Bij rechtstaan drukkend gevoel in hoofd

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee
Menopauzejaar: Baarmoeder verwijderd
Leeftijd NU: 64

Bij rechtstaan drukkend gevoel in hoofd

Bericht door Lilyfee » di 07 okt 2014 10:01

Hallo iedereen,

graag had ik geweten of er lotgenoten zijn met hetzelfde probleem als ik. Als ik een tijdje neerzit en dan recht sta, heb ik een drukkend, vervelend gevoel in mijn hoofd, ik hoor dan een soort geruis op het ritme van mijn hart, ook is de druk op mijn oren onaangenaam voelbaar. Ik heb dat al een paar jaar, maar het schijnt erger te worden.
Ik heb mijn huisarts al gesproken over mijn probleem maar zij zegt dat het waarschijnlijk een bloeddrukdaling is als ik recht sta, zij heeft mij de raad gegeven om eerst wat met mijn benen te bewegen en dan pas rustig op te staan.
Toch blijf ik piekeren of het soms niks ernstigs kan zijn, ik heb voorgesteld om een scan te laten maken, maar daar reageert mijn huisarts niet op.
Zijn er lotgenoten die dezelfde klacht hebben, dan hoor ik dat graag, ik voel mij zo alleen en onbegrepen.

Cath

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Re: bij rechtstaan drukkend gevoel in hoofd

Bericht door Wiske » di 07 okt 2014 12:24

Hoy Cath,

Dat geruis in mijn oren op het ritme van m'n hartslag heb ik ook.
Soms in heel mijn hoofd
Weet niet wat het is. Vergeet het ook telkens te melden bij de arts.
Een beetje uit angst.
Het heeft precies ook te maken met spanning in nek en schouders.

Heb het niet altijd. Kan ook wel van de bloeddruk. Schommel op de rand van net wel, net niet te hoge bloeddruk. Neem er ook geen medicatie voor.

Vervelend voor jou maar ben wel blij dat nog iemand dit ervaart.

groetjes
Wiske

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee

Re: Bij rechtstaan drukkend gevoel in hoofd

Bericht door Lilyfee » di 07 okt 2014 15:24

Hallo

Het geeft mij ook wat moed dat er nog iemand is die dit heeft (sorry hoor !!), ben er al de ganse morgen mee bezig. Ik ben nu op mijn werk, zit de ganse dag aan de PC en af en toe recht springen voor het een of ander en dan is dat rare drukkende, gonzende, suizende gevoel in mijn oren en hoofd daar weer. Het duurt niet lang, amper een minuut of minder maar het blijft eng.
Ik heb het alleen als ik plots recht sta en als ik mijn hoofd naar achteren buig, zoals bij het ramen poetsen, net of mijn bloed kan ergens niet goed doorstromen. Door mijn ongebreidelde fantasie heb ik al verschillende rampscenario's door gesparteld, ik probeer er niet op gefocust te raken maar dat is toch zo moeilijk.
Bedankt hoor Wiske voor jouw reactie, ik hoop dat je vlug verbetering mag hebben.

Cath

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max
Menopauzejaar: 2014
Leeftijd NU: 53

Bericht door Max » di 07 okt 2014 15:46

Hallo Cath,

Volgens mij heb ik hetzelfde gevoel als wat jullie omschrijven sinds een paar weken.
Ik zet het hier ook even neer voor de herkenning.
Ook meestal als ik opsta.
Het lijkt vanuit mijn nek te komen en stuwt dan omhoog naar mijn hoofd, gelijk de hartslag en zakt dan ook snel weer af.
Ook als ik door mijn knieën zak en weer opsta hetzelfde gevoel.

Ik heb dit laatst even opgezocht hier en heb een aantal dames gevonden met hetzelfde gevoel.
Er staan een aantal dingen tussen die het weergeven.

search.php?keywords=stuwing+hoofd&terms ... mit=Zoeken

Hoop dat je er iets in herkent.

Groet Max.

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee

Bericht door Lilyfee » di 07 okt 2014 16:26

Max,

Hartelijk bedankt voor de reactie,ik heb een berichtje geplaatst op een door jouw aangehaalde topic, ik hoop dat er nog vrouwen reageren.
Dat rare gevoel komt idd. vanuit mijn nek, misschien dat een osteopaat kan helpen, ik vraag het mijn huisdokter even.

Cath

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » di 07 okt 2014 21:23

Cath nog even dit.

Ik merkte vanavond dat die stuwing, zo noem ik het maar even, vooraf komt van een dikke opvlieger.
Wilde je dit nog even laten weten.

Groet Max.

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske

Bericht door Wiske » wo 08 okt 2014 08:15

Hoy dames,

Bij mij heeft het niks met opvliegers te maken.
Het is begonnen met een soort suizen of gonzen in mijn hoofd als ik dat op een bepaalde manier hield.
Ook in het begin erger als ik plots opstond of de trap beklommen
Nu meestal in rust in de zetel of in bed een zwaar gonzen op hartritme zo toch zeker een volle minuut.
Heb de indruk wanneer ik me meer ontspan dat het verdwijnt. Raar

Groet, Wiske

Flurry
Berichten van Flurry
Onderwerpen van Flurry
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Flurry » wo 08 okt 2014 09:42

Hoi Dames,

ik bedacht me dat ik al 2 w eken een zwaar hoofd had en dan 's avonds nog eens super vermoeide ogen.

Toch apart dat ik daar niet eerder op heb gelet. Ik heb nog een redelijk regelmatige ongesteldheid en nog geen opvliegers dus.

Ben benieuwd hoe lang dit aanhoudt.

Sterkte ook jullie dames!

Groet, Angelique

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee

Bericht door Lilyfee » wo 08 okt 2014 19:23

Hallo dames,

Bij mij gaat het ook niet vooraf een opvlieger maar wel als ik van zitten recht sta of mijn hoofd achterover hou.
Wiske ik denk dat wij beiden ongeveer hetzelfde voelen, ik vind het een ellendig gevoel, maak me er steeds druk om. Als ik traag opsta voel ik het wel minder.
Max voorafgaand aan een opvlieger heb ik soms een raar leeg gevoel maar dat ben ik inmiddels gewoon en ik troost mezelf dat ik dat hier al regelmatig gelezen heb.
Dat rare gonzende, drukkende gevoel heb ik hier nog niet zo heel veel gezien.
We zullen het er maar mee moeten doen en hopen dat het eens over gaat, in ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik blijf hier lezen want dit forum is goud waard.

groet !
Cath

Max
Berichten van Max
Onderwerpen van Max

Bericht door Max » wo 08 okt 2014 20:10

Hallo dames,

Even iets rechtzetten.
Ik zei voorafgaand aan een opvlieger maar bedoelde ook voorafgaand aan een opvlieger en mijn reactie daarboven staat bij het opstaan en vanuit gebukt opstaan.
Was het woordje OOK vergeten:)

Groet Max.

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee

Bericht door Lilyfee » do 09 okt 2014 10:20

Hallo

Dan is dat hetzelfde gevoel dat ik ook heb Max, maar voorafgaand aan een opvlieger heb ik dat niet, eerder een weeig gevoel die uit mijn onderbuik naar boven gaat naar mijn hartstreek.
Hoe dan ook al die klachten maken het voor mij niet makkelijk op. Hier schrijven helpt me wel, bedankt voor de reactie.
Vanmorgen was weer zo'n morgen dat ik van zodra ik mijn ogen open doe weet dat het niet mijn dagje zal worden, de ene dag is de andere niet, ik heb gelukkig ook al dagen dat ik me goed voel, een jaar geleden was elke dag een strijd.
Hopelijk is dat bij jullie ook zo meisjes !!!!
Ik wens jullie een klachtenvrije dag vandaag !!

Cath

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske

Bericht door Wiske » di 14 okt 2014 13:28

Hallo dames,

Net terug van bij de huisarts. Bloeddruk 18/11!!!
Dus terug aan de bloeddrukverlagers en bètablokkers, zou ook de hartslag regelen. En het geroffel tegen gaan.

Vandaar dagelijks het zware hoofd e.d.
Ik ben een beetje ongerust. Mijn vader stierf op de leeftijd die ik nu heb aan een hersenbloeding.
Bloeddrukmetertje meegenomen uit apotheek.
In rust thuis moet bloeddruk zakken naar ongeveer 12/8 volgens arts.

Ook nog drie tubes bloed laten nemen voor van mijn hypochondrie een tijdje vanaf te geraken. (op al het mogelijke laten testen).
Ben benieuwd. Vandaag maar rustig aan doen.

groetjes
Wiske

Lilyfee
Berichten van Lilyfee
Onderwerpen van Lilyfee

Bericht door Lilyfee » di 14 okt 2014 15:13

Oei Wiske,

dat gonzen heeft bij jou dus te maken met een hoge bloeddruk.
Mijn dokter sprak van een lage bloeddruk. Als ik mijn bloeddruk bij de dokter laat meten dan heb ik die ook hoger dan als ik thuis ben. Bij mij kan mijn bloeddruk heel erg schommelen, soms heel laag, soms hoog en daar is volgens de huisarts heel weinig aan te doen.
Ik begrijp dat je bang bent omdat je vader aan betrekkelijk jonge leeftijd een hersenbloeding heeft gehad, dat is ook mijn grote vrees als ik zo'n druk in mijn hoofd heb.

Goed dat je je bloed laat nazien, zo zal je wat geruster zijn en dat heeft dan ook weer een goede invloed op je bloeddruk
Bedankt om ons dat te laten weten.

Groet Cath

Wiske
Berichten van Wiske
Onderwerpen van Wiske

Bericht door Wiske » wo 15 okt 2014 09:17

Hallo Cath,

Medicatie slaat aan heb ik de indruk.
Ik ben ook veel rustiger.
Was zo gejaagd en alle dagen een zwaar hoofd.

Ook bij mij lijkt de bloeddruk sterk te schommelen.
Vandaar een bloeddrukmeter in huis gehaald om op redelijk vaste tijdstippen zelf te meten en de schommelingen in het oog te houden.

Hoge bloeddruk waarschijnlijk omdat ik mij in de periode van mijn overgang zo verschrikkelijk druk lijk te maken in alles en nog wat.
Zelfs de pietluttigste dingen zoals niet op tijd de vuilzak buiten jagen mij innerlijk al helemaal op. Heel vervelend.

Voor jullie allemaal een fijne dag
Wiske

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht