Plots misselijk en licht in hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Plots misselijk en licht in hoofd

Bericht door Diaantje » wo 28 dec 2016 08:57

Hoi Dames,

Ik heb geruststelling nodig en hoop dat jullie deze klacht herkennen.
Ik wordt soms ineens heel misselijk en licht in mijn hoofd. Na een tijdje trekt dit weer weg. Ik vind dit eng.
Dit speelt nu al een maand denk ik, soms heel lang niet, dan ineens overvalt het me.

Wie herkent dit? En kan ik er wat aan doen? Of ook maar weer gewoon accepteren als overgangsklacht?
Hoop graag iets te horen van iemand.

Groetjes,
Diana

Troelaatje
Berichten van Troelaatje
Onderwerpen van Troelaatje
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 58

Re: Plots misselijk en licht in hoofd

Bericht door Troelaatje » wo 28 dec 2016 18:29

heej meis...

dit overkomt mij met grote regelmaat...hartstikke misselijk en zo snel het komt kan het ook weer gaan...heb. het ook wel eens een langere periode achter elkaar....raar!! hebben veel lotgenoten ...lees maar eens!!

groetjes troelaatje

Jackievos
Berichten van Jackievos
Onderwerpen van Jackievos
Menopauzejaar: 2013
Leeftijd NU: 57

Bericht door Jackievos » wo 28 dec 2016 19:11

Hoi meisje,

Hier ook misselijk en licht in het hoofd, nu alweer 1 week aan een stuk door, gek wordt je ervan. Dus ik denk ook overgangsklacht.

Groetjes Jackievos. :roll:

Moon971
Berichten van Moon971
Onderwerpen van Moon971
Menopauzejaar:

Bericht door Moon971 » wo 28 dec 2016 20:09

Hoi,

Ja hier ook hoor en dan duizelig en daarna een zwaar gevoel in het hoofd.
Echt niet fijn :cry:

Moon

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » do 29 dec 2016 09:17

Dank jullie wel.
Al die vage klachten maken mij zo vreselijk onzeker, pfff
Ik maak me veel zorgen over allemaal ziektes die voorkomen in deze wereld. Dat maakt mij bang.

MIjn buurvrouw heeft vorige week te horen gekregen dat ze uitzaaiingen heeft, levensduur ong 2 tot 3 jaar.
Nu is er in november een vlek op mijn longen gezien bij CT scan. De arts heeft gezegd, niets om me zorgen over te maken, over 3 maanden kijken we nogmaals, maar meer om het goed af te ronden, heeft het echt heel duidelijk gezegd, niets om je zorgen over te maken.
En toch..............doe ik het. Gek wordt ik er van.

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maar moet het even kwijt, zit weer in de " zorgenfase"

Groetjes,
Diana

Mrsx
Berichten van Mrsx
Onderwerpen van Mrsx
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 49

Bericht door Mrsx » do 29 dec 2016 11:09

Hoi Diana,

Ik zou lekker naar die arts teruggaan en duidelijkheid vragen, natuurlijk wordt je er onzeker van, 3 maanden......en maak je je bezorgd.. zou ik namelijk ook doen..lijkt me heel logisch... dus gewoon even bellen en duidelijkheid vragen en desnoods een biopt...

En je bent niet de enige, de overgang versterkt en geeft apart en rare klachten, weet dat je niet de enige bent, mij maakt het me ook wel eens onzeker, en onrustig... schuif ik het maar op de overgang...

Heel veel sterkte....

Mrsx

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » do 29 dec 2016 19:52

Hey Mrsx,

Dank je voor je antwoord.
Ik heb die duidelijk al wel, het is niets om me zorgen over te maken. Bij toeval ontdekt en over drie maanden controle om het netjes af te ronden. Ze hebben het nu eenmaal gezien en moeten daar correct mee omgaan. Moet dus gewoon geduld hebben. En dat is ook goed hoor. Alleen ben ik nogal een hypochonder en als je dan van heel dicht bij iets ergs mee maakt, tja, dan slaan die hersens van me op hol :oops:
Heb net even heerlijk van me af zitten brullen bij manlief, dat lucht op. Hij is gelukkig heel nuchter en zegt me ook steeds het zelfde. Hoef me geen zorgen te maken, dat hebben ze zelf gezegd.

Groetjes,
Diana

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » di 25 jun 2019 10:15

Dag dames,
Kan een opvlier ook samen gaan met enormnlicht voelen in je hoofd samen met erg zweten? Het is me nu een aantal keer overkomen en vind het zoooo eng. Moet daarna vreselijk huilen.
Heb ff snel gezocht maar kon dit verschijnsel niet zo snel vinden, vandaar de vraag.
Hoor graag van jullie.
Groetjes,
Diana

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » di 25 jun 2019 11:29

Hoi Diaantje,

Zou dit een wegtrekker kunnen zijn? Wordt ook wel beschreven op dit forum.

Groetjes,
Claire

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » di 25 jun 2019 12:51

Hoi Claire,

Ik weet het werkelijk waar niet..... ben zo vreselijk bang dat het weer gebeurt.
Het begint met vreselijk zweten. Kort daarop licht in mijn hoofd (of anders om) en de paniek. Weet dan niet waar ik het zoeken moet. Die angst ervoor is het ergst. Daarmee wek ik het misschien ook weer op :?:
Wil me zo graag weer eens goed voelen.

Diana

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 50

Bericht door Claire » di 25 jun 2019 16:00

Hallo Diana,

Bovenaan deze site vind je bij verschijnselen een topic over opvliegers. Ik denk dat je daar herkenning kunt vinden.
Angst, zweten en gevoel van wegtrekken worden genoemd in de lange lijst van klachten die bij een opvlieger kunnen horen.

Wil je veel sterkte wensen; je zo beroerd voelen is heel erg naar weet ik uit ervaring. En het is ook zo rot dat je niet weet wanneer het gebeurt en dan ook nog dat het zo ineens kan komen opzetten. Bah. Niet gek hoor dat je daar weer extra angstig van wordt.

Volgens mij zijn het "gewoon" hormoonwisselingen of hormoondippen waar het overgangslijf op reageert. Ik heb heel wat nare opvliegers gehad, maar ik ben er nog steeds gelukkig ;) .

Groetjes,
Claire

Kaatje71
Berichten van Kaatje71
Onderwerpen van Kaatje71
Menopauzejaar: 2016
Leeftijd NU: 47

Bericht door Kaatje71 » di 25 jun 2019 16:31

Hoi Diana

Ik lees je vraag en ik denk dat ik snap wat je bedoelt. Alsof het bloed uit je hoofd wegstroomt, zo voelt t bij mij. Heb t vaak in bed en voelt inderdaad naar.
Heb ook wel eens gevoel alsof in mijn hoofd mijn hersens 'botsen'. Of ineens verplaatsen...ik vind t heel moeilijk uitleggen. Ik focus me er dan ook erg op, wat t niet beter maakt. Maar het is moeilijk om mij er niet op te focussen (want dat wordt zo makkelijk gezegd).

Sterkte meis
Kaatje

Lientje22
Berichten van Lientje22
Onderwerpen van Lientje22
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 44

Bericht door Lientje22 » di 25 jun 2019 18:54

Hoi Diana,

Wat jij beschrijft lijkt me wel een wegtrekker. Heb een paar keer gehad onlangs.
Heb het stukje bij wegtrekkers onlangs gezet.
Blijft zo lastig omdat je niet weet wanneer het opkomt doen. Je lichaam kan je niet meer vertrouwen door de overgang.
Het overvalt je gewoon. Als ik het dan bij een activiteit krijg dan ben ik bang om de volgende keer die activiteit te doen. Heeft er natuurlijk niets mee te maken. En dat is juist zo moeilijk vind ik.
Veel sterkte hoor.

Lientje

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » di 25 jun 2019 19:19

Hoi Diaantje,

Opvliegers kunnen inderdaad daarmee gepaard gaan. Vind ze veel complexer dan alleen heet worden en transpireren. Ook ik heb ze voornamelijk 's nachts. Eentje kwam altijd als ik in ging slapen. Kon al in bed liggen lezen een tijdje maar zodra ik bijna in slaap viel was ie daar. Hierdoor werd inslapen ook een probleem. Er staat wel aardig wat beschreven inderdaad op de site. Mij hielp dat om te snappen dat het erbij hoorde.

Sterkte ermee,

Madu

Diaantje
Berichten van Diaantje
Onderwerpen van Diaantje
Menopauzejaar:

Bericht door Diaantje » di 25 jun 2019 21:14

Hoi allemaal,

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik ga nog ff verder lezen......probeer het er maar te laten zijn.....das niet makkelijk.

Diana

Madu
Berichten van Madu
Onderwerpen van Madu
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Bericht door Madu » di 25 jun 2019 21:21

Hoi Diaantje,

Wat mij ook helpt is het zien als bijzonder iets. Dan probeer ik bewust te zijn van de volgorde en van wat ik nu precies voel. Het ging soms zo snel en door er gelijk negatief over te denken werd het er niet beter op. Dat kon ik pas toen het meerdere keren zich voordeed. Zo kon ik de ermee gepaard gaande gevoelens anders benaderen. Hielp echter niet om in slaap te vallen helaas. ;)
Sterkte hoor want het is allemaal echt niet makkelijk.

Madu

Mymi
Berichten van Mymi
Onderwerpen van Mymi
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 54

Bericht door Mymi » di 25 jun 2019 21:44

Hoi dames,

Ook ik heb behoorlijk last van opvliegers, vooral 's nachts.
En Madu wat jij hebt heb ik ook, dan lees ik een poosje en zodra ik het licht uit doe komt die opvlieger meteen. Ik heb wel eens zo lang gelezen dat ik dacht dan komt ie vanzelf nog onder het lezen, nou mooi niet.
En inderdaad slapen gaat dan beroerd, zeker als je meerdere keren per nacht wakker wordt ervan, in de vroege ochtend is het helemaal erg, achter elkaar.
Ik drink nog braaf iedere avond saliethee en ik heb iets van dokter Vogel ( mag ik dit schrijven ) tegen opvliegers, lijkt iets te helpen.
Sterke allen.
Morgen minder warm, jippie.

Groet,
Mymi

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht