Zo naar, herkent iemand dit?

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 67

Zo naar, herkent iemand dit?

Bericht door Lenie » di 07 mar 2006 19:45

Hallo allemaal

Vannacht werd ik om ongeveer 3.00 uur wakker en voelde me een beetje ziek worden, dit gevoel is alleen in mijn hoofd. Het is een vreemd ziekgevoel en dat zieke werd steeds erger, zwelde aan. Daarbij ging het kloppen in mijn hoofd en kreeg ik veel opvliegers achter elkaar. Dit duurde ruim een uur, daarna ging het over.

Dit heb ik al vaker gehad, het is zo'n naar gevoel. Ik word daar altijd een beetje bang van. Ik voel me de laatste maanden nog steeds bijna elke dag ziek, maar dat nare aanzwellen heb ik gelukkig niet zo vaak meer.

Vanmiddag voelde ik me weer een beetje ziek en later had ik weer dat het ging aanzwellen. Dat aanzwellen is dan net of er een soort spanning in mijn hoofd zit, die steeds erger wordt. Ook kreeg ik het vanmiddag daarbij erg warm en zweterig.

Dat kloppen in mijn hoofd heb ik vaker als ik in bed lig, ik kan er dan niet van slapen en het duurt meestal vrij lang voor het over is.
Ik ben zo benieuwd of iemand dit herkent.

Groetjes
Lenie

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Re: Zo naar, herkent iemand dit?

Bericht door Lenie » do 09 mar 2006 15:13

Hallo allemaal

Zo jammer dat niemand dit ook heeft, maar ik was hier al bang voor. Ik heb zulke rare dingen, denk vaak dat ik de enige ben die dit heeft.
Het begint er ook op te lijken dat ik het elke dag warmer krijg, vandaag de hele dag zo warm en zweterig, vanmorgen zelfs een koortsiggevoel. I.p.v. dat mijn klachten eindelijk eens minder gaan worden wordt het alleen maar erger.

Elke dag vraag ik me af of het ooit nog goed komt en ik me eindelijk weer goed ga voelen, zonder al die warmte en al die nare klachten.

Groetjes, Lenie

Krista
Berichten van Krista
Onderwerpen van Krista
Menopauzejaar: 2006
Leeftijd NU: 60

Bericht door Krista » vr 10 mar 2006 08:55

Hoi Lenie

Ja ik herken het wel een beetje hoor. Ik heb ook telkens het idee dat ik plotseling koorts krijg en ook een raar hoofd.
Bij mij is dat het meest voordat ik ongesteld (zou moeten) word. Ik denk toch dat het allemaal met de hormonen te maken heeft al geloof ik dat zelf ook vaak niet.
Nou ik zou zeggen probeer niet te piekeren er komen vast weer betere tijden.

gr. Christa

Lenie
Berichten van Lenie
Onderwerpen van Lenie
Menopauzejaar:

Bericht door Lenie » za 11 mar 2006 15:17

Hallo Christa

Fijn te horen dat jij dat koortsige gevoel ook herkent. Alleen dus niet dat aanzwellen met dat zieke en het kloppen in mijn hoofd.
Ik weet sinds kort dat ik nog steeds candida in mijn darmen heb. Ik dacht dat die al lang weg was, maar niet dus. Nu ben ik aan het uitzoeken waar welke klachten van komen. Het kan dus ook goed zijn dat dit dus van die candida komt. Ik word hier nu voor behandeld en hoop toch zo dat dit helpt en dat ik me dan dus gauw beter ga voelen.
Alleen het stomme is dat dat aanzwellen en kloppen in mijn hoofd veel erger was met de hormoonpleister. Toen ik daar mee was gestopt is dat veel minder geworden. Daardoor ga ik zo twijfelen waardoor het komt.

Groetjes
Lenie

Mar1964
Berichten van Mar1964
Onderwerpen van Mar1964
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Mar1964 » ma 27 mar 2006 09:34

Hallo Lenie en andere dames,

Wat je beschrijft over spanning in je hoofd dat herken ik wel.
Ik voel regelmatig een druk in mijn borstkas en ook een bepaalde druk in mijn hoofd. Ik heb het warmer als anders (en door de warmte zetten je bloedvaten uit) en daar heb ik dan weer hoofdpijn van.
Regelmatig sta ik ermee op. Als ik wakker wordt, is mijn eerste reactie "even voelen hoe ik vandaag begin.

Ik ben er soms een beetje gefrustreerd van dat die warmte altijd zo aanwezig is. Het zit zo in de weg.
Als ik naar mijn werk fiets heb ik tegenwoordig echt een kop als een boei en zweet peentjes. Ik schaam me dood.
Nooit gehad. In de ochtend is het altijd meer dan overdag.
Het is wel eens moeilijk om niet te denken aan enge ziektes i.p.v.
de overgang.

Maar ik blijf vasthouden aan dat het de overgang is. Dat is ook vervelend,
maar er zijn erger dingen.......
Ik wens jullie sterkte met al die hindernissen op het pad.

Groeten,
Mar

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht