd het gelukkig minder .
Mijn arts keek zo raar dacht los het zelf maar op.
Duurde wel een paar jaar.

groetjes schumi.

Rennie
Berichten van Rennie
Onderwerpen van Rennie
Menopauzejaar: 2003
Leeftijd NU: 71

Bericht door Rennie » ma 12 feb 2007 22:44

Hallo Willie

Ik heb het al een keer geschreven maar bij mij begon het met de overgang. Dat heb ik 7 jaar gehad.
Toen mijn menstruatie over was was mijn migraine over en ik heb nooit meer migraine gehad.
Dus Willie er is hoop misschien gaat het net zo ik hoop het voor je, want ik weet wat het is. :cry:
Ik ben nu 58 jaar. maar andere klachten heb ik nog wel.

groetjes Rennie

Willie55
Berichten van Willie55
Onderwerpen van Willie55
Menopauzejaar:

Bericht door Willie55 » zo 18 feb 2007 23:22

Hallo Dames,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik Hoop dat de aanvallen even weg blijven.
Op het ogenblik gaat het wel met de hoofdpijn, is met vlagen ik wordt er dan al wakker mee en kijk het even aan, maar neem ook wel vaak een pijnstiller.
Ik ga het nu eens bij houden in m.n. agenda eens kijken wanneer het precies is, en wanneer ik een aanval krijg.
De opvliegers zijn nu veel heftiger echt de hele dag door, en s,nachts ook,ik denk dat ik er zeker wel twintig op de dag heb, en s,nachts een stuk of tien, dekbed op dekbed af. :oops:
Misschien heeft dit er ook wel mee te maken (dat de hoofdpijn nu iets minder is) ga het allemaal eens noteren, misschien dat het hormoonschommelingen zijn.

Groetjes Willie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht