Pijn en druk in voorhoofd / Pijnlijk gezicht

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 58

Pijn en druk in voorhoofd / Pijnlijk gezicht

Bericht door Jamilla » do 21 okt 2010 11:30

Dag dames,

Hebben jullie dit ook weleens? Soms ben ik niet lekker, voel me hangerig en krijg dan daarbij droge ogen en een vermoeid hoofd. Ook ben ik dan lichtgevoelig.

Je ziet dat dan ook aan me. Ik krijg een frons omdat ik moeite heb met kijken en kan me niet goed meer naar buiten richten.

Lees graag van jullie.

Groetjes, Jamilla.

Charamber
Berichten van Charamber
Onderwerpen van Charamber
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 55

Re: Pijn en druk in voorhoofd / Pijnlijk gezicht

Bericht door Charamber » za 23 okt 2010 14:26

Hoi Jamilla,

Ik herken het ook hoor, mede daarom kon ik vanaf vorig jaar mijn lenzen niet meer in en moest weer een bril gaan dragen. Omdat ik zelf heel onzeker werd van mijn bril heb ik gisteren kunstlenzen laten plaatsen en hopelijk gaat het nu wat beter dus.

groetzels van Willemien

Cathryn
Berichten van Cathryn
Onderwerpen van Cathryn
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 62

Bericht door Cathryn » vr 12 nov 2010 21:32

Hallo

Ik heb sinds een jaar of 3 ook droge ogen en ook ik kon m'n lenzen niet meer velen. Ik heb nooit het verband gelegd met de overgang. Ook de oogarts heeft geen enkele hint in die richting gegeven. Het rare is dat ik alleen van veel oudere mensen (70+) wel eens hoor dat ze last hebben van droge ogen en dat zij dan weer vinden dat het bij mij zo vroeg begonnen is. Kletskoek dus. Helemaal niet vroeg, maar heel normaal.

Mijn hoofd is overigens altijd vermoeid, alsof er een pak watten in zit.. Ik vraag me wel eens af hoe lang ik moet slapen om uitgerust wakker te worden......

Groet
Cathryn

Nicole
Berichten van Nicole
Onderwerpen van Nicole
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 54

Bericht door Nicole » zo 14 nov 2010 22:10

Hoi,

Ik herken het ook. Droge ogen, branderig, geen licht kunnen verdragen, slechter zien. Bij mij is er helaas een allergie vastgesteld voor geurstoffen, chemicalien en metalen, waardoor ik oogklachten krijg. Als ik alles vermijd waar ik allergisch voor ben, voelen mijn ogen beter, maar helemaal goed nog niet.

Ik denk dus dat mijn allergieën mede konden ontstaan omdat mijn ogen droger werden en daardoor sneller geïrriteerd konden raken door make up e.d. Make up kan ik nu helemaal niet meer verdragen, mijn ogen raken dan zo geïrriteerd dat ik slecht ga zien! Terwijl ik mij een paar maanden geleden nog helemaal kon opmaken zonder problemen.

Groetjes, Nicole.

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » di 18 jan 2011 22:12

Hoi vrouwen,

Hebben jullie ook weleens zo'n samengeknepen voorhoofd? Voelt niet fijn. Ook mijn ogen doen mee.

Groetjes, Jamilla.

Cornelie
Berichten van Cornelie
Onderwerpen van Cornelie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 59

Bericht door Cornelie » wo 19 jan 2011 09:58

Hoi Jamilla,

Ik heb wel regelmatig last van het gevoel of ik een band om mijn hoofd heb. Een drukkend gevoel en daarbij heb ik dan vaak heel lichtgevoelige ogen die ook echt zeer kunnen doen.
Ik weet niet of dit is wat jij bedoeld?

Groetjes, Cornelie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 19 jan 2011 10:04

Hoi Cornelie,

Dankjewel voor je reactie.

Het begint bij mij in het midden van mijn voorhoofd en breidt zich uit naar de zijkanten maar vooral dus het midden van mijn voorhoofd. Ik ga ook nors kijken, krijg een denkrimpel en kan, net als jij, niet goed meer kijken. Ben ook lichtgevoelig hierbij.

Dus zeker ook wel herkenbaar!

Groetjes, Jamilla.

Wilhelmina1961
Berichten van Wilhelmina1961
Onderwerpen van Wilhelmina1961
Menopauzejaar:

Bericht door Wilhelmina1961 » wo 19 jan 2011 17:02

Hallo dames,

Wat ben ik blij met jullie berichtjes, ik heb namelijk al meer dan 5 jaar last van mijn hoofd, het brand, tintelt, trek samen :evil: :evil: Ik ben al dor de mri-scan geweest dacht aan een tumor, ik heb het aan de voorkant van mijn hoofd. s`Nachts vaak wakker omdat mijn hoofd dan brand, samentrekt, slaap met een slaap middel. Maar de klachten worden maar niet minder, wordt er vaak moedeloos van, maar ik ben blij dat er meerdere vrouwen zijn met dezelfde klachten

groetjes Willeke

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 04 mei 2011 19:01

Hoi vrouwen,

Even een vraag over een klacht die ik even apart uit wil lichten.

Ik heb nu opvliegers, ben moe en waar ik vragen over heb is; ik heb nu ook zo'n moeite met kijken. Mijn hoofd is ook wat vreemd maar ik heb dus moeite met mijn ogen. Alsof ze moe zijn en naar elkaar toe geknepen worden (of zoiets). Ze zijn niet droog. Dat is niet wat ik bedoel. Ik ben wel lichtgevoelig en heb een frons.

Herkent iemand dit? Lees graag jullie reacties.

Groetjes, Jamilla.

Greta51
Berichten van Greta51
Onderwerpen van Greta51
Menopauzejaar: 2005
Leeftijd NU: 62

Bericht door Greta51 » wo 04 mei 2011 22:55

Hoi Jamilla,

Ja dat herken ik! Als ik me goed voel heb ik daar geen last van maar als de klachten heftig aanwezig zijn heb ik ook een raar gevoel in mijn hoofd en is het kijken ook vreemd. Net alsof je een bril nodig hebt of alsof je door een bril met te sterke glazen kijkt. Ben jij er dan ook duizelig bij en licht in het hoofd?

Groet
Greta.

Sosolala
Berichten van Sosolala
Onderwerpen van Sosolala
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 60

Bericht door Sosolala » zo 08 mei 2011 11:06

Hallo,

ik heb ook dat gedoe met mijn ogen. Heb een bril en heb mijn ogen al weer laten checken en mijn bril ook omdat ik in eerste instantie dacht dat het daaraan lag. Heb dagen dat ik echt het gevoel heb dat mijn ogen veel slechter zijn geworden. Helemaal met t.v.kijken en lezen.
en ook - wat ik hier ook al heb gelezen - vreemde hoofdpijnen, alsof ik een blauwe plek van binnen heb. Pijnstillers helpen daar niet tegen.

Zoals hier geldt ook dat mijn dokter niets kan vinden en er dus ook niets mee doet.

Linda

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 11 mei 2011 15:36

Hoi Linda en anderen,

Die vreemde hoofdpijn heb ik ook in combinatie met de lichtgevoeligheid van mijn ogen.

Het zou best kunnen dat die hoofdpijn een vorm van migraine is, die ik heb. Watten in mijn hoofd, lees ik hier ook veel. Zo voelt het ook wel. De hoofdpijn trekt van uit mijn ogen en voorhoofd ook wat naar mijn nek.

Vandaag heb ik weer zo'n hoofdpijn en rare kijkdag. Ik voel me ook emotioneel nogal wankel en kan weinig hebben. Gelukkig (hoe raar het ook mag klinken..) komen deze verschijnselen tegelijk. Want anders zou ik soms denken dat ik een ziekte onder de leden zou hebben.

Sterkte voor iedereen weer.

Groetjes, Jamilla.

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » wo 29 jun 2011 20:10

Hallo dames,

Ik dacht het zal toch niet waar zijn? Weer een nieuwe klacht erbij?
En ja hoor.......dat wat jij omschrijft, Jamilla, heb ik sinds een paar dagen.
Ineens een vreemd soort lichte druk voelen achter mijn voorhoofd (midden)...en vandaag daarbij tegelijk een druk in mijn neus..dit is overigens niet pijnlijk maar een hele vervelende sensatie.
Ik werd er akelig door en durfde niet verder te fietsen.

Dit triggert bij mij weer meteen een soort paniekaanval. Ik kende dit nog niet en ik baal zo verschrikkelijk.
Wat is dit nu weer?

Ik ben blij dat dit forum bestaat want het stelt me toch weer enigszins gerust maar oh wat heb ik er allemaal schoon genoeg van!

Hopelijk heb jij overigens geen last meer Jamilla?

Groetjes
Marie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 29 jun 2011 21:54

Hoi,

Fijn, de reacties van herkenning te lezen! Wat is dat toch een opluchting.

Ja, ik heb er af en toe nog steeds last van. Ook gisteren en vandaag weer. Voel me gewoon niet zo lekker erbij. Hoofd, beetje rare keel en pijn mijn gezicht ook. Brak gevoel in mijn hoofd.

Ik hoop dat het weer snel over is. Maak me soms best zorgen. Wie zegt dat dit overgang is? Voel me soms echt een paar dagen niet lekker. Brak lijf en zo.

Sterkte!

Groetjes, Jamilla.

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 29 jun 2011 21:56

Hoi dames,

Tesamen met wat hoofdpijnklachten kan ik soms ook wat pijn in mijn gezicht hebben. Alsof er een verkoudheid aankomt in lichte vorm maar niet doorzet. Gewoon niet lekker in je hoofd en gezicht.

Herkennen jullie dit?

Groetjes, Jamilla.

Marie
Berichten van Marie
Onderwerpen van Marie
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 56

Bericht door Marie » vr 01 jul 2011 18:59

Hoi Jamilla,

Nee dat laatste dat herken ik niet...wel die druk waar we het over gehad hebben.
Wat een vreemde reacties moet ons lichaam toch verduren vind je niet?

Overigens kreeg ik vandaag toch zo'n akelige aanval.........plots tijdens het strijken ineens weer zo'n raar gevoel in mijn hoofd....alsof alles even met een klap stil wordt gelegd in mijn hersenpan ......(ik kan het niet omschrijven!)
Daardoor raakte ik in paniek, door dat gevoel.....ik wilde alleen nog maar liggen........ook tijdens het liggen deed dat hoofd ""vreemd"". Dit herken ik pas sinds een week..dit nare gevoel?
En als klap op de vuurpijl gigantisch hartbonzen zo een minuut of 5 achter elkaar.

Ik word het alleen maar angstiger hierdoor maar hoop echt dat het een reactie op de laatste weken stress is ???
Dit is toch niet een typisch overgangsverschijnsel???

Groet
Marie

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » ma 04 jul 2011 17:37

Hoi,

Veel van deze klachten zijn bij mij gekoppeld aan een opvlieger. Vaak krijg ik dit soort bevliegingen tegelijk van even niet ok zijn. Vandaag werd ik voor het eerst misselijk tijdens een opvlieger.

Ik vind het soms ook beangstigend.

's Nachts word ik vaak wakker met een gevoel dat ik geestelijk en lichamelijk helemaal wegzak. Je kunt me dan echt bij elkaar vegen. Net alsof ik instort, ook al lig ik in bed. Overdag gaat het dan wel weer wat.

Echt naar, veel van deze klachten.

Sterkte! Groetjes, Jamilla.

Miep
Berichten van Miep
Onderwerpen van Miep
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 57

Bericht door Miep » ma 04 jul 2011 21:46

Hallo,

Een zwaar gevoel in mijn voorhoofd herken ik wel een gevoel alsof je huid heel veel weegt, en dat het te zwaar wordt en gaat zakken..........zo voelt het.
Ik krijg ook rimpels horizontaal op mijn voorhoofd en tussen de wenkbrouwen.......
soms zijn mijn oogleden ook zo zwaar en mijn ogen zo moe.
Niet altijd heb ik hier last van alles komt met vlagen..........
Nu lekker weer naar bed........vroeg gaan slapen doet me altijd goed............heb ik het idee.

Voor jullie allemaal ook een fijne nacht........en veel en lang slapen........

Miep

Sylvia124
Berichten van Sylvia124
Onderwerpen van Sylvia124
Menopauzejaar: 2012
Leeftijd NU: 57

Bericht door Sylvia124 » zo 24 jul 2011 19:22

Hallo Lotgenoten,

Heb nu zelf twee dagen aan de rechterkant van mijn gezicht boven mijn oog en trekt zo aan de zijkant van mijn wang zo,n slaap/tintelend gevoel niet prettig herkennen jullie dit

Groet Sylvia

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » do 28 jul 2011 09:55

Hoi,

Even aan jou, Miep; ik herken precies wat je schrijft. Zo'n frons-voorhoofd en ogen die niet echt willen. Ook ben ik lichtgevoelig dan. Vaak tegelijk met wat opvliegers en niet lekker zijn.

Ik heb al een maand bijna geen klachten. Af en toe even wat warmtegolfjes maar verder voel ik me wel goed. Ik nam regelmatig een pijnstiller om de dag door te komen maar dat is al even geleden... Dat het nog lang moge blijven duren... :roll: Het leven is weer even wat fijner.

Sterkte beste vrouwen, want wat wordt dit af en toe toch onderschat door de wereld om ons heen.

Groetjes, Jamilla.

Carin
Berichten van Carin
Onderwerpen van Carin
Menopauzejaar:

Bericht door Carin » do 11 aug 2011 09:17

Hoi Dames

Ik ben vaak niet lekker in me hoofd heb nu ook al dagen pijn in me hoofd wat vaak met duizelingen gepaard gaat. En het is net of ik een flinke kou in mijn hoofd heb zitten me kaken doen zeer me keel en me oor word er zo onzeker of ik een flinke verkoudheid of griep krijg
En dan nog te zwijgen over de spierpijnen en het niet kunnen slapen lijk wel of me thermostaat knop alleen maar op hoog staat.

Ik was het zo zat allemaal ook nog is omdat ik aften in me mond kreeg is dat herkenbaar ook bij jullie? Ben ook bij de huisarts geweest hij luistert wel maar hij zegt ook weet niet of dit allemaal bij de overgang hoort. Lekker duidelijk allemaal en wat tot gevolg geef weer de zoveelste huilbui.

En dan lees ik hier dingen en dan denk ik zie je nou wel ben niet de enigste die hier mee kampt al blijft het wel vervelend maar herkenning is wel heel fijn dan ben ik weer wat gerust gesteld.

gr Carin

Patricial
Berichten van Patricial
Onderwerpen van Patricial
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 51

Bericht door Patricial » di 16 aug 2011 17:03

Hallo

Heel herkenbaar, ik heb ook in het midden van mijn voorhoofd zo een drukkend gevoel, niet echt hoofdpijn.
Het gaat ook niet over met pijnstillers.
Ik had altijd wel last van hoofdpijn, maar nu heb ik het gevoel elke dag.

Patricia

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 24 aug 2011 09:57

Hoi,

Fijn, de reacties te lezen van jullie en dat dit wordt herkend.
Eigenlijk heel duidelijk, zoals ik hier lees.
Dit drukkende weer helpt waarschijnlijk ook niet echt bij hoofdpijn en opvliegers.
Ik heb het gevoel dat ik in een waterbed lig 's nachts... ;)

Groetjes van Jamilla.

Leentje
Berichten van Leentje
Onderwerpen van Leentje
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd NU: 60

Bericht door Leentje » wo 24 aug 2011 13:38

Halo Jamilla en andere dames

Heb ook lang last gehad van hoofdpijn ( is wel al enkele jaren geleden ).( het was denk ik meer een spanningshoofdpijn )
Heb ook dat gevoel gekend dat ik in bed wegglijd...volgens de osteopaat kan dit liggen aan mijn nek (vernauwing ).
Ook nu heb ik deze ervaring nog regelmatig, niet alleen in bed maar ook als ik gewoon zit of sta bij bepaalde houdingen.
Ja, de overgang is iets raar. Ik spreek echt uit ervaring... maar het betert en dat geeft hopelijk wat hoop aan al de dames die het nu niet zien zitten !
Momenteel heb ik enkel nog last van opvliegers, met periodes veel maar af en toe al wat minder.
En soms kan ik moeilijk inslapen ( lig dan uren te woelen)
Even vermelden dat in nu in oktober 3 jaar hormonenvrij ben. Heb een 10-tal jaren pillen genomen. Ben nu 52 j.
Het beste !!!

Leentje

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » ma 05 sep 2011 15:08

Hoi,

Fijn, dat jullie dit zo herkennen. Het maakt toch minder onzeker.

Soms heb ik het helemaal niet makkelijk met al deze verschijnselen. Waarschijnlijk ook door een stuk onbegrip van de omgeving. Ik moet telkens uitleggen, er aandacht mee vragen dat ik niet alles meer kan nu. Ik voel me daar slecht bij. Krijg ook een negatief zelfbeeld. Daardoor heb het gevoel dat ik het eigenlijk weg moet moffelen wat ik voel. En dat eist zijn tol.

Sterkte met jullie hoofden!

Een hartelijke groet, Jamilla.

Jamilla
Berichten van Jamilla
Onderwerpen van Jamilla
Menopauzejaar:

Bericht door Jamilla » wo 20 mar 2013 21:09

Hoi vrouwen,

Misschien een tip voor vrouwen wie regelmatig aan migraine lijden en toch af en toe achter een beeldscherm moeten zitten.

Dit is wat mij wel wat helpt: ik heb een leesbril +1 of + 1.5, dit maakt eigenlijk niet uit als het maar je eigen scherpte is. Deze leesbrilletjes kun je nu ook met geteinte glazen krijgen. Bij een zeer goedkoop 'van alles wat' warenhuis (het begint met een A en het eindigt op ction :-)

Het maakt de 'klap in je gezicht' minder door de minder heftige reactie op je ogen en dus een stuk fijner en prettiger om toch even wat te kunnen computeren. Vooral als je in de nacht ineens iets wil opzoeken. Of als je heel veel last hebt van fel licht.

Het is een pleister op een wond maar wie weet heeft iemand hier ook wat aan. Je kunt ook het beeldscherm minder fel zetten maar ik merk dat ik dit fijner vind.

Verder veel water drinken. Weinig zout, geen wijn, geen koffie en niet teveel echte thee.

Groetjes, Jamilla.

Assepas
Berichten van Assepas
Onderwerpen van Assepas
Menopauzejaar:
Leeftijd NU: 43

Bericht door Assepas » do 26 nov 2015 10:57

Hoi Allemaal,

Ik heb de laatste maanden ook vaak een naar gevoel in mijn gezicht. Veel hoofdpijn wat vaak doorzet tot migraine, maar ook een soort tinteling in mijn gezicht. Alsof mijn wangen licht onder stroom staan. Moeilijk uit te leggen is dit maar het lijkt alsof ik mijn kaken heel lang
heb aangespannen en dan weer los laat. Herkent iemand dit.

groet Astrid

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht