Stroomstoten hoofd en adrenaline door lijf bij inslapen

Hoofdpijn, wattenhoofd, licht in je hoofd e.d.
Alle spanningen en emoties die we in de overgang meemaken, helpen er een handje aan mee.
Kooseningrid
Berichten van Kooseningrid
Onderwerpen van Kooseningrid
Menopauzejaar:
Leeftijd: 47

Stroomstoten hoofd en adrenaline door lijf bij inslapen

Bericht door Kooseningrid »

Goedavond alle ..

Overgang...??? Ik heb sinds 15 nov acute slapeloosheid.
De dag ervoor een enorme draaiduizeling. Avond ervoor een gezellig feestje zonder alcohol ..ik ging naar bed. Heerlijk slapen want ik sliep altijd goed en bamm.
Voordat ik in slaap val een enorme adrenaline stoot..zo noem ik het maar door heel mijn lijf en een angstig gevoel buik ..(maagstreek) en dit houd me nu al 3 maanden wakker. Pammen (oxepam lorazepam) gehad van mijn huisarts en was binnen 2 maanden verslaafd.. op de paaz snel afgebouwd want ik reageerde heel heftig op de uitwerkingen en sliep er ook niet op door... en moest steeds meer.
Een hel moet ik je zeggen.. zit er nu nog middenin ... het ergste is nu ... alles is weer terug alleen nu ervaar ik ook stroomstootjes in hoofd en slaat t gevoel van adrenaline naar heel lijf en kan dus weer niet slapen. Ik was een actieve vrolijke vrouw met 2 kinderen en een man voor 15 nov en was altijd vrolijk en vol met toekomstplannen.
Daar is nu miet veel van over. .een dooie vermoeide vrouw ....artsen zeggen ...burn-out :| hersenscan niets op te zien.... etc etc etc. En als daar niks op te zien is dan moet t psychisch zijn zeggen artsen maar ben me echt NIET bewust van psychisch ...!! Dossier nu gegeneraliseerde angststoornis. Zit nu ook aan de antidepressiva om in te slapen...ja snel val je er van in slaap maar de stroomstoten blijven ...nu dus ook van deze pillen af zien te komen ... ons leven was super maar nu tot hel door wat mijn lijf met me doet. Ik ben 47 jaar....dus overgang??? :?:
Herkend iemand dit.....???? :roll: en weet er iemand raad ????
Pfff

Ingrid

Arnolda
Berichten van Arnolda
Onderwerpen van Arnolda
Menopauzejaar:
Leeftijd: 41

Re: Stroomstoten hoofd en adrenaline door lijf bij inslapen

Bericht door Arnolda »

Hallo Ingrid,

Ik weet niet of je hetzelfde bedoelt als wat mij geregeld gebeurt momenteel.
Inslapen begint steeds lastiger te worden, net op het moment dat ik normaal gesproken insliep, schiet mijn lijf ineens volop in een soort van super actieve stand.
Eigenlijk net als bij een enorme schrikreactie gebeurt. Geeft hetzelfde gevoel.
Mijn hele lijf/systeem is dan vervolgens zo wakker dat ik gewoon wel mijn bed uit moet, blijven liggen is dan geen optie meer.
Gebeurde straks ook weer, en dan zit er maar één ding op, opstaan ff wat bezig zijn, dan rustig koffie drinken en het nog eens proberen. Vaak lukt het dan wel, maar soms mis ik een nacht helemaal. Het is niet anders
Maar ik ken ook nog andere stroomstootjes, dan is het meer alsof er vonkjes overspringen in mijn hersenen, of elastiekjes die knappen, noem ik het ook wel eens.
Ik denk zelf dat het te maken heeft met verbindingen in de hersenen die door de de hormonen veranderen.
Ik merk wel dat ik het bij mij heftiger is na drukte, of bijzondere gebeurtenissen en bij 'teveel moeten' want staan de hormonen lijkt mij ook extra onder druk.

Dat is hoe ik die schokken plaats en probeer te voorkomen dat ik in angstige gevoelens of angstig denken verstrikt raakt en daar dan ook weer extra doodop van raak

Groeten, Allegonda

Lee64
Berichten van Lee64
Onderwerpen van Lee64
Menopauzejaar: 2017
Leeftijd: 56

Bericht door Lee64 »

Hallo Ingrid

Toen ik 47 was heb ik ook een periode gehad dat ik totaal niet sliep. Hele nachten was ik wakker, verschrikkelijk.
Steeds zwaardere slaapmedicatie kreeg ik voorgeschreven, maar de oplossing zat niet in pillen (!) kwam ik zelf achter: door hier alles wat los en vast zit te lezen, niet alleen het forum maar ook de informatiepagina's en de nieuwsbrieven.
Steeds opnieuw tot alle kwartjes vielen.

Ook ik heb, net als vele vrouwen tussen de pakweg 40 en 60, de diagnose gegeneraliseerde angststoornis gekregen terwijl ik daarvoor niet met angsten bekend was. Ik heb die diagnose later weer uit mijn dossier laten verwijderen, want hoewel ik wel angstig was in die tijd, had ik helemaal geen angststoornis, ik zat 'gewoon' in de overgang. Net als jij als ik het zo lees.

Dat de overgang zulke heftige verschijnselen kan geven was mij, net als vele vrouwen wederom, helaas onbekend en heeft mij toentertijd ontzettend overvallen.
In de loop der jaren heb ik er echter mee leren omgaan. Mijn advies is dan ook: geef je overgang niet uit handen! Probeer uit het medische circuit te blijven en laat je zeker niets psychisch aanpraten! Al kan je je zeker psychisch heel naar voelen tijdelijk. Hormonen doen heel veel met een vrouwenlichaam en geest, maar het dient allemaal uiteindelijk wel tot iets, namelijk goed de 2e helft van je leven doorkomen.

Er is hier veel te lezen van vrouwen die je voorgegaan zijn en als je dicht bij jezelf blijft en goed naar je zelf luistert zal ook jij je weg vinden door deze moeilijke periode.

Succes en sterkte!
Vr gr Lee

Annie87
Berichten van Annie87
Onderwerpen van Annie87
Menopauzejaar:
Leeftijd: 32

Bericht door Annie87 »

Hallo dames

Toevallig kom ik op dit forum terecht. Jouw klachten horen wellicht bij een hormonale disbalans maar je oxazepam verhaal speelt ook een grote rol. Goed dat je met die rommel gestopt bent. Alle pammetjes kunnen heel lang klachten geven en het afbouwen van zowel benzodiazepines of antidepressiva geven dit soort schoksensatie klachten. Het worden ook wel brain-Zapps genoemd en de officiële benaming is “het teken van Lhermitte”. Het ontstaat dus vaak op een antidepressiva of juist onder het afbouwen van een antidepressiva of benzodiazepine. Het kan snel weg gaan maar soms ook lang aanhouden. Je adrenaline gevoel is ook een typische afbouwklacht. Voor meer informatie Google maar eens op die termen. Google ook eens op de Asthon Manuel. Een handleiding over benzo’s/pammetjes en het afbouwen. Als je dit gaat lezen zal je blij zijn dat je bent afgebouwd en waarschijnlijk een heleboel herkennen.

Strekte, Annie

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Claire »

Hallo Ingrid,

Je bent op de 47e zeker in de overgang. De overgang wordt nl. al ingezet op het moment dat je minder vruchtbaar wordt (ca. 35 jaar). Sommige vrouwen hebben al vroeg klachten door de hormoonschommelingen en anderen merken er pas veel later iets van.

Rust gaat je redden!

Je overgangslijf heeft heel wat te verduren gehad: AD's, slaappillen, afkicken van deze twee, stress door alle onderzoeken, goedbedoelde gesprekken met zorgverleners die je helaas alleen maar verder van huis brengen, slapeloosheid, stress om wat je overkomt en nog meer.

Je lijf is op. De adrenaline giert door je lichaam en je bijnieren - die in de overgang de hormoonbalans overnemen - kunnen het niet meer aan. Je bijnieren hebben rust nodig om weer op adem te komen. Als je de stress wegneemt, kunnen je bijnieren stoppen met de aanmaak van adrenaline en langzaam de hormoonbalans weer oppakken.

Ook ik heb (o.a......) nachten opgezeten, omdat ik niet goed kon doorslapen. Wakker schrikken, een opgejaagd gevoel; het hoort er allemaal bij. Je kunt het hier op het forum lezen van vele overgangsters.

Een angst-diagnose.... Ook ik ben door de huisarts naar de haptonoom gestuurd met een angststoornis (en hyperventilatie). Nou ja, dat ik zo angstig werd omdat ik me zo naar voelde, lijkt mij heel logisch. Vervolgens kwam er geen lichamelijke diagnose en dan zit het dus tussen je oren is de conclusie. Zo wordt je wat aangepraat, denk ik dan. Vele vrouwen hier is hetzelfde overkomen. Laat je niet gek maken.

Ingrid, ik wens je de overtuiging dat het de hormonen zijn die dit met je doen en de rust om tegen alle adviezen in te doen wat goed is nu voor jou; een pas op de plaats nemen en daarmee je lichaam de kans te geven te herstellen. Je draaglast aanpassen aan je verminderde draagkracht; dat is waar het iig bij mij om draaide in mijn overgang.

Veel sterkte.

Groetjes,
Claire

Kooseningrid
Menopauzejaar:

Wat lief dat jullie reageren. ..

Helaas is het me niet gelukt. :evil: Ik was/ben op en begon bijna te hallucineren van geen slaap en schokken hoofd.... t is echt vreselijk, die schokjes veroorzaken het gevoel wat ik in mijn lijf heb...dat heb ik nu gevoeld omdat ik helemaal van die benzo's af.

Ook overdag blijft dit doorgaan alleen voel en hoor ik ze dan niet..maar gevoel van "stroom " blijft bestaan in mijn lijf. :shock:

Ben zo verdrietig dat ze me aan die rotzooi hebben gezet...dus dames pas op ...het is een ellende. Ik heb 2 nachten nu wel kunnen slapen op minimaal benzo maar geen antidepressiva ....het was echt even nodig. Maar terug naar die hoeveelheid nooit meer
Ga het dan op mijn manier heel rustig afbouwen en niet in 2 weken wat ze me op de paaz hebben laten doen. (ik denk inderdaad dat het te snel is gegaan...ik had voor 9 mg oxazepam en lorazepam in mijn lijf...daar zetten ze langdurige pam overheen om geen afkick te krijgen van de oxazepam en lorazepam..ik.had dus 9 mg diazepam moeten. krijgen maar ze hebben me meteen op 5 mg gezet.
(Wist ik veel ) dit was hel
mijn lichaam.protesteert nu wellicht door die stroom...kan mijn lichaam er dan aan wennen als ik het op mijn tempo doe, als ik er maar niks aan heb overgehouden.....

En dat incidenteel toch.als.ik.op ben het toch gebruiken.
Op die site van asthon manuel ben ik al terecht gekomen afgelopen weken en was erg geschrokken....wat deze medicijnen doen. Wat een ellende is dit als dit de overgang mocht zijn.
Jullie ook sterkte met het gaan naar het 2e deel van ons leven ....bah bah had het anders voor me gezien...

Ingrid
.

Claire
Berichten van Claire
Onderwerpen van Claire
Menopauzejaar:
Leeftijd: 50

Bericht door Claire »

Hallo Ingrid,

Bah wat naar voor je.

Het afkicken komt nu nog weer eens bovenop alles. Houd vertrouwen; het komt goed, maar kost tijd. Wat je zegt; langzaam afbouwen, lijkt mij ook het beste.

Ik wens je een voorspoedig herstel.

Groetjes,
Claire

Kooseningrid
Menopauzejaar:

Kom ik toch nog een keer terug op dit onderwerp .

Ik kan er gewoon niet bij dat ik van de 1 op andere nacht niet meer slaap gewoon niet meer.
Nu ben ik toch gaan kijken wat ik die week voordat ik dit alles op mijn bord kreeg. Ben geweest ...heb gedaan ...
Ik ben naar tandarts geweest en heb verdoving gehad. nu ga ms veel te ver.... maar als je kijkt wat je daar niet allemaal van kan krijgen .... vooral van een soort merk wat tandartsen gebruiken als verdoving... en er na een week tot zelf na maanden nog klachten kunnen ontstaan ... die voor dokters niet uit te zoeken zijn ..
Nu ben ik eens benieuwd met degene die stroomstoten hebben in hoofd en of schokken of "angstgevoelens" ik ben weer een keer zonder diazepam geweest en heb nu goed gevoeld wat ik voel.
Het zijn een soort tikken achter in mijn hoofd die elke keer als til of knak afgaat er een stroomstoot naar beneden gaat naar buik

Je kunt het een angstgevoel noemen maar dat is het niet .... ik ben ook helemaal niet angstig..
Nu zit er in die verdoving die veel tandartsen gebruiken adrenaline.
Nu is mijn vraag zijn er mensen die de klachten van raar hoofd schokken adrenaline gevoel... ook een verdoving hebben gehad ... doktoren gooien het snel op burn-out etc maar ook daar heb ik gevoel niet van dat het dat is. er is echt iets fout gegaan wat ik doe dag ervoor ook gevoeld heb ..

Gr ingrid

Willie12345
Berichten van Willie12345
Onderwerpen van Willie12345
Menopauzejaar:
Leeftijd: 51

Bericht door Willie12345 »

Hallo dames,

ik heb vanavond op ernstige sites gekeken omdat ik sinds een paar dagen ineens bij het in slaap willen komen schokken in me hoofd en vervelende ongecontroleerde stoten van mijn benen heb.
Ik was en ben heel erg bang totdat ik ineens op deze site terecht bent gekomen. ik zie zoveel vrouwen die ook soort gelijkenissen hebben.
ik was bang dat ik een hersenbloeding of infarct in me hoofd heb gehad, waar mijn moeder aan overleden is, het zit namelijk in de familie.
Ik ben bijna 52 jaar en heel veel stress meegemaakt in me jonge leven al. op me 34e werd ik al weduwe. sinds anderhalf jaar me vriend verloren en ga zo maar door, dus dacht eerder dat ik daar misschien last van zou hebben. en nu ben ik blij ja klinkt raar :roll: dat ik jullie verhaal heb gelezen zodat ik die angst een beetje van me af moet gaan schuiven en denken: ik ben dus niet de enige en het moet accepteren dat het bij die vreselijke overgang hoort.
Ik ben overdag wel gespannen maar dan ben ik niet zo bang meer, ik denk dan maar yes ik leef nog :D

Dank jullie wel dat ik me verhaal kan delen.

Willie

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht