Wollig gevoel in hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Sandra70
Berichten van Sandra70
Onderwerpen van Sandra70
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Wollig gevoel in hoofd

Bericht door Sandra70 » wo 30 aug 2017 15:28

Hallo dames,

Ik voel me al tijden niet helemaal mezelf. Vermoeidheid, opgeblazen buik, stramme spieren. Maar sinds paar maanden heb ik het gevoel of ik niet op deze wereld ben. Net of ik niet goed aard. Ik zie alles om me heen maar voelt niet of ik er echt in zit, alsof je naar een film kijkt. Dingen komen ook minder binnen, ervaar de dingen minder intensief. Heb wollig gevoel in hoofd. Het is echt een rot gevoel en het liefst blijf ik veilig thuis. Herkennen jullie dit ? Heeft het met overgang te maken of is er iets anders aan de hand. Het geeft me een zeer onbehaaglijk gevoel.
Ben nu 47 en ruim 10 jaar geleden gesteriliseerd.

Sandra

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Wollig gevoel in hoofd

Bericht door Madu » do 31 aug 2017 10:45

Hallo Sandra,

Erg herkenbaar hoor. Ik heb al jaren zeer regelmatig dat gevoel, vaker wel dan niet, dat mijn leven zich in een andere wereld afspeelt. Heel raar inderdaad. Ik zit ook vaak in mijn hoofd. Soms dringen dingen die mensen gezegd hebben pas veel later door. Heb ik het over weken of zo. Denk ik na over gesprekken bv en dan valt het kwartje pas. Durf geen grote beslissingen te nemen. Dat heeft ook wel met de sterk wisselende stemmingen te maken trouwens en mijn fysiek on-welzijn.

Sterkte ermee,
Madu

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Bericht door Troelaatje » do 31 aug 2017 23:09

Hallo meiden..

ook ik ken dat gevoel van onwerkelijkheid...net of ik er naar kijk maar niet zelf beleef..raar heb dat met periodes maar moet eerlijk dat het nu weer een tijd geleden is... ik vond en het maakte me angstig... ook vervreemding van mijn handen mensen om me heen ...zo ver weg en niet van mij...
bah...
Sterkte meiden...ooit zal het tij weer keren.

Troelaatje

Pinklady
Berichten van Pinklady
Onderwerpen van Pinklady
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 39

Bericht door Pinklady » ma 06 nov 2017 13:21

Hallo dames

ik heb dit ook heel vaak ....
Vrijdag uit het niks bij het winkelen in de supermarkt opeens een onbehaaglijk gevoel ... krijg dan klamme handen en ik ben precies zo ver weg van alles ... watten in het hoofd? Ik weet niet hoe je het kan omschrijven ...
Ik maak me dan altijd zorgen omdat ik nog 'maar' 37 ben en me dan ga zorgen maken of er toch niks anders is dan overgang.
Verleden week (na mijn onbehaaglijk gevoel) thuisgekomen en mijn menstruatie was opgestart - dan 2 dagen wat mini bloeding i.p.v. de (voor mij) altijd correcte menstruatie van vroeger 5 dagen ... kom er moedeloos van ....

Pinklady

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht