Schok door mijn hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2
Menopauzejaar:
Leeftijd: 57

Schok door mijn hoofd

Bericht door KimNick2 » ma 30 nov 2015 18:44

Beste dames,

Ik zat vanavond gewoon rustig op de bank toen ik ineens een soort schok door mijn hoofd kreeg. Beetje dizzy en daarna zakte het weer.
Het is een heel eng gevoel. Of dat in een keer alle bloed naar je hoofd stijgt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor jullie graag

Groet
Monique

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 67

Re: Schok door mijn hoofd

Bericht door Christine » di 01 dec 2015 18:39

Hallo Monique,

Ik heb dit al jaren, precies zoals je beschrijft.
En soms is het een hele poos weg en plots is het er weer.
Mijn nek doet dan ook "eng" kan het niet omschrijven.

Het maakt mij ook onzeker en wat eraan te doen?? ik zou het niet weten.

groet, Christine

Caro55
Berichten van Caro55
Onderwerpen van Caro55
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Caro55 » do 10 dec 2015 16:07

Hallo Monique,

heb ik ook wel eens gehad, gewoon in de zetel zitten en een schok door het hoofd.
Na een scan hebben ze kleine puntjes in de hersenen gezien, of dit nou de schok teweeg brengt ?
Ik denk te veel dat ik van alles en nog wat mankeer, dus durf al niets meer zeggen.

Groetjes Carine

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2
Menopauzejaar:

Bericht door KimNick2 » vr 11 dec 2015 20:06

Hoi Carine,

Ik durf soms ook niets meer te zeggen omdat ik me dan een zeur voel.
Vandaag een bijzonder slechte dag. Na 3 maanden toch weer ongesteld. De dagen daarvoor eng in mijn lijf en enorm last van mijn schouderbladen en nek. Toen nog niet ongesteld dus ik vraagt me af of dit dan bij de overgang hoort. Ik word er ook een beetje bang van en denk dat ik iets ernstig mankeer.
Ben helemaal mezelf niet. Was altijd een heel optimistisch mens en zag overal en voor alles een oplossing.
Ik heb altijd gezegd er is voor alles een oplossing behalve als je wat gaat mankeren. Nou dat is wel uitgekomen.
En als ik dan denk dat het best lang kan duren zakt de moed in mijn schoenen. Er is geen dag meer dat ik me joepie de poepie voel.
Er is altijd wel wat. Lichamelijke pijntjes vind ik wel,te dragen maar eng in mijn lijf vind ik heel lastig. Een dagje is nog te doen maar ben nu al 5 dagen beroerd en heb geen uitzicht wanneer dit weer weg is en daar word ik moedeloos van.

Ben onzeker over mijn lichaam, in die zin dat ik niet weet wat nu wel bij de overgang hoort en wat niet.
Bah, een zo klote gevoel.

Herkennen jullie mijn klachten,

Gr. Monique

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 56

Bericht door Desi » za 12 dec 2015 09:34

Hallo dames,

Of het precies hetzelfde is wat jullie bedoelen weet ik natuurlijk niet, maar ik heb al jaren soms last van een soort druk in mijn hoofd. Ik zit dan bijvoorbeeld op mijn werk en dan is het net alsof mijn geluid uitvalt (heel raar en eng gevoel op mijn oren) en krijg dan een soort druk op mijn hoofd. Alsof mijn hoofd te klein is voor wat er in zit. Het duurt altijd maar even, minder dan een halve minuut, maar is en blijft een eng gevoel. Kan eigenlijk niet eens precies uitleggen wat het is, maar het komt uit het niks en het verdwijnt weer in het niks. Ik merk wel dat het bij mij toch ook echt wel te maken heeft met stressvollere periodes. Meestal als dat weer even achter de rug is komt dit, alsof er nog het een en ander uit moet of zo.

Ik ben ondertussen 6 jaar postmeno en ben al heel wat gewend en merk dat ik er langzaam maar zeker anders in begin te staan. Het raakt me niet meer zo als jaren geleden. Maar ook ik heb nog steeds periodes dat ik het echt zat ben en even niet meer trek. Maar ja, wat doe je er aan?

Sterkte,
Desi

Nancy69
Berichten van Nancy69
Onderwerpen van Nancy69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Nancy69 » za 12 dec 2015 12:30

Dag Desi (en alle andere dames ook natuurlijk!),

Jouw beschrijving van hetgeen je voelt komt het dichtste bij mijn ervaring. Ik heb dat gevoel tot nu toe maar 3x gehad, waarvan 1x die hele enge (gelukkig), maar ik was zo bang dat ik het niet kan loslaten. Ik zat rustig met een kopje koffie in de hand een krantje te lezen en toen kwam het; een heftig gevoel van duizeligheid (alsof mijn hersenen 360 graden draaide), het gevoel alsof mijn trommelvliezen vacuüm gezogen werden met enorme druk op mijn oren en in mijn hoofd en daarna een heel heftige pieptoon. En dat alles duurde nog geen 10 seconden. Ik had het gevoel alsof er voorafgaand aan deze duizeling iets gebeurde in mijn hartstreek (extra slag, hartfladder), waardoor ik dacht dat " het licht uit ging". Ik stopte ook direct met ademhalen, wat niet bevorderlijk is natuurlijk.

Gelukkig is na lichamelijk onderzoek bij de cardioloog gebleken dat alles prima werkt, maar die enge ervaring heeft wel zijn sporen nagelaten. En daar ben ik als hypochonder niet blij mee. Het is zwaar vermoeiend om soms dagen op mijn tenen te lopen, bang voor iets dat kan gebeuren. "Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest". Zucht...

Groetjes en sterkte allemaal,
Nancy

Sandra66
Berichten van Sandra66
Onderwerpen van Sandra66
Menopauzejaar:
Leeftijd: 52

Bericht door Sandra66 » za 12 dec 2015 19:53

Hoi Monique,

Dat van een schok door je hoofd, (her)ken ik maar al te goed!
Ik heb het eigenlijk alleen als ik in bed lig, als ik in slaap ga vallen.
Vind het ook zo'n vreselijk gevoel...bah
Heb het ook een keer gehad dat m'n hoofd zo hard naar achter klapte, dat ik de volgende dag gewoon spierpijn in m'n nek had.
Heb nu weer een aantal zeer slechte dagen achter de rug, met vreselijke klachten (maar dat ter zijde).
Iedereen sterkte!

Gr Sandra

KimNick2
Berichten van KimNick2
Onderwerpen van KimNick2
Menopauzejaar:

Bericht door KimNick2 » zo 27 dec 2015 11:14

Hoi Dames,

Het valt allemaal niet mee. Laatste paar weken enorme last van mijn spieren. Met name tussen mijn schouderbladen en nek.
Als ik op sta ochtends ben ik echt helemaal stijf. Al mijn spieren doen zeer. Voel me dan zeer oud. Het brand en prikt op mijn rug.
Loop van de dag verdwijnt het enigszins maar het blijft pijnlijk. Heb ook een chronisch verstopte neus. Beetje benauwd.
Ik probeer er niet te veel op te letten want dat maakt het erger. Ga verkeerd ademhalen en daar word ik nog benauwder van.
Kortom, geweldig allemaal. Ik probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken want als ik ga malen en denk ik dat het iets ernstig is.
Word moe van mezelf.

Groeten, Monique

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht