Wazig zien

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Sassie1986
Berichten van Sassie1986
Onderwerpen van Sassie1986
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Wazig zien

Bericht door Sassie1986 » vr 24 jul 2015 20:22

Hallo dames,

Ik ben in de postmeno en heb vreemde klachten. Ik zie de wereld als een doedelzak. Vooral oogklachten, droge ogen, wazig zien, constant opnieuw scherpstellen. Dit niet even, maar al weken. Lezen, niet te doen, computerscherm, niet te doen, autorijden is gevaarlijk. Het is alsof ik stukken mis in mijn zicht. Ik loop alsof ik over een luchtbed loop. De wereld gaat te snel voor mij. Concentratie is helemaal weg. Wordt er zeer onzeker van en wil constant bevestiging of dit niets ernstigs is. Ik heb ook een paar keer flikkeringen in mijn oog gehad. Wie herkent dit?

Sassie

Netteke65
Berichten van Netteke65
Onderwerpen van Netteke65
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Re: Wazig zien

Bericht door Netteke65 » vr 24 jul 2015 22:38

Hallo

Ik heb ook veel last van droge ogen. Ook heb ik moeite met scherpstellen en zie soms ook wazig. Lichtflitsen zie ik soms ook en soms een knipperende vlek in mijn rechteroog. Ik raak dan steeds helemaal in paniek. Ik menstrueer nog wel om de 4 weken, maar zeer kort en hevig. Ik ben al een paar keer bij de huisarts geweest, maar die zegt dat het oogmigraine is of een korte elektrische storing in mijn hersens. Daar word ik ook niet geruster van. :cry:

Netteke

Sassie1986
Berichten van Sassie1986
Onderwerpen van Sassie1986
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Bericht door Sassie1986 » vr 24 jul 2015 22:59

Hallo

Nee, dat snap ik, ik wordt daar ook niet rustiger van. Wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben.
Ik heb wel een periode van hevige stres, misschien zegt mijn lichaam wel STOP, nu is het genoeg. En heb ik door alle stres deze klachten.
Vader overleden na herseninfarct, ik voor de tweede keer borstkanker na 10 jaar, daarna moeder darmkanker , en nu is gisteren haar alvleesklier verwijderd omdat er veel cystes op zaten, ze is gelijk diabetes.
Ik vertel het even zo, maar alle onderzoeken en uitslagen geven enorme stres.
Ik heb vorig jaar chemokuren gehad en een operatie die 10 uur heeft geduurd, is ook niet bevorderlijk voor de concentratie. Dus zeg het maar..?. klachten door stres of toch overgang?

Sassie

Gretha50
Berichten van Gretha50
Onderwerpen van Gretha50
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Gretha50 » zo 10 jul 2016 18:53

Hallo

Ik heb soms het gevoel, of er een vliesje voor mijn ogen zit! :shock:

Gretha

Kaatje56
Berichten van Kaatje56
Onderwerpen van Kaatje56
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 57

Bericht door Kaatje56 » di 09 okt 2018 10:32

Hoi lotgenoten,

Wat een herkenning allemaal. Alhoewel er veel berichten al een paar jaar geleden zijn weergegeven, ben ik toch blij dat ik ze heb gelezen. Misschien zijn de klachten bij jullie intussen voorbij...dat hoop ik van harte voor iedereen, maar ik zit er nog middenin en maak me soms vreselijk zorgen, vooral over mijn ogen. droog inderdaad, maar ik zie ook flets/mistig als ik naar tv kijk. Net overbelichting. Heb wel een afspraak gemaakt bij de oogarts, maar een maand geleden zijn mijn ogen nog doorgemeten en was het goed. Toch laat het me niet los. Heb wel wat puntjes staar is me medegedeeld. Herkenbaar voor iemand?

Groetjes, Kaatje

Annabel71
Berichten van Annabel71
Onderwerpen van Annabel71
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 48

Bericht door Annabel71 » di 09 okt 2018 12:50

Hallo Kaatje,

Ik herken dit probleem ten dele. Hoewel ik niet echt last heb van droge ogen, heb ik wel het gevoel dat ik wazig zie. Vooral beeldschermen, en ook als het schemerig wordt. Soms steken in een oog. Ik ben hiervoor naar de opticien geweest, en alles is normaal gezien mijn leeftijd. Wel een brilletje gekregen voor het autorijden in het donker. Wordt alles toch net even scherper van, overdag heb ik de bril niet nodig. Wel een leesbrilletje soms, die liggen hier overal in huis. :D Ik maak me al zeker 4 jaar zorgen over alle rare klachten. Er komt soms een klacht bij, en dan gaat er weer iets weg...om maanden later weer de kop op te steken. Gek word ik er van! Heb je trouwens ook last van nek/schouderspieren? Ik denk dat dat bij mij wel invloed heeft op mijn ogen.

Groetjes Annabel.

Kaatje56
Berichten van Kaatje56
Onderwerpen van Kaatje56
Menopauzejaar: 2015
Leeftijd NU: 57

Bericht door Kaatje56 » do 11 okt 2018 10:03

Hoi Annabel,

Bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad ook last van mijn nek. Nu heb ik af en toe ook het idee dat ik draaierig word. Liep van de week met mijn man in de bouwmarkt en kreeg het warm, zere nek en ogen die niet scherp keken, ik zei tegen me man± ik ga vast naar buiten, want ik heb het idee dat ik duizelig wordt. Is later gewoon afgezakt en niks meer aan de hand. Ik denk dat het met de nek heeft uit te staan en het teveel focussen van mijn ogen om alles scherp te krijgen. Vooral in winkels en bouwmarkten ( kunstlicht) zie ik `raar` :roll: Maar goed....hopelijk gaat het een x over. jij ook succes met alle klachten, we zullen er even doorheen moeten :)

groetjes, Kaatje

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht