Pijn/last van klieren in hals

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73
Menopauzejaar: 2009
Leeftijd: 45

Pijn/last van klieren in hals

Bericht door Dorien73 » za 16 okt 2010 23:05

Hallo allemaal,

Ik ben nu al weer 4 jaar in de overgang maar ik ben momenteel weer erg onzeker :roll: Ik kom wat ik nu voel niet tegen op het forum en de angst slaat meteen weer toe. Dan ga ik zoeken op internet en ik kom vreselijke dingen tegen.
Met tussenpozen heb ik last van mijn hals aan de rechterkant. Het gevoel is moeilijk te omschrijven, waar mijn klieren zitten voelt het pijnlijk aan. Mijn klieren zijn niet opgezet, dat is het rare ervan maar de hele kant voelt gewoon dikker aan dan de andere kant van mijn hals. Herkent iemand dit of zou ik beter naar de dokter kunnen gaan. Ik wil niet zo'n zeur zijn waarvan de dokter denkt: daar heb je haar weer :S !

groetjes Dorien

Woppie
Berichten van Woppie
Onderwerpen van Woppie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 62

Re: Pijn/last van klieren in hals

Bericht door Woppie » zo 24 okt 2010 08:49

Hallo Dorien,

Heb hier ook een poos last van gehad, en altijd aan de linker kant. Altijd het gevoel dat er iets met mijn klieren aan de hand was. En het werd allen maar erger, kaak begon ook pijn te doen.
Het werd zo erg dat ik al aan een bezoek aan de huisarts zat te denken.
En zo plots als het is gekomen zo plots was het ook weer weg.
En iedere maand zijn er wel weer nieuwe klachten, zal het maar gewoon moeten ondergaan.
Sterkte er mee.

Woppie

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi
Leeftijd: 56

Bericht door Desi » zo 24 okt 2010 10:33

Hallo Dorien,

Ik heb het al een poosje aan de linkerkant. Ik twijfel steeds of het de spieren zijn of klieren of aderen (en daar word ik natuurlijk onzeker en angstig van). Het trekt door tot achter mijn oor en varieert van heel heftig tot zeurend aanwezig en soms is het inderdaad ook weg (soms voelt de hele kant ook "dovig" aan, alsof je verdoofd bent door de tandarts).

Ik heb al tijden (bijna een jaar) constant pijn in mijn nek aan de rechterkant en sinds een maand of 2 heb ik dit erbij. Ook ik sta steeds op het punt om toch maar naar de dokter te gaan en dan is het ineens weer over, eigenlijk net als allerlei andere klachten ook de kop opsteken en dan ineens weer over zijn.

Ik gooi het toch maar weer op de ondefinieerbare klachten van de overgang en probeer me er niet te druk over te maken. En toch ook weer blij dat ik hier herkenning zie.

groeten, Desi

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » zo 24 okt 2010 19:10

Hallo Woppie en Desi,

Ik heb dat dus precies hetzelfde met mijn kaak ! Daar zit ook een gevoelige plek en dat zeurende/beurse gevoel zit in mijn hals. Ik voel het de hele dag door bah bah. Mijn klieren zijn verder niet opgezet maar het is een heel irritant gevoel. Ook bij mij zit mijn nek helemaal vast waarvoor ik sinds vorige week weer naar de fysio ga. Ik vroeg me al af of het daar vandaan komt, van die pijnlijke spieren.
Vanwege mijn onzekerheid laat ik het toch maar even aan de huisdokter zien...... hoewel het wel precies hetzelfde lijkt als jullie omschrijven. Ik had het hier nog niet eerder gelezen op het forum.

groetjes Dorien

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi

Bericht door Desi » ma 25 okt 2010 08:51

Hallo Dorien,

Dat plekje in de kaak ... doet dat vooral pijn als je erop drukt en dan aan de onderkant van de kaak? Dat heb ik namelijk ook!

Als je bij de huisarts bent geweest, wil je dan even hier posten wat hij heeft gezegd? Ik ben er ook toch bij tijd en wijlen behoorlijk onzeker en ongerust over. Alvast bedankt!

groetjes, Desi

Norah69
Berichten van Norah69
Onderwerpen van Norah69
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Norah69 » ma 25 okt 2010 10:13

Hallo dames

Goh, da's gek, dat had ik vorige week ook zo erg... pijnplek zeg maar net onder de kaak, in de hals.... :S Het is nu weer weg, en dan vergeet je dat weer... tot ik dit las bij de anderen,.... zou dit er ook bij horen?
Soms vind ik het wel moeilijk, dat alle klachten op de overgang gegooid worden,..... misschien is het wel wat anders? Soms lijkt het wel een vergaarbak van alles....
Hoe zien jullie dat?

Norah

Desi
Berichten van Desi
Onderwerpen van Desi

Bericht door Desi » ma 25 okt 2010 10:45

Hallo dames

Ja dat heb ik ook wel Noah. Niet alles kan toch onder overgang vallen? Alhoewel ik me voor de overgang eigenlijk nooit zo druk maakte over pijntjes die ik (toen ook wel) voelde. Is het niet gewoon zo dat je je tijdens de overgang veel meer bewust bent van alles wat in je lichaam gebeurt en dat daardoor klachten meer opvallen en daardoor ook meer aanwezig zijn?

groetjes, Desi

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » wo 27 okt 2010 22:22

Hallo Desi en Noah,

Het is precies dat wat jij voelt Desi, een knobbeltje op mijn kaak, maar ik voel het dan ook, net als jullie, onder de kaak in mijn hals. Dat is geen knobbeltje maar een zeurderige pijn.
Het knobbeltje bij mijn kaak was een lipoom, dat schijnen meer mensen te hebben. Een goedaardig gezwel van vet-cellen, dat heb ik tenminste gevonden via google, wat het precies inhoudt. Alleen komt dan mijn onzekerheid weer boven drijven: hoe kan de dokter dat nou weten als hij er niet naar heeft laten kijken?! Verder ben ik zo onzeker over alles ! Ik wil overal bevestiging van hebben. Zo wil ik de dokter toch nog vragen of het voor de zekerheid nakeken mag worden, gewoon zodat ik helemaal gerustgesteld ben, erg he.

groetjes Dorien

Wik
Berichten van Wik
Onderwerpen van Wik
Menopauzejaar: 2007
Leeftijd: 62

Bericht door Wik » ma 01 nov 2010 01:22

Hoi dames

Dat pijnlijke gevoel in de kaak heb ik ook.
Ben er mee naar de dokter geweest en die zegt dat het een steentje in de speekselklier is
en dat het komt doordat je in de overgang minder speeksel hebt vandaar die droge mond :)
En soms gaat het ontsteken en dan krijg je een opgezette klier en die is pijnlijk.
Als remedie moest ik zure snoepjes eten of een citroen eten bah zuur wekt namelijk je speeksel op.
Nu maar afwachten of dat helpt :D

Sterkte,
Wik.

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:
Leeftijd: 53

Bericht door Friesje » ma 01 nov 2010 08:54

Hoi,,

Nu ik dit lees en mn het verhaal van Wik, herinner ik me opeens dat mijn moeder dat ook heeft gehad op die leeftijd. Conclusie van de arts destijds was hetzelfde. Iets met de speekselklier.
Ook zij kreeg hetzelfde advies. Het is toen al redelijk snel overgegaan en ze heeft er eigenlijk nooit meer last van gehad.
Het proberen waard dus.

groetjes, Friesje

Marg
Berichten van Marg
Onderwerpen van Marg
Menopauzejaar:

Bericht door Marg » do 04 okt 2012 18:15

Hallo,

Een oud topic wat ik graag naar boven wil halen.
Ik ben nieuw hier en heb veel klachten aan de linkerkant in het keel, mond en hals gebied. Raar gevoel links onder mijn kaak, in mijn keel en mond. Branderig, opgezet, of er iets zit...
Af en toe is het weg, maar het komt steeds weer terug. Ik heb dit nu al 4 jaar. Ik ben 2x naar de KNO arts geweest, maar alles was goed.
Toch maak ik me steeds zorgen over deze klacht en ben ik me bewust van elke pijntje, raar gevoel e.d. in dit gebied. En maar aan mijn klieren voelen, of ze niet opgezet zijn, ze zouden er opgezet van raken ;-)
Hoe gaat het met jullie dames die ook dit soort klachten hadden/hebben?
Bedankt voor het lezen.

Marg

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » do 04 okt 2012 18:59

Hallo Marg,

Ik ben dit topic, zie ik, in 2010, gestart. Deze klacht komt bij mij nog steeds regelmatig terug. Ook al is het een terugkerende klacht ik vind het wel vervelend dat het dan net lijkt alsof je klieren opzetten.

Tegenwoordig weet ik dan wel hoe laat het is en dan maak ik snel een afspraak bij de fysio voor mijn kaak en dan gaat het weer een tijd goed.
De kaak is ook een gewricht en valt dus ook onder de spier en gewrichtsklachten :-( helaas. Dit is een van de overgangsklachten waarvan ik vind dat het echt zeer doet.
Ik krijg zelf dan ook altijd een drukkend gevoel boven mijn oog, heel pijnlijk en irritant. Ik smeer dan altijd met pure pepermuntolie, dat verlicht bij mij.
Het staat blijkbaar ook in verbinding met je spieren in je nek, schouders en rug.

Sterkte !
groetjes Dorien

Marg
Berichten van Marg
Onderwerpen van Marg
Menopauzejaar:

Bericht door Marg » vr 05 okt 2012 14:36

Bedankt voor je reactie, Dorien.

Ik denk ook weleens dat het uit mijn nek komt, die is vooral links erg stram en stijf, ook vanwege rugproblemen. En ja, alles staat met elkaar in verband.
Toch vind ik de klachten best vreemd, vooral in keel en mond, en het gevoel van de klieren, kan dat echt van stramme spieren komen.. Misschien toch maar weer eens voor behandeling naar de een of andere therapeut.

Jij ook sterkte!

Groetjes Marg

Christine
Berichten van Christine
Onderwerpen van Christine
Menopauzejaar: 2011
Leeftijd: 67

Bericht door Christine » do 25 okt 2012 16:12

Hallo Gippy,

Ik heb van tijd tot tijd last van de klieren in mijn hals/nek.
Het voelt dan of ze opgezet zijn, maar er is niets te zijn.
En soms ervaar ik het als pijnlijk.

Het zou me niet verbazen als dat ook weer een overgangsklacht is.
Het vreemde is.......het is er soms ineens......en dan ineens is het weer weg.

groet, Christine

Marg
Berichten van Marg
Onderwerpen van Marg
Menopauzejaar:

Bericht door Marg » vr 26 okt 2012 08:03

Hallo dames,

Hier ook last van klieren in nek en hals. Met name aan de linkerkant.
Gevoel dat ze vergroot zijn en pijnscheuten af en toe. Ook onder de kaak.

Groetjes,
Marg

Teresa
Berichten van Teresa
Onderwerpen van Teresa
Menopauzejaar:
Leeftijd: 39

Bericht door Teresa » za 27 okt 2012 20:54

hallo dames.
Ja, hier ook zo'n vervelende klier :D
groetjes Teresa

Ellenoor
Berichten van Ellenoor
Onderwerpen van Ellenoor
Menopauzejaar: 2011

Bericht door Ellenoor » za 27 okt 2012 21:19

Hallo dames

Hier nog eentje..ik kan dat eigenlijk zomaar plompverloren krijgen.
Pijn in de hals en nek klieren.
En ook het voortdurend verkouden en griep gevoel
Zit nu ook aan een a.b kuur de tweede al sedert juli

Groeten Ellenoor

Moppie
Berichten van Moppie
Onderwerpen van Moppie
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Bericht door Moppie » zo 28 apr 2013 12:25

Goedemiddag iedereen,

Ik lees hier heel veel dingen en wilde toch mijn klachten erbij zetten i de hoop dat iemand me gerust kan stellen. :cry:

Ik heb sinds een paar maanden last van mijn keel, in eerste instantie alleen het gevoel dat ik af en toe wat weg moest slikken wat dan weer vrolijk terug schoot en ik het weer weg moest slikken. Was eng maar de dokter zei dat alles ok was dus ik heb het nog even aan gezien. Op dit moment is het zo dat ik bijna 24 uur per dag ( zolang als ik wakker ben op een dag) last van dat gevoel dat ik iets weg slik, mijn keel voelt constant aan of er iets in zit en dat is een heel rot gevoel. De KNO arts kon niks vinden en zegt dat het meestal wel weg gaat, ik moet ermee leren leven en hopen dat het weg gaat. Ik voel aan de zijkanten van mijn keel opgezette spieren ( volgens de huisarts zijn dit spieren) en ik denk zelf dat die drukken op mijn keel. Of en dat is waar ik zelf bang voor ben dat er toch iets mis is. Want een kno arts kijkt tot aan je strottehoofd en stembanden.. wat als daaronder iets mis is? Ik geef ook niet op totdat ik daar ook een test voor gehad heb, gister bloed geprikt, als het volgende week niet beter is ga ik vragen om een slik test en kijken wat daaruit komt. Ok misschien vind mijn dokter mij een zeur, en loop ik nu na tien jaar nooit bij de dokter te zijn geweest zowat de deur daar plat. Het is toch zeker mijn lijf en ik wil zeker zijn dat alles ok is en niet iedere keer met een kluitje in het riet gestuurd worden.. Ik ben nu 41 en misschien dat dit allemaal door de overgang komt, maar zekerheid voor alles toch?
:oops: :oops:

Moppie

Nel52
Berichten van Nel52
Onderwerpen van Nel52
Menopauzejaar:
Leeftijd: 58

Bericht door Nel52 » zo 28 apr 2013 13:50

Hallo Moppie,

zoals jij het beschrijft, is bij mij precies het zelfde gevoel, maar heb dit ook al een tijdje en vooral nu weer een week voor dat de menstruatie moet komen, is het op zijn ergst. Kan mij voorstellen dat jij je bang maakt, ik word er ook niet vrolijk van. Al die andere klachten daar deal ik wel mee maar dit vindt ik het ergste. Ook al onderzoeken gehad maar er komt niks uit, dus het zal echt wel bij de overgang horen, als je hier zo rond leest dan hebben er erg veel vrouwen veel last van hun keel,
dat stelt mij dan weer een tijdje gerust, dus hoop ook dat jij je zelf wat gerust kan stellen.

Veel sterkte met de verdere onderzoeken en hoop dat je wat minder angstig zult zijn.

groetjes, Nel

Nathasja
Berichten van Nathasja
Onderwerpen van Nathasja
Menopauzejaar:
Leeftijd: 61

Bericht door Nathasja » do 02 mei 2013 21:05

Dag allemaal,

Wat fijn dat dit forum bestaat. Het bevestigt voor mij dat de overgang zwaar onderschat wordt. Ik ben vanmiddag weer bij een KNO-arts geweest die met een camera gecontroleerd heeft of er nu echt niets zit bij mijn linkeroor. Jongens wat heb ik me ongerust gevoeld. Ik sukkel hier al bijna 2 jaar mee. Ook ik heb steeds het gevoel dat er iets in mijn keel zit. De arts heeft me echt gegarandeerd dat het allemaal goed is en dat neem ik dan maar aan. Hij heeft me vandaag een spierontspanner voorgeschreven omdat ik eerder al merkte dat een benzo dat vervelende gevoel even kan weghalen. Volgens de arts helpt veel drinken en kauwen.

Succes allemaal.
Groetjes
Nathasja

Moppie
Berichten van Moppie
Onderwerpen van Moppie
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie » vr 03 mei 2013 01:03

Even een vraagje,

Hebben jullie ook dat gevoel dat als je slikt er iets weg springt? En dat het soms wel is en soms niet, maar het echt een Klik geluid in je hoofd geeft? Ook als ik aan mijn hals voel dan voel ik het gebeuren.. Maar de KNO arts vond niks :( of ben ik gewoon aan het doordraaien?

Moppie

Nathasja
Berichten van Nathasja
Onderwerpen van Nathasja
Menopauzejaar:

Bericht door Nathasja » vr 03 mei 2013 15:47

Heel herkenbaar Moppie.

Ook ik heb soms het gevoel dat er iets beweegt als ik mijn hoofd draai of gewoon iets eet.

Het is voor het eerst in mijn leven dat ik me echt druk maak om mijn gezondheid. Ik merk zelfs dat al die onderzoeken me niet kunnen overtuigen van het feit dat er niets aan de hand is.

Hopelijk is dit nu snel voorbij.

Nathasja

Moppie
Berichten van Moppie
Onderwerpen van Moppie
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie » vr 03 mei 2013 17:33

Hallo Natasja,

Ik weet heel goed wat je bedoeld. Ik zeg ook al, hij kan kijken tot aan mijn strottenhoofd.. wat als het eronder zit?

Ik ben er net mee bezig en heb zoveel dingen die ik niet kan verklaren ( ergens hier op forum ook een eigen vraagdingetje opgezet) en ben bijna 24/7 bang voor wat ik voel en of ik misschien wel ziek ben enz enz..

Groetjes Moppie.

Nathasja
Berichten van Nathasja
Onderwerpen van Nathasja
Menopauzejaar:

Bericht door Nathasja » vr 03 mei 2013 18:21

Hoi Moppie,

Bij mij hebben ze en tijdje geleden een scan gemaakt van de weke delen van de keel, een echo van de schildklier enz. Volgens de KNO-arts is het onmogelijk dat er nu nog iets zit wat ze niet zien. Gelukkig lees ik hier dat er meer mensen last van hebben en dat stelt dan weer gerust. Twee vriendinnen van mij hadden hetzelfde maar die hadden het niet zo lang. Gisteren heeft de arts weer met een camera gekeken en ze verzekerde me weer dat er niets verontrustends is.
Dit is dan voor jou misschien ook een geruststelling. Mij geeft het in elk geval een stukje rust dat ik niet de enige ben.
Rationeel weet ik ook wel dat als er echt iets fout was ik ondertussen niet meer op deze aarde rond zou lopen. Daarvoor heb ik deze klachten al te lang. Toch benader je het niet meer rationeel als je er weer echt last van hebt he.

Fijn weekend allemaal.
Nathasja

Moppie
Berichten van Moppie
Onderwerpen van Moppie
Menopauzejaar:

Bericht door Moppie » zo 05 mei 2013 02:08

Hallo Natasja,

Dat is het hele probleem, dat constante geklik als je slikt. Als je net wakker bent is het even goed. Met eten nergens last van, en dan slik je weer even.. En dan dat gevoel dat je een band om je keel hebt die je steeds laat voelen dat er "iets"is..

Niemand heeft mij ooit verteld dat overgang zo was, wel opvliegers, bloeden, enz enz.. Maar dit is nieuw voor me, en de huisarts zegt "we kunnen je niet op de overgang testen omdat het een momentopname is"Maar goed, ik zal volgende week weer eens langs gaan en kijken of ik toch nog een sliktest of zo krijg of een echo of weet ik veel wat waardoor ik me beter voel.. Alleen jammer dat dat tegenwoordig allemaal een rib ( of wel meer dan eentje) uit je lijf kost allemaal..

Groetjes Moppie

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » ma 21 apr 2014 18:40

Hoi,

Sinds een paar dagen heb ik last van de klieren in mijn hals.
Ik kreeg ineens last van een soort verdikt gevoel in mijn keel, een heel akelig gevoel.
Nu weet ik eigenlijk niet wat voor klieren dit precies zijn, lymfeklieren of speekselklieren... Het zit bij mij aan beide kanten boven de adamsappel, onder de kaakrand (zeg maar halverwege de oren en het midden van de kin, weer lekker duidelijk :D )

Als ik er aan voel voelt het wat opgezet, maar niet hard. Ook is het wat pijnlijk als ik er licht op druk.
Nu ben ik ook verkouden en af en vorige week had ik een paar dagen last van mijn oren. Maar deze klachten heb ik nog nooit eerder gehad bij een verkoudheid.

Wie herkent dit?

Friesje

Sandra42
Berichten van Sandra42
Onderwerpen van Sandra42
Menopauzejaar:
Leeftijd: 49

Bericht door Sandra42 » ma 21 apr 2014 20:37

Hallo Dames,
Ik zelf heb ook een aantal weken last van mijn keel en mijn klieren en ontstoken amandelen.
Maar nu las ik laatst een stukje dat tijdens de overgang je slijmvliezen van je vagina,ogen,mond en keel droger worden.
Je kan dan een droge mond krijgen.
Je slijmvliezen kunnen dan ontstoken raken,
het gevolg is dat je keel gevoelig is voor bacteriën en virussen.

Groetjes Sandra

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » di 22 apr 2014 00:24

Hallo Friesje,

En of ik het herken ! Heb t onderwerp in 2010 gestart en bij mij komt het nog steeds . Vorige week ook weer zoveel last van gehad. Ik zit dan regelmatig te voelen want t voelt zo opgezet. De dag erna was t weg. De plek die je beschrijft heb ik ook . Het trekt ook door naar de oren. Heb jij ook last vd nek want meestal komt t bij mij daar vandaan. Trekt door kaak, oren, hals en boven de ogen.

sterkte.

Groetjes Dorien

Friesje
Berichten van Friesje
Onderwerpen van Friesje
Menopauzejaar:

Bericht door Friesje » di 22 apr 2014 09:06

Hoi Dorien,

Nee, ik heb geen last van mijn nek, wel trekt het inderdaad soms naar de oren.
Die dikke keel voel ik steeds en af en toe wat pijnscheuten door mijn oren.

En inderdaad steeds daadwerkelijk aan de hals voelen of het ook anders aanvoelt.
Lastig is ook dat ik niet precies weet hoe het 'voorheen' aanvoelde :roll: Ik heb mijn halve gezin al bij de hals gevoeld hahaha (werd ik overigens niet veel wijzer van)

Ik heb begrepen dat bij een verkoudheid het redelijk normaal is dat je halsklieren wat opzetten, maar omdat ik dat nooit eerder heb gehad maak ik me nu natuurlijk weer zorgen...
Ben jij er dan ook verkouden bij?

Friesje

Dorien73
Berichten van Dorien73
Onderwerpen van Dorien73

Bericht door Dorien73 » di 22 apr 2014 20:19

Hoi Friesje,

Nee ik ben er niet vetkouden bij. Het komt zomaar ineens opzetten. Het voelt wel alsof ik dan griep krijg of verkouden ga worden maar dat is niet zo. Heel vreemd eigenlijk.
Heb t ook maar aan een kant dan. Meestal rechts maar vorige week toevallig links.

Is t bij jou minder nu ?

Groetjes Dorien

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht