Hóe voelen opgezette klieren?

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Aaltje
Berichten van Aaltje
Onderwerpen van Aaltje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 47

Hóe voelen opgezette klieren?

Bericht door Aaltje » ma 04 jun 2018 09:58

Hallo

Ik heb al verschillende topics gelezen, en op internet gezocht. Maar een duidelijk antwoord vind ik niet.
Ik lees in verschillende topics over opgezette (lymfe)klieren. Maar hoe voelen die? De informatie die ik las heeft het duidelijk over knobbels/bulten.

Ik heb op dit moment aan beide kanten van mijn hals een stijf gevoel, onder mijn oor naar de kaak. Rechts trekt het wat door naar oor. Ik voel echter geen knobbels in de hals of onder de kin. Wel wordt het stijve gevoel erger en breidt het uit als ik mijn hals aftast. Sommige dagen is het meer aanwezig dan andere. Zijn dit dan opgezette klieren of is het spanning op mijn spieren?

Alie

Jarren
Berichten van Jarren
Onderwerpen van Jarren
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Hóe voelen opgezette klieren?

Bericht door Jarren » do 16 aug 2018 11:38

Hallo

Zelf heb ik de ervaring dat een klier je wel voelt. Echter heb ik sinds 2 weken ook in me nek aan beide kanten een stijf gvoel, daarbij trekt het aan rechts iets naar me oor en oog. Niet de hele dag trouwens. Heb ook een wat geïrriteerde keel.
Ben naar de dokter geweest en die erkend het niet echt als overgang klacht ( had ie nog nooit gehoord) maar als ik hier op het forum lees dus wel.

Ingrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht