Pijn raar gevoel kruin bovenop hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 45

Pijn raar gevoel kruin bovenop hoofd

Bericht door Dorien73 » wo 25 feb 2015 10:13

Hallo,

Ik heb al vanaf eind december een raar soort hoofdpijn. Het is bovenop mijn hoofd bij mijn kruin. Een trekkend/drukkend gevoel. ik heb dit voorheen nooit gevoeld.
Heb ook wel last van gespannen nekspieren maar ben al tig keer bij fysio geweest maar het helpt niet. Ik word er erg onzeker van en haal me van alles in mijn hoofd.
Vooral omdat dit dus niet de enige klachten zijn. De spieren en gewrichten overal in mn lijf en de brok in de keel. Ik durf gewoon niet meer naar de dokter, bang dat ie het meteen op stress gooit. Niet alles is stress en overgang.

Herkent iemand die hoofdpijn bovenop t hoofd / kruin ?

Groetjes Dorien

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 53

Re: Pijn raar gevoel kruin bovenop hoofd

Bericht door Gaea » wo 25 feb 2015 10:43

Hallo Dorien,

Ik heb dat ook verscheidene malen gehad en de hoofdhuid op die plek was dan ook heel gevoelig, heb het destijds nagevraagd bij de acupuncturist wat dat nou zou kunnen zijn.
Het heeft te maken met hoge emotionele belasting en er is ook een naam voor:
Jueying-hoofdpijn.
Niet leuk om te horen want heeft dus wel met (emotionele) stress te maken maar eigenlijk niet zo gek want de overgang kan een hele emotionele rollercoaster zijn zoals de meesten van ons ervaren en dat heeft zijn weerslag of uit zich vaak in lichamelijke klachten.
Ik doe zelf op die momenten acupressuur (bij mezelf dus) en tegelijkertijd probeer ik wat meer rust te vinden wat soms ook inhoudt dat ik de confrontatie weer eens moet aangaan met mezelf of bepaalde mensen in mijn omgeving zodat die 'belasting' een stukje minder wordt.

Groetjes
Gaea

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » wo 25 feb 2015 11:01

Hoi Gaea,

Bedankt voor je reactie ! Klopt helemaal dat daar de hoofdhuid ook erg gevoelig is !! Ik vind de pijn ook een apart gevoel en tis moeilijk te omschrijven ook hoe het voelt. Masseer jij op die momenten dus jouw kruin ?
Ik ben momenteel erg met mezelf bezig, om beter voor mezelf te zorgen, rust te nemen.
Hopelijk dat deze klacht dus snel minder wordt.

Groetjes Dorien

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » wo 25 feb 2015 12:27

Hallo Dorien,

Moeilijk precies uit te leggen hoe ik acupressuur zelf uitvoer, een filmpje op yooutube maakte het duidelijk.

Het geeft mij in ieder geval verlichting in combinatie met de stressfactoren voor zover mogelijk te minderen maar ook dat geeft soms stress ;) ...we zijn nu eenmaal stressgevoeliger in deze periode en het is jammer genoeg ook altijd niet mogelijk om alle stressfactoren te omzeilen, ik probeer er beter mee om te gaan en dat gaat met vallen en opstaan :(
De kolom hiernaast: 'Wat kun je zelf doen' helpt me ook, door de ademhalingsoefeningen wordt ik rustiger en dat helpt me dingen beter te overzien.

Groetjes
Gaea

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » wo 25 feb 2015 19:13

Hallo,

Wat een duidelijk filmpje voor het "hoofd" filmpje
Ik heb morgen weer een afspraak bij de fysiotherapeut. Ikhoop dat het wat verlichting biedt. Volgende week een afspraak bij de voetreflex massage voor de nodige ontspanning en het loslaten van emotionele ballast.

Heb vanmiddag verder enorne last gehad van nekpijn door naar mn kaak en hoofdpijn en die spieren hechting bij de schedelrand. Ik was gewoon misselijk van de pijn.
Ben benieuwd of andere vrouwen ook die pijn op t hoofd of kruin herkennen.
De pijn zit tussen mn kruin en bovenop t hoofd dus tussen voorhoofd en kruin.
Geeft ook steken aan de zijkant van mn hoofd.

Groetjes Dorien

Loutje
Berichten van Loutje
Onderwerpen van Loutje
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Loutje » do 26 feb 2015 14:13

Hoi Dorien en Gaea,

Dank voor het boeiende filmpje, heel duidelijk uitgelegd. Want Dorien, de klacht die jij beschrijft heb ik momenteel dagelijks. En het heeft bij mij inderdaad te maken met heel veel emotionele ballast in combinatie met de schommelende hormonen. Die simpele massagetechniek uitgelegd in het filmpje van jou Gaea, geeft inderdaad verlichting. De moeite waard van het proberen Dorien. We zijn ook hierin niet de enigen.
Dank jullie voor het advies en jullie ook sterkte in deze periode.

Groetjes,
Loutje.

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » do 26 feb 2015 23:35

Hoi Loutje,

Ook jij bedankt voor je reactie! Niet fijn dat jij het ook hebt maar ik ben blij met de herkenning. Ik heb het nu dus net als jij ook dagelijks. Voor mij was t gewoon weer een hele nieuwe klacht. Ik heb de filmpjes ook bekeken en toegepast. Het is een bekende techniek bij voetreflex waar ik eens in de paar maanden heenga. Ms zou ik dat nu vaker moeten doen. Ik kan de laatste maanden moeilijk huilen en als ik voetreflex heb gehad, komt er veel emotie los.
Lijkt soms wel of ik stress van zoveel jaar overgang vast gehouden heb.
Ms dat dat t met dat hoofd wil zeggen bij mij, dat het er nu uit wil. Dat ik te lang in mijn hoofd hebben zitten malen en meer naar mijn gevoel hadden moeten luisteren.

Sterkte ook voor jou.
Groetjes Dorien

Juffie
Berichten van Juffie
Onderwerpen van Juffie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Bericht door Juffie » vr 27 feb 2015 18:17

Hallo,

Ik heb hier de laatste tijd ook last van. Het is net alsof er aan mijn kruin wordt getrokken en geduwd.
Een vervelend gevoel. Vooral als ik in bed lig heb ik er last van. Elke ochtend word ik wakker met een enorme druk op mijn hoofd.
Ik kan dan wel opstaan, want slapen en ontspannen lukt dan niet meer.
Dit geeft mij een beangstigend gevoel.
Bang dat er een ader zal knappen o.i.d.

Wie herkent dit ook?

Juffie

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » vr 27 feb 2015 22:35

Hoi juffie,

Ja zo zou ik het ook kunnen omschrijven alsof er aan mijn kruin of bovenop mn hoofd wordt getrokken. Heb dat overdag maar als ik in bed lig kan ik opeens een duizeling krijgen. Heel eng. En die druk herken ik ook :-(daar is hier op t forum veel over te vinden in de zoek functie. Typ in druk op hoofd en er komt veel uit.

Groetjes Dorien

Juffie
Berichten van Juffie
Onderwerpen van Juffie
Menopauzejaar:

Bericht door Juffie » za 28 feb 2015 09:21

Hoi Dorien,

Daarna begint ook vaak de hoofdpijn. Het brandt en ik voel bewegingen door mijn hoofd.

Mijn schedel voelt gewoon te klein!

Herken je dit?

Groetjes juffie

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » za 28 feb 2015 10:10

Hoi juffie,

Die branderigheid had ik afgelopen week ook. Verder ervaar ik het zoals Loutje en Gaea schreven.
Iedereen verwoord het op een andere manier. Dat vind ik zelf altijd het moeilijke omdat je dan onzeker blijft of er wel hetzelfde mee bedoeld wordt.

Een hele tijd heb ik goed kunnen relativeren maar afgelopen week is heel stressvol geweest en dan merk ik dat ik weer ga piekeren over wat ik voel. Maak me er nu ook wel weer wat ongerust over, de brok in de keel heb ik bv nu al vanaf oktober. Het komt en het gaat maar dat is met alle dingen die ik voel (en bij andere vrouwen ook hier op t forum).

Groetjes Dorien

Juffie
Berichten van Juffie
Onderwerpen van Juffie
Menopauzejaar:

Bericht door Juffie » za 28 feb 2015 11:15

Hoe meer ik pieker, hoe erger het wordt!

Juffie

Gaea
Berichten van Gaea
Onderwerpen van Gaea
Menopauzejaar:

Bericht door Gaea » za 28 feb 2015 13:44

Juffie schreef:
za 28 feb 2015 11:15
Hoe meer ik pieker, hoe erger het wordt!
Hallo Juffie

Inderdaad, piekeren=stress en stress verergert het.
In tijden van relatieve rust heb ik er dan ook weinig tot geen last van maar dat geldt ook voor de brok in de keel, eigenlijk zijn het hele duidelijke signalen van (emotionele) overbelasting maar niemand staat erbij stil dat het zulke klachten kan veroorzaken en wordt er meestal gezocht in de richting van aandoeningen/ziektes.

groetjes
Gaea

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht